Allah’ı tanımaz ama iman eder, Allah’ı bilmez ama anlatır,
Allah’tan korkmaz ama korkutur. Bu tiplerin hepsi var içimizde. Bir
de şöyle tipler var : ”Allah yok der ama yokla savaşır. Bir
ateistle tartıştığım zaman bazen sorarım .Allah yoksa neden yok’tan
korkuyor yok ’la savaşıyorsunuz ?” Varsa ki var böyle eşi benzeri
olmayan bir var ’la neden savaşıyorsunuz ? Kimi zaman cevap
alamıyorum. Bir sorunun karşısında söylenen her kelimeye cevap
denir ya, o yöntemle karşılaşıyorum. Konuyla ilgisi yok ama cevap
niteliği taşıyan sözlerle konu geçiştiriliyor.
Ateizm, ideolojik bir vasıta haline getirildiği için ,ateistler
Allah ile savaşa yönlendiriliyorlar. Yoksa, neden” Allah yok “diye
siteler kursunlar, kitaplar yazsınlar .İnanmıyorsa inanmaz iş
biter. Artık kurumsallaşmışlar , inanan insanların beynine bir kurt
gibi girmeye çalışıyor, bu uğurda bütün mesailerini harcıyorlar,
üstelikte bazı ateistler bu işle memur olduklarını bile
bilmiyorlar. Çünkü birileri öyle yönlendiriyor, ateizme memur olmuş
zat bunu fark etmese bile.
Son zamanlarda birileri” Allah’ı kim yarattı?” sorusunu çok
kullanır oldu. Allah yaratılmadı hep vardı , onu bir yaratan
olsaydı zaten o yaratıcı Allah olurdu. Allah’ı hâşâ bir yaratan
olsaydı onu kim yarattı sorusu da meydana gelirdi. İlla biri
yaratacaksa bunun sonu gelmez ki .O zaman onu kim yarattı.” Biri” o
birini kim yarattı, başka biri , onu kim yarattı ,daha başka biri,
bunun bir sonu yok mu ? Var ! İşte o son Allah’tır. Allah
hakkındaki en güzel bilgiler Kur’an’dadır ,Tevrat ve İncil’de Allah
ile ilgili bilgileri belki kaldırdılar, belki de Allah o kitaplarda
kendinden fazla söz etmedi, orası bize âyan değil. Allah Kıdem’dir
ve Allah Kıdem sıfatının tek sahibidir. Allah’ın evveli yoktur,
başlangıcı yoktur, Kulhuvallahu ehad : O tektir Allah’üs Samed :Her
şey var olmak için ona muhtaçtır ama o hiçbir şeye muhtaç
değildir.Lem yelid : Doğurmamıştır Velem yuled :Doğmamıştır .O
hiçbir şeyin dengi olmamıştır. Onun eşi ve benzeri yoktur ve bu söz
yalnızca Allah’a kullanılır. Allah’tan başka her şeyin ya eşi
vardır ya benzeri. “Ama nasıl olur ? Bir türlü aklım almıyor,
mantığım kavramıyor .”Zaten Allah akıl üstüdür mantık da Allah’ı
kapsayamaz. Akıl düşünürse sadece Allah’ın varlığını bulabilir. Arı
kovanını sekizgen şeklinde örerken bir milim bile yanlış
yapmıyorsa, karınca kışa yiyecek stok edebiliyorsa, gündoğdu
çekirdeği akıl almaz şekilde diziliyorsa, toprak
üzüme,çiçeğe,kavuna karpuza hatta insana dönüşüyorsa, akıl bunları
biri ayarlıyordur der.Akıl bunu söylerse mantık o zaman devreye
girer ve kabul eder.
Kur’an’da belirtilen vahdaniyet : Allah’ın zatında, sıfatlarında ve
fiillerinde bir tek olması eşi benzeri ve ortağının bulunmaması
demektir.
Tam da Allah’a yaraşır bir tanım, tanım olmayan bir tanım demek
istiyorum. Nasıl bir izahsa bu J Bilmiyorum kastımı ifade
edebiliyor muyum?
Evet Allah tek eğer bir Allah daha olsaydı Kur’an’ın ifadesiyle :
Yerde ve gökte iki yaratıcının savaşı olurdu.
Evet durum böyle Allah görünen gizli eser sahibi olarak kendini
gösteren fakat zatını müthiş bir ustalıkla “küllü şe’yin sebeba”
her şeyin bir sebebi vardır ile gizleyen bir İlah.
Peki ateistin yani dinsizin Allah yerine koyduğu tesadüf, doğa,
tabiat o nasıl bir şey? Düşünür mü, bir ustalığı var mıdır? Hayır
Allah nasıl ayarlayıp kurduysa tabiat (kullar bozmazsa) saat gibi
çalışır.
Tekrar gelelim sorunun püf noktasına, peki Allah nasıl oldu ?
Olmadı o hep vardı o evvelsizdir. Evveli yoktur.
Ateist Allah’a gelince “O hep vardır” ifadesini kabul etmiyor amma
kendisi maddeye aynı vasfı veriyor,” madde hep vardır” diyor.”Madde
evvelsizdir.” Bizim Allah’a verdiğimiz vasıfları onlar maddeye
veriyor.Onlar bana “Allah nereden geldi” dedikçe ben onlara
“Maddenin geldiği yerden” diyorum, idrak etmeleri için. Yani insan
Allah’a akıl erdiremediğinde onu inkar etse de yine aynı muamma
soru isim değiştirerek karşısına çıkıyor. İnsan “madde nereden
geldi ?”Sonsuz ve evvelsiz bir madde denince zaten inanmak
istemeyen “Tamam” diyor. Aynı şeyler Allah için olunca kabul
etmiyor.
Şimdi Allah’ı kabul eden içinde kabul etmeyen için de akıl almaz
bir evvelsizlik var. Mademki evvelsizlik iki tarafta da var akıl
neden Allah’tan yana çalışmasın ki.
Çare yok insan inansa da ,inanmasa da aklın mantığını
kavrayamayacağı bir evvelsizlikle karşı karşıya. İnsanın karınca
mesabesinde olduğu yer burasıdır. Dünya karıncaları bir araya gelse
değil telefonu idrak etmesi bir kalemi dahi idrak edemezler. Biz de
evvelsizliği idrak edemeyeceğimizin bilinciyle Allah’a iman edelim
,eserlerinden varlığını tefekkür edelim. Ötesine ulaşmaya
çalışmayalım çünkü nasıl olsa bizim için ötesine ulaşmak diye bir
şey yok.
Bu derin konuya şu mısralarla virgül koyalım;
Nedenler ,niçinler nedendir hiç bitmez
Bir şeyi inkâr için “Yok” diyebilmek yetmez
Selam olsun evvelsiz İlah’a iman edenlere…
Twitter: @senlikogluemine