POLEMİK… Reaksiyon reaksiyon hep reaksiyon… Sloganlar… Derinliği olmayan çocuksu meraklar… Günlük parlamalar, ateşlenmeler… Tek maddeligündemler… Yüzeysellik… Ucuzluk…İşportacılık… Magazin tefekkürü… Hafızasızlık… Bin türlü bağımlılık ve özürlülük…

Doğru dürüst ciddî analizler, sentezler, araştırmalar, incelemeler ne kadar az… Yazılanların söylenenlerin binde biri ancak.
Türkiyenin, insanlığın halini, gidişatınıderin İslam hikmeti ile gören kaçMüslümanvar?
Laik Kemalist cephesankiakıl tutulmasına uğramış.
Dünya liberalleri ile bizim liberaller arasındakiseviye farkı…
Mensubu bulunduğum İslamî kesim hakkındaki özeleştirilerimi biliyorsunuz.

Nâdir istisnalar dışında Türkiye hızlakırsal kesim ve taşra kültürüne yuvarlanıyor.
Kimse üzerine alınmasın…Bendeniz düşünenleri,şehir ve medeniyet kültürüne sahip olanları tenkit etmiyorum…
Ülkelerin durumu, seviyesi,ülkeler sıralamasındaki yeri sadece fert başına düşen millî gelir ile yollar, gökdelenler, limanlar, barajlar, otomobiller ile ölçülmez, anlaşılmaz…
En önemli kıstas=kriter bir ülke halkının beyninin nasıl çalıştığı veya çalışmadığıdır.
Ülkenin eğitim sistemi ve okulları (bilhassa liseleri)güçlü değilse, düşünce hayatında yozlaşma başlar.
1928’deki alfabe devrimi Türkiye´ninkültür devamlılığını, belkemiğini kırmıştır.
Ardından, zengin yazılı medenî Türkçe devlet terörü ile zayıflatılmış, arı kuşdiline çevrilmiş, toplumsal beyin felç edilmiştir.
Bugünkü liselerile yüksek seviyede düşünebilen medenî kuşaklar yetiştirmek mümkün değildir.
Ciddî kıymetli yazılar yayınlansa bile bunlarıokuyup hakkıyla anlayanın nispeti on binde biri geçmez.
Bugünkü yaygın kültürle ciddî ve gerçekçi bir gündem listesi bile yapılamaz.

Liseler demiştim… Liselerde okuyan bütün öğrencilerin süper olması gerekmez. Yüzde onu iyi yetişse yeter. Bu iyi yetişenlerden kadrolar kurulur ve ülkeyi onlar idare ederse problem olmaz.
Edebî Türkçenin en basit metinleri olan Ömer Seyfeddin hikayelerindeki bütün kelimeleri kavramları bilmeyenlerle köy olmaz kasaba olmaz.
Kırsal kesim kültürü yaygın ve dominant hale gelince gerçek kültürlülerin pabuçları dama atılır.
Kırsal kesim kültürü fasid bir dairedir (kısır döngü),bunun içine düşen bir toplum artık kolay kolay dışınaçıkamaz.
Kırsallar eğitim, sanat, felsefe, mimarlık, yüksek düşünceden hoşlanmaz.
Onlar slogancıdır… Onlar tepkicidir… Onlar aksiyon üretemez…
Onlarsoyut kavramları anlamaz.

Beyninin iki yarı küresibirlikte eğitilmeyen toplumlar eksik kalır.
Matematiğe, pozitif ilimlere yönelik bir eğitim zekaları körleştirir.
Medenî, derin düşünen insanlar ayrı anda zihinlerinde on maddeyi/konuyu bir arada tutabilir.
Beyni sadece aktüel bir tek konuyu alabiliyor… Böylesi çok eksiktir.
Mazisini bilmeyen toplumlar hallerini anlayamaz, istikballerini göremez; tedbir alamaz, çare ve çözüm üretemez.
İyi eğitilmeyen, kendilerine(dinî ve felsefî) ahlak kültürü verilemeyen toplumlar içten çürümeye başlar.
Bir ülke için en büyük felaket arivistlerinçoğalıp hakim olmasıdır.
ABD’nin Georges Washington üniversitesinden iki araştırıcı,Kur’an prensiplerinin,kriterlerinin, düsturlarının hayata uygulanmasıyla ilgili dünya çapında (208 ülke) bir anket yapmışlar, ilk sıralarda medenî gayr-i müslim ülkeler yer almış, Türkiye 103’üncü, Suudî Arabistan 113’üncü olmuş!(Global EconomyJournal, Vol. 10Issue 2. How IslamicareİslamicCountries?)Bu anketin başında yer alan ülkeler şunlar: Yeni Zelanda, Lüksemburg, İrlanda, İzlanda, Finlandiya, Danimarka, Kanada, İngiltere, Avustralya, Hollanda, Avusturya, Norveç, İsviçre, Belçika, İsveç, Portekiz. Almanya…İçlerinde bir tek İslam ülkesi yok!..
Bugünkü eğitimiyle kültürü ileTürkiye ne İslamı anlayıp yakalayabilir, ne de Batıyı modernizmi…

Kısır döngüden çıkabilmek içinmillî kimlik ve kültürümüze uygun mükemmel, vasıflı, güçlü mektepler açılması gerekir.İngiltereninEton’u, Osmanlının Galatasaray Sultanîsi gibi.
Eton1440’ta açılmış, o günden beri ülkesine hizmet veriyor.İngiltereye 19 başbakan yetiştirmiş…
Eton mektebinde öğrenciler günün bazı saatlerinde frakla geziyor…
Eton bilgi ve kültürün yanında ahlak ve karakter terbiyesi veriyor, onun yanında estetik, güzellik, sanatboyutu kazandırıyor.
Yüksek ve gerçek bir liseden mezun olan genç paraya âşık olmaz, para için her haltı yemez… Benliğinin, süflî heves ve ihtiraslarının esiri olmaz…
Galatasaray Sultanisi talebesi bir grup genç 1915’te, devlet onları askere almak istemediği halde gittiler, Çanakkaledeşehidoldulardı.
Eğitimi yüksek, vasıflı güçlü olmayan bir ülke geleceğine ağlasın.
Bugünkü eğitim sistemi veya sistemsizliği ile Türkiye batar. Gökdelenleriyle, otoyollarıyla, havaalanlarıyla,lüks ve pahalı cep telefonlarıyla, rezidanslarıyla, müzeyyen meskenleriyle, yedi yıldızlı otelleriyle, lüks restoranlarıyla, hızlı trenleriyle hep birlikte batar.

Bugünkü kısır döngülerden nasıl çıkacağız?Nasıl medenî bir toplum olacağız? Bilen varsa Allah aşkına yazsın.