Sıkı durun çok acı hakikatları yazıyorum...
Mesleğim yazar olduğu için değil
النجات فى الصدق
En necâtu fissıdkı.. olduğu için
Her kesin aradığı necat doğruları konuşmak ve tasdik etmek ile bulunur.
Sadıklar sıdkından mesul...
قوله تعالى : ليسأل الصادقين عن صدقهم
Allah cc hakikatları ve kabahatları mutlaka meydana çıkartacak :
لقوله تعالى : (والله مُخْرِجٌ مَّا كُنْتُمْ تَكْتُمُونَ)
Cübbeli Ahmed hoca efendi "Süleymanlılara iftira atmaya devam etmesi ve İsmailağada sahte şeyh fitnesi zuhur etmesi, Menzil şeyhinin sigara içtiği videosu sosyal medyada dolaşması - tüm bunlar Allah Sübhenehu ve Tealanın iradesi ile idi ki,
asıl mürşidi kâmili mükemmel ve mükemmilin kim olduğunu açığa çıkartacak idi..
Bu mekale dahi o hakikata vesilei sebep
🌿münacat:
Nasip ya Rab rızayın mahza Hakkı yazayım
Bu zaman tasavvufun mahza nakşın çizayım
Suyu buluncaya kadar kuyu kazarım
İhya oluncaya kadar Hakkı yazarım
فوقنا الله
İlahi emanet- Kuran-ı Kerim’dir, ondan murad emir yasak ayetleri, ondan murad şeriatı garra, ondan murad Resulullah sav
صلى الله عليه و سلم
İle Allah arasındaki muhabbet ve ondan da murad
FEYZİ İLAHÎDİR .(ruhul beyan)
بسم الله الرحمن الرحيم
Ülkemizde şeyhleri vefat eden cemaatlerin haline bakarak hakiki kamil mürşit kim olduğunu feraset ve insaf sahipleri anlar.
1. Hakiki kamil mürşit vefatından sonra müritleri ona rabitaya devam ederler çünkü hakiki mürşidi kamile rabıta kesilemez,
Canımı al, ama rabıtam kesilmez, denilir.
Çünkü Rabıta da feyiz vehbidir
Feyiz geliyorsa mürit nasıl başka şeyhe gitsin
Semadan yağan yağmuru içmem der mi bir çiçek
2.Hakiki mürşidi kamil mükemmel ve mükemmildir.
Yani rabitai hakiki tutturabilen, zikri kalbi yapabilen müritler yetiştirebiliyor
Veli ama mürşidi kamili mükemmil olamayan zatların müritleri zikri kalbi yapamaz, nefsi mutmainneye çıkamaz
(Mükemmil - Yani zikri kalbi yapabilen, mutmainneye eren müridi hakikileri terbiye edebilen)
Şeyhleri vefat eden cemaatlerdeki Vefat eden şeyhlerinin bıraktığı yetiştirdiği talebelerine bakarak anlayalım birkaç misal ile:
Mahmud efendi Hz. leri veli zat idi
Ona rabıta yapılsın diye mücadele veren meydanda sadece Cübbeli Ahmed hoca efendi gözükmekte
Mürşidi kamili mükemmil zat müridini mutmainne makamına çıkartır, zikri kalbi yaptırır...
Cübbeli Ahmed Hoca Efendi ise kendisi itiraf etmiş idi zikri kalbi yapamadığını:
"Biz zikri kalbi yapamıyoruz, bizimkisi sadece lisanda, bizimkisi boş laklaka" demiş idi
Mutmainne makamına çıkmadığını da kendisi itiraf etmiş idi :" ben bozuk adamım" diye
(Nefsi levvame - kendi nefsini levmeder
Emmare ise ben iyiyim, der hatasını itiraf etmez
Mutmainneye çıkan zatlar ise "içimde kibriyanin kibri var" der
Nefislerine ait kibir gurur benlikten azade zatlardır)
Mümin hakikate doymaz :
لَنْ يَشْبَعَ الْمُؤْمِنُ مِنْ خَيْرٍ يَسْمَعُهُ حَتَّى يَكُونَ مُنْتَهَاهُ الْجَنَّةَ.
