Allah’ı tanımaz ama iman eder, Allah’ı bilmez ama anlatır, Allah’tan korkmaz ama korkutur. Bu tiplerin hepsi var içimizde. Bir de şöyle tipler var : ”Allah yok der ama yokla savaşır. Bir ateistle tartıştığım zaman bazen sorarım .Allah yoksa neden yok’tan korkuyor yok ’la savaşıyorsunuz ?” Varsa ki var böyle eşi benzeri olmayan bir var ’la neden savaşıyorsunuz ? Kimi zaman cevap alamıyorum. Bir sorunun karşısında söylenen her kelimeye cevap denir ya, o yöntemle karşılaşıyorum. Konuyla ilgisi yok ama cevap niteliği taşıyan sözlerle konu geçiştiriliyor.

Ateizm, ideolojik bir vasıta haline getirildiği için ,ateistler Allah ile savaşa yönlendiriliyorlar. Yoksa, neden” Allah yok “diye siteler kursunlar, kitaplar yazsınlar .İnanmıyorsa inanmaz iş biter. Artık kurumsallaşmışlar , inanan insanların beynine bir kurt gibi girmeye çalışıyor, bu uğurda bütün mesailerini harcıyorlar, üstelikte bazı ateistler bu işle memur olduklarını bile bilmiyorlar. Çünkü birileri öyle yönlendiriyor, ateizme memur olmuş zat bunu fark etmese bile.

Son zamanlarda birileri” Allah’ı kim yarattı?” sorusunu çok kullanır oldu. Allah yaratılmadı hep vardı , onu bir yaratan olsaydı zaten o yaratıcı Allah olurdu. Allah’ı hâşâ bir yaratan olsaydı onu kim yarattı sorusu da meydana gelirdi. İlla biri yaratacaksa bunun sonu gelmez ki .O zaman onu kim yarattı.” Biri” o birini kim yarattı, başka biri , onu kim yarattı ,daha başka biri, bunun bir sonu yok mu ? Var ! İşte o son Allah’tır. Allah hakkındaki en güzel bilgiler Kur’an’dadır ,Tevrat ve İncil’de Allah ile ilgili bilgileri belki kaldırdılar, belki de Allah o kitaplarda kendinden fazla söz etmedi, orası bize âyan değil. Allah Kıdem’dir ve Allah Kıdem sıfatının tek sahibidir. Allah’ın evveli yoktur, başlangıcı yoktur, Kulhuvallahu ehad : O tektir Allah’üs Samed :Her şey var olmak için ona muhtaçtır ama o hiçbir şeye muhtaç değildir.Lem yelid : Doğurmamıştır Velem yuled :Doğmamıştır .O hiçbir şeyin dengi olmamıştır. Onun eşi ve benzeri yoktur ve bu söz yalnızca Allah’a kullanılır. Allah’tan başka her şeyin ya eşi vardır ya benzeri. “Ama nasıl olur ? Bir türlü aklım almıyor, mantığım kavramıyor .”Zaten Allah akıl üstüdür mantık da Allah’ı kapsayamaz. Akıl düşünürse sadece Allah’ın varlığını bulabilir. Arı kovanını sekizgen şeklinde örerken bir milim bile yanlış yapmıyorsa, karınca kışa yiyecek stok edebiliyorsa, gündoğdu çekirdeği akıl almaz şekilde diziliyorsa, toprak üzüme,çiçeğe,kavuna karpuza hatta insana dönüşüyorsa, akıl bunları biri ayarlıyordur der.Akıl bunu söylerse mantık o zaman devreye girer ve kabul eder.

Kur’an’da belirtilen vahdaniyet : Allah’ın zatında, sıfatlarında ve fiillerinde bir tek olması eşi benzeri ve ortağının bulunmaması demektir.

Tam da Allah’a yaraşır bir tanım, tanım olmayan bir tanım demek istiyorum. Nasıl bir izahsa bu J Bilmiyorum kastımı ifade edebiliyor muyum?

Evet Allah tek eğer bir Allah daha olsaydı Kur’an’ın ifadesiyle : Yerde ve gökte iki yaratıcının savaşı olurdu.

Evet durum böyle Allah görünen gizli eser sahibi olarak kendini gösteren fakat zatını müthiş bir ustalıkla “küllü şe’yin sebeba” her şeyin bir sebebi vardır ile gizleyen bir İlah.

Peki ateistin yani dinsizin Allah yerine koyduğu tesadüf, doğa, tabiat o nasıl bir şey? Düşünür mü, bir ustalığı var mıdır? Hayır Allah nasıl ayarlayıp kurduysa tabiat (kullar bozmazsa) saat gibi çalışır.

Tekrar gelelim sorunun püf noktasına, peki Allah nasıl oldu ?

Olmadı o hep vardı o evvelsizdir. Evveli yoktur.

Ateist Allah’a gelince “O hep vardır” ifadesini kabul etmiyor amma kendisi maddeye aynı vasfı veriyor,” madde hep vardır” diyor.”Madde evvelsizdir.” Bizim Allah’a verdiğimiz vasıfları onlar maddeye veriyor.Onlar bana “Allah nereden geldi” dedikçe ben onlara “Maddenin geldiği yerden” diyorum, idrak etmeleri için. Yani insan Allah’a akıl erdiremediğinde onu inkar etse de yine aynı muamma soru isim değiştirerek karşısına çıkıyor. İnsan “madde nereden geldi ?”Sonsuz ve evvelsiz bir madde denince zaten inanmak istemeyen “Tamam” diyor. Aynı şeyler Allah için olunca kabul etmiyor.

Şimdi Allah’ı kabul eden içinde kabul etmeyen için de akıl almaz bir evvelsizlik var. Mademki evvelsizlik iki tarafta da var akıl neden Allah’tan yana çalışmasın ki.

Çare yok insan inansa da ,inanmasa da aklın mantığını kavrayamayacağı bir evvelsizlikle karşı karşıya. İnsanın karınca mesabesinde olduğu yer burasıdır. Dünya karıncaları bir araya gelse değil telefonu idrak etmesi bir kalemi dahi idrak edemezler. Biz de evvelsizliği idrak edemeyeceğimizin bilinciyle Allah’a iman edelim ,eserlerinden varlığını tefekkür edelim. Ötesine ulaşmaya çalışmayalım çünkü nasıl olsa bizim için ötesine ulaşmak diye bir şey yok.

Bu derin konuya şu mısralarla virgül koyalım;

Nedenler ,niçinler nedendir hiç bitmez

Bir şeyi inkâr için “Yok” diyebilmek yetmez

Selam olsun evvelsiz İlah’a iman edenlere…

Twitter: @senlikogluemine