Türkiye’de de çok fazla kullanıcısı bulunan extrem motosiklet sporlarının değişilmez markası KTM iflas etti. Markanın sahibi Pierer Mobility hisseleri iflas açıklamasının ardından yüzde 45 düştü. Yılbaşından bu yana hissedeki kayıp yüzde 84’ü buldu.
PANDEMİ SONRASI TOPARLANAMADI
Pandemi sonrası ekonomik sıkıntılar yaşayan 90 yıllık geçmişe sahip motosiklet markası KTM, üretimi sürdürse de Pierer Mobility’nin mali tabloları bozuldu. Şirket, üç haneli milyon euroluk bir finansman açığıyla karşı karşıya olduğunu açıkladı.
ÜRETİM MİKTARINI AZALTMAYI PLANLIYOR
Sözcü'de yer alan habere göre; alacaklılarla müzakere ederek yeniden yapılandırma sürecine gireceklerini belirten Pierer Mobility, KTM’in üretim miktarını azaltmayı ve stoklarını kademeli olarak düşürmeyi planladıklarını duyurdu. Bu doğrultuda, Avusturya’daki üretim tesislerinin çıktısı önümüzdeki iki yıl içinde 1 milyar eurodan fazla düşürülecek.
Pierer Mobility’nin iflas açıklaması, borsa üzerinde sert bir etki yarattı. Şirketin hisseleri %45 düşerek 7,8 dolara geriledi ve yılbaşından bu yana toplam kayıp %84’e ulaştı. Bu düşüş, Pierer Mobility’nin tarihinde bir günde yaşadığı en büyük değer kaybı olarak kayıtlara geçti.
KTM'NİN İFLASTAN ÇIKMA ÇABASI
Pierer Mobility, KTM AG'nin Avusturya'da iflas etmekten kurtulmak için yapacağı çalışmaları duyururken zararını da açıkladı. KTM, 'Çok yüksek üç basamaklı milyon Euro' finansman gereksinimini karşılayamayacağını ve yılı ciddi zararla kapatacağını açıkladı. Şirket, kredi sağlayıcılarıyla bir yeniden yapılandırma planı konusunda anlaşma sağlamayı hedefliyor.
Pierer Mobility, Avrupa genelindeki endüstri krizi ve motosiklet talebinin zayıf kalması nedeniyle finansal zorluklarla karşı karşıya. Şirketin ana kuruluşu Pierer Industrie AG, kredi sağlayıcılarından yaklaşık €250 milyon ($262 milyon) borcun vadesini uzatmalarını istedi. KTM'nin yeniden yapılandırma süreci kapsamında, üretim ve stok fazlası azaltılacak ve Avusturya tesislerindeki üretim iki yıl içinde €1 milyar oranında düşürülecek.
HİSSE SENETLERİ ÇAKILDI
Pierer Mobility'nin açıklamasının hisse senedi üzerindeki etkisi ise şiddetli oldu. Şirket hisseleri yüzde 45 düşüşle 7,8 dolara geriledi. Bu, şirketin tarihindeki en sert tek günlük düşüş oldu. Pierer Mobility’nin yılbaşından bu yana hissedeki kaybı ise yüzde 84’e ulaştı.
OTOMOTİVİN DE EFSANELERİ VEDA ETMİŞTİ
Otomotiv dünyası da geçtiğimiz Temmuz’da iki markanın iflasıyla sarsılmıştı. Neredeyse her spor otomobilde aranan koltuk markası Recaro ile efsane jant üreticisi BBS iflas ettiklerini açıklamıştı. BBS çalışanlarının maaşlarını ödeyememiş, Recaro ise üretime sadece uçak, ofis ve oyuncu koltukları ile bebek güvenlik ürünleriyle devam edeceğini belirtmişti.
1934 yılında Hans Trunkenpolz tarafından bir demir işleme atölyesi olarak kurulan KTM, 1954 yılında ilk motosikletini üreterek zamanla sektörün önde gelen isimlerinden biri haline gelmişti.