Hakkı ile yapabilene ne mutlu, yapamayanında neyi kayip ettiğini bilerek ağlaması kafidir(mektubati ş)
Acı hakikati bal gibi yiyip te yine var mı diyene ne mutlu (mektubati ş)))
Süleyman Hilmi Tunahan Hz. leri kuddise sirruhu ise daha hayatında iken birçok talebesinin mutmainneye erdiğini, zikri kalbi yapmakta olduğunu kendi şehadetleri ve lisanı sıdkı ile beyan buyurmuş bildirmiş idiler
Ve bu husus müridler arasında o müridi hakikilere karşı tazim ve tevkir ile biliniyor idi
mutmainneye eren kalbi zikir yapan o müridi hakiki olan zatlara " onun sözü arştan gelir" diye
سمعا طاعة كما ينبغى
Tüm zerreleriyle kalben bedenen itaati tam ile itaat ediliyor idi
Onun için Mürşidi kamili mükemmel ve mükemmil küddise sirruhunun ahirete irtihalından sonra cemaat içinde sahte mürşitlik şeyhlik "silsilei sadata ismini ekleme" gibi fitneler zuhur etmedi
هذا من فضل ربى
Menzil cemaati şeyhi kuddise sirruhunun irtihalından sonraki tefrikalar dahi her kesin malumi
Hatta şeyhlik iddiası sigara içtiği videosu sosyal medyada şu günlerde çok dolaşan kişi tarafından ilan edildi
Sigarayı Ebul Faruk Süleyman Hilmi Silistrevi Hz. leri haramdır, buyurdular.
Onun kokusu olan yere melaike ve piran inmez, buyurdular
Bir haramı işleyen kişi tarikattan kilometrelerce uzaktır, buyurdu tarikat ehli meşayihi kiram
CübbeliAhmet hoca , eğer rabıta ahkamını ihya derdi olsaydı, şeyhim diyen zat.a " sigara rabıtayi kesen şeylerden dir, sen rabıta tutturmaya mani olan halleri rabita ehlinin sünnetiymiş gibi gösterme" diye haykırır, ortalığı ayağa kaldırır, meclisi meşayıh düzenler idi (osmanlıda olduğu gibi )
Baki Billeh Hz. leri değil haram, şüphe, hatta gaflette pişen helal lokma dahi feyzi keseceğini bildirdi(önceki makalelerimize bakın)
Sigara içen kişi daha rabita tutturamaz
Birkaç misaller ile kimin hakiki mürşidi kâmili mükemmel ve MÜKEMMİL olduğu zahir ve bahir oldu
🌿tenbih:
Bunun böyle olduğunu vicdanınız bilsin yeter
Sonra kime tevfik iner kim oyuna devam eder
Benim şeyhim veli zat ama mutmainne makamına eren , zikri kalbi yapabilen tek bir mürit yetiştirmemiş diye hakikati itiraf edenler varsa , evvela sofrasında tek bir şüpheli lokma ,
Gaflette yapılan lokma bırakmasın...bu bir (1).
2. Cihadi Ekber farzı ayndır buyuruldu. Kuran kurslarını domuz zarar katkı şüphe ekmek vs. şüpheli hazır gıdadan temizleme cihadından kaçanın dahi feyzi kesilir
Bu hususu bir hakiki müridine mürşidi kamil rabıtasında söyledi zuhur ederek, ve delilin şu ayeti kerimedir diye ayeti kerimeyi okudu, mürid tüm sadrı ruhu kalbi ile dinledi:
رَضُوا بِأَنْ يَكُونُوا مَعَ الْخَوَالِفِ وَطُبِعَ عَلَى قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لا يَفْقَهُونَ
Bu noktada Cübbeli Ahmed hoca efendi kendi vicdanına sorsun
Süleymanlılar benim için bitmiştir diyen sözü ile kendini bitirmiş olmuyor mu ki hala böyle iftiralara devam ediyor
Süleymanlılar sen için bitmiş ise o sen gözünü güneşe kapattığından, hocam
Bu iftirayı tüm İsmailağa söylüyor
Gözü a'mâ olan dahi fark eder Güneşin doğup battığını, garbını ve şarkını, gece ve gündüz farkını..
Kalbi a'mâ olanlar bunu bilmezler, hakikata bahil olanlar hakikat zahir bahir olsa da itiraf edemezler
قوله تعالى و تحسبونه هينا و هو عند الله عظيم
Mürşidi kamili mükemmel ve mükemmil hz leri muridlerini en az fena fişşeyh makamına erdirir
Böylece müridler Mürşidine sadece intisab etmezler belki kalben nefsen tehavvul bulurlar
Mürşidi kamilin ruhaniyeti müridin kalbinde daimi inikas halinde olur
Sen böyle bir müride hakaret taşıni atarsan aslında Mürşidine atmış olursun, çünkü müridi fâni olmuş, Şeyhın inikasına dönmüş
🌿nâle:
Atmaya taş ararsanız yerde taştan çok ne var
Takva diye ağlarsanız gözde yaştan çok ne var
Mürşid elindedir mürid kalemi
Mürekkebidir ümmet derdi elemi
Rüzgara karşı yüzen sefineci kişidir
Zannetmeki bu hüner sefinenin işidir
Ruhullah mülkünden iki Sultan
Ol şahi merdan ve şahi zaman
Feyzi kudsi kâsesidir ardı cihan
Noş eyledi kâseyi bir merdi zaman
Kamil mürşidi kamili mukemmel ve mükemmil Hüsni cemali Rasulullah aleyhissalatu vesselama benzer
Ve bunu da müridi hakiki rabıtasında seyreder :
Teşrif etti külbem içre iki mâh
Benzer idi guya ikiz padişah
Şeyhim dedi: 'Gideceğiz cemalullah seyrine"
Sahte mürşid götürür eşkıyanın deyrine
Peygamber varisidir aziz ekabiri din
Şeytanin avânesi ekabiri mücrimin
Ebul Faruk Süleyman Hilmi Tunahan kuddise sirruhu hz leri şehadetini lisanı sıdkı ile şöyle ifade buyurdular :
--"Benim evlatlarım bir Süleymandır"
"Süleyman Hilmi Tunahan ks evet Büyük alim idi ..ama onun talebeleri.. "
diyenler artık ne nane yediğini fark ederler umarım:
Çünkü hakiki mürşidi kamili mükemmel ve mükemmil kendinden sonra kendinde fani olan, fenafişşeyh makamına eren müritleri bırakır... manevi tasarrufu devam ettiği için o zatı zahir gözü ile görmeyen nice müritlerini de fenafişşeyh'a erdirerek yetiştirmeye devam eder
Ahiret sor fazlasını deyim:
Genç bir Süleymanlı rabıtaya durunca kendisine ay zuhur eder ve " sen fena fişşeyh makamına erdin " diye hitap duyar.
Mürit bir anlık bu zuhuratın sıhhatinde tereddüt edince anında Mürşidi Kamil kuddise sirruhu Hz. leri hayatındaki şemaili ama daha güzel halde zuhur ederek
- "ne dedin ne dedin ..( tereddüt mi ettin )
اشهد
Ben şehadet ediyorum, buyurarak müjde veriyor
🌿tenbih:
Sultanımın hazinesi,
hangi cevher eksik sandın
Fena fişşeyh makamına ermediysen ey vah yandın
Cübbeli hica vs Süleymanlılara iftira atanlara sırf ahirete böyle bir iftirai azim ile gitmesinler diye yine bir iyilikte bulunmak hatırıma geldi :
Bu sözümü de ahiret sor aynısını derim:
X partıye oy vermeyen ekabirden bir zat zuhuratta görüldü, ehaliden yüzünü gizleyerek geziyormuş, iyice bakan bahtiyar biri görmüş ki,
Meğer o zatın yüzü ayni Süleyman Hilmi Tunahan hz lerinin mübarek siymasi gibi imiş ..
🌿şehadet:
Nazeninim hazretimin kara gözü
Manen gördüm misli Hazret idi yüzü
Bu genç muridler sadece kendileri değil küçük çocukları dahi uzun senelerdr hazr gıda hiç yemezler,
Çocuk aç olsa bile , önünde ki
tor*s tavuğunu bile yemiyor
Gözümle görmedim, diye
Çünkü rabıtada feyiz alıyorlar
Rabitadaki feyizi Muhammedi ise şirin candan da şirindir
قوله تعالى: النبي اولى بالمؤمنين من انفسهم
Kemal Kacar ba rahimehullah sahte şeyhlar hakkında şöyle buyurdular:
" ..şeyhlık iddiası iznini nefsi emmaresinden alıyorlar,
Halbuki Allah cc ve Rasulünün izin verdiği zatlara mahsustr bu kudsi vazife.
Şeyhlık iddia edenler önce mürid olsunlar bakalım.."
Gelelim Cübbeli Ahmed Hoca efendinin Sülüymanlilara iftirasına
Eğer x partıyi sevmiyorlar diye hakiki mütteki müridleri " itikadi bozuk", "bozuk cemaat" diyecekseniz, soruyoruz
Erbakan hoca merhumu da suçlamanız icab eder o zaman, çünkü Süleymanliların sevmedigı x partiyi en çok zem eden Erbakan hoca idi .. malum
Ki onun oğlu Fatih Erbakan dahi o partiye muhalif idi
Eeey Cübbeli hoca, size dervişler şöyle tavsiye ediyorlar:
Sahte şeyