Tapu Müdürlüklerinde işlem yaptırmak isteyenler bizzat veya vekilleri, bulunuyorsa kanuni temsilcisi ile ne tür işlem yaptırmak istediklerini Tapu Sicil Müdürüne bildirirler. Bunu yapmak içinde randevu alınması gerekir. Randevu almak isteyen vatandaşlar tapu randevusunun nasıl alındığını merak ediyor. İşte bu konuya dair ayrıntılar…
TAPU RANDEVUSU NASIL ALINIR?
Tapu Müdürlüklerinde yapılan her işlem için randevu alınması gerekir. Örneğin, tapu üzerinden eğer gayrimenkul alım ve satım işlemleri yapılacaksa, Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinde işlem gerçekleştirmek gerekir ve bu işlemler de randevusuz işlem yapılmaz bunun için ilk olarak tapu randevusu alınması gerekiyor. Bir diğer önemli husus da randevunun mutlaka hak sahibi ile alınması gerekir. Tapu randevusunu telefondan ya da internet üzerinden de alınabilir.
Hafta içi sabah 08:00 den akşam 18:00 a kadar Alo 181 Çağrı Merkezimizi arayıp; Operatörler yardımıyla Tapu Müdürlüklerindeki işlemleri için randevu alabilir, Tapu ve Kadastro ile ilgili konularda bilgi alabilir. Kuruma görüş ve önerilerinizi, taleplerinizi iletebilirsiniz.
Çağrı merkezinin yoğunluğuna bağlı olarak da randevu alma sürenizde farklılıklar yaşanabilir. Eğer böyle bir durum yaşamak istemezseniz de internet üzerinden de tapu randevusu oluşturabilirsiniz. İnternetten tapu randevusu almak için TC Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Müdürlüğünün internet adresini ziyaret edebilirsiniz.
TAPU RANDEVUSU KAÇ GÜN GEÇERLİDİR?
Tapu işlemleri için randevu saatinden 15 dakika önce kurumda olup başvurunuzu yapmanız gerekir. Daha sonra ise size gelecek bilgi mesajı üzerinden tapu harçlarını yatırmalı ve randevu saatinde tekrar tapu dairesinde bulunmalısınız. İlgili tapu dairesinde yoğunluk yoksa tüm işlemler 1 gün içinde tamamlanacaktır. Tapu randevusu genel olarak randevu alındığı tarihten itibaren 15 gün geçerlidir.
ANNEDEN ÇOCUĞA TAPU DEVRİ NASIL YAPILIR?
Anneden çocuğa tapu devri için tapu müdürlüğüne başvurulmalıdır. Başvuru sırasında devredilecek mülkün rayiç bedelini gösteren belediyeden alınmış belge, taşınmazın zorunlu deprem sigortası (DASK) poliçesi ve tapu harcının ödendiğine dair makbuz gibi belgelerin de bulunması gerekir. Tapu müdürlüğü, başvuruyu değerlendirdikten ve belgelerin doğruluğunu teyit ettikten sonra aile içi tapu devri işlemini yapar.