O Kudus Anka’sının ölümü ile o çoğrafya Osmanlılarla rahata kavuşsa da sonra dünya savaşları ile hallaç pamuğu gibi atıldı Kudus mahzun kaldı. O, coğrafyanın aslanı olan Selahaddin o topraklarda olduğundan her bir şeyi eksiksiz görmüştür.
O Kudus Anka'sının ölümü ile o çoğrafya Osmanlılarla rahata kavuşsa da sonra dünya savaşları ile hallaç pamuğu gibi atıldı Kudus mahzun kaldı. O, coğrafyanın aslanı olan Selahaddin o topraklarda olduğundan her bir şeyi eksiksiz görmüştür. Eğer Kudüs'e tekrar barış huzur getirmek isteniyorsa Selahaddini Yavuz'u Abdülhamit Han'ı takip etmek gerekiyor. BATININ Ankası'nın yapacağı çok iş var. Kudüs onun için mahzun, Beytül Haram da, Arafat ta hüzünlü.
Selahaddin vefat edince geriye ne kaldı?
İbni Şeddad, en-Nevadiru‟s-Sultaniyye ve‟l-Mehasinu‟l-Yûsufiyye, s.360; adlı eserinde olayı resm ediyor. Hulefa-i Raşidinin vefatlarından sonra ümmet böyle acı ve üzüntülü bir gün yaşamamıştı. Memleketin her tarafını bir matem sarmıştı. Kadın yaşlı herkes ağlıyor tarif edilemez bir şaşkınlık içinde idi. Herkesin nasıl elem ve ızdırap içinde, nasıl bir şaşkınlık ve sessizlik içinde olduğunu bir Allah biliyordu. Ben daha önce insanların başkaları uğruna canlarını feda ettiklerini duyardım da, bunların gerçek olmayan safsatalar olduğunu düşünürdüm. Fakat bugün şahit oldum ki, bu bir gerçektir. Bizzat şahsım ve benim gibi birçok kişi Selahaddîn-i Eyyûbî‟yi geri getirebilme imkanı olsaydı canlarımızı hiç çekinmeden verirdik. Selahaddîn-i Eyyûbî geriye sadece 1 dinar ve 47 Nasırî dirhemini bırakmıştı. Hiçbir arazi, bağ, bahçe, tarla ev, dükkan bırakmamıştı. Teçhiz ve tekfininde harcanacak parası olmadığı için bütün masraflar ödünç para ile karşılandı. Kefen masrafını, onun danışmanı ve yakın dostu değerli insan Kadî Fadıl kendi öz ve helal malından temin etti. Kadî Fadıl' ın fetvasıyla Selahaddîn-i Eyyûbî, savaşlarda kullandığı kılıcıyla birlikte defnedildi. Yüce Allah bu büyük İslam fedaisine rahmet etsin, makamını yüceltsin, Cennetü‟l-Firdevs‟i de ona mekan olarak versin.
Fatımî halifesi daha 32 yaşında olan Selahaddîn-i Eyyûbî‟ye Melikü‟n-Nasır ünvanı vererek amcasının yerine vezir olarak kabul etti. Bir sünnî olan Selahaddin'in vezir olma detayına tarihten bakmak gerekiyor. Fakat yerimiz sınırlı olduğundan buna girmeyeceğiz. Sünnî anlayışa sahip olan ve tabi ki daha sonra Sünnî bir devlet kuracak olan Selahaddîn-i Eyyûbî, kısa bir süreliğine de olsa şiî bir devlette vezirlik görevini yapmaya başladı. Selahaddîn-i Eyyûbî çok karışık şartlar altında vezir oldu. Bir taraftan Sünnî Nureddin'e diğer taraftan Şîî Fatımî Halifesi el-El-Adîd'a bağlıydı. Bu karmaşıklığa rağmen öncelikli olarak Suriyelilerin Mısır'daki önderi durumundaydı. Ordu içinde önemli muhalifleri vardı. Henüz askerleri üzerinde amcasının otoritesi gibi otorite kuramamıştı. Vezir olmak isteyen emirlerden hiçbiri ona itaat etmediler. Ancak Fakih İsa el-Hakkari Selahaddîn-i Eyyûbî‟nin yanındaydı. İsmen Fatımî Halifesinin veziri iken ve aynı zamanda Suriye hükümdarı Nureddin'in de bir temsilcisi olarak Selahaddîn-i Eyyûbî artık Mısır'ın gerçek hakimi idi. Son Fatımî Halifesi ölüm döşeğinde yatarken, Nureddin'in talimatı doğrultusunda Selahaddîn-i Eyyûbî, hutbeyi Abbasi halifesi adına okuttu. Dini bir otorite olarak önemini yitirmiş olan Fatımî Hilafeti artık resmen de ilga edilmiş oldu. İki asırdan fazla bir süre sonra Mısır, yeniden Sünniliğe ve Selahaddîn-i Eyyûbî sayesinde siyasi bütünlüğü sağlanan İslam birliğine dönmüş oluyordu. Selahaddîn-i Eyyûbî, Mısır'daki muhalif grupları bertaraf edince konumu ve hakimiyeti güçlendi. Artık Sünnî islam anlayışını tam anlamıyla Mısır'a yerleştirmek için Sünnî reformlara başladı. Fatimî Devleti'ni ortadan kaldıran Selahaddîn-i Eyyûbî, Nûreddîn Zengî‟nin 11 Şevval 569/15 Mayıs 1174 yılındaki vefatına kadar ona tabi olarak kaldı. Böylece bağımsız Eyyûbî Devleti 569/1174 yılında resmen kurulmuş oldu.
Demek ki BATININ ANKASI için Suriye ve Mısır en önemli iki kaledir. Suriye'nin Durumu bellidir. Mısır da kukla yönetim var. Eskide de çift başlılık vardı. Yine devam ediyor bu iki ülkeye ait güçlü bir stratejinizin olması gerekiyor ve en önemli olan şey Batı'nın Anka'sı için islam birliğini kurmanın önceliği olması gerekmektedir. Selahaddin'e bakılmalı bu fatih iyi anlaşılmalıdır
YA selam