Eğitim Reformu: Türkiye'de eğitim sorunu ve çözümlerini, İstiklal Gazetesinde yayınlanan Türkiye'de Eğitim Sorunu başlıklı yazımla detaylı bir şekilde belirtmiştim. Burada reformu kısa ve maddeler halinde vereceğim.
Eğitim Reformu: Türkiye'de eğitim sorunu ve çözümlerini, İstiklal Gazetesinde yayınlanan Türkiye'de Eğitim Sorunu başlıklı yazımla detaylı bir şekilde belirtmiştim. Burada reformu kısa ve maddeler halinde vereceğim.
Eğitim reformu kapsamında şunlar yapılmalıdır:
1- Uygulamasız, yönlendirmesiz, niteliksiz ve ezberci sisteme son verilmeli,
2- Uygulamalı, yönlendirmeli, nitelikli eğitim sistemine geçilmeli,
3- Eğitim parasız, ilköğretim sınavsız olmalı,
4- Önlisans ve lisans eğitimine geçişler sınavsız olmalı; ortaöğretim başarı puanı, not ortalaması ve referans mektupları kriter olarak baz alınmalı,
Statik değil, dinamik bir felsefe izlenmeli ve Milli ve bağımsız bir yaklaşım benimsenmeli,
5- Okul çağındaki öğrencilerin Avrupa'daki gibi % 60'ı meslek liselerine, % 40'ı ise yüksek öğretime yönlendirilecek şekilde bir sistematik kurulmalı,
6- Dersten kalma ve sınıf tekrarı sistemi geri getirilmeli,
7- Adrese dayalı okul kayıt sistemi getirilmeli, taşımalı eğitime son verilmeli,
8- İstihdam planlamasına ve ihtiyaca göre eğitim planlaması yapılmalı,
9- Ana dilimiz Türkçe, dinimizin dili Arapça ve dünya dili-bilim ve teknoloji dili İngilizce yeni nesillere çok iyi öğretilmeli; bu bağlamda ilkokul 2.sınıfta Arapça, 3.sınıfta İngilizce, 4.sınıfta isteğe bağlı Türkçe haricinde farklı dil lehçeler öğretimi yapılmalı,
10- İlkokul 3.sınıfta değerler eğitimi, 4.sınıfta dinler tarihi ve din kültürü eğitimi verilmelidir,
11- İslam dininin çok doğru öğrenilmesi; çarpık, sapık ve casuslar eliyle yanlış öğretilmesinin engellenmesi amacıyla, İlkokul 4.sınıfta ve ortaöğretimde isteğe bağlı İslam dersi, Kur'an- Kerim dersi ve Hz. Muhammed'in Hayatı (Siyer) dersi verilmeli,
12- Eğitim sistemi içinde sosyal bilimler, sayısal bilimler, din bilimleri, güzel sanatlar (resim, müzik…), spor bilimleri, meslek bilimleri ( teknik, endüstri, ticaret, sağlık, bilişim, motor, zanaat, ziraat, tarım ve hayvancılık, esnaflık…) vb. adlar altında eğitim alanları kurulmalı,
13- İlköğretim 4.sınıf sonunda veli, öğretmen, idareci, psikolog, sosyolog, pedagog, rehberlik öğretmeni katılımıyla oluşturulan yönlendirme (alan belirleme) kurulunda öğrencinin isteği, ilgisi, yetenek ve becerisi dikkate alınarak yönlendirme ya da alan seçimi yapılmalı,
14- Seçilen alanda yoğunluklu olarak alan dersleri işlenmeli, zorunlu ve ortak derslerde azaltıma gidilmeli,
Örneğin öğrencinin resim veya müzik alanında yeteneği varsa güzel sanatlar, kas yapısı güçlü ve spor alanında yetenekli ise spor bilimleri vb. seçilmeli ve bu yaşlarda eğitim yönlendirmesi yapılmalı,
15- İlköğretim sonunda USM (Ulusal Sınav Merkezi) tarafından yapılacak test ya da sınavlarla yurt genelinde süper zeka öğrenciler belirlenmeli; bu öğrenciler her ile açılacak ya da açılan İHTİSAS OKULLARINA yerleştirilmeli, yetenek ve talep doğrultusunda nitelikli, özel ve üst düzey eğitim verilmeli,
16- Meslek bilimleri eğitimi veren meslek okulları ve üniversiteler ile ar-ge merkezleri, bilim-teknoloji-sanayi merkez ve kuruluşları arasında sıkı bir ilişki, işbirliği ve eklemlenme mutlak surette sağlanmalı,
17- Milli Eğitim müfredatı Milli ve tam bağımsız bir felsefe ile sıfırdan ve yeniden yazılmalıdır.
Saygı ve selamlarımla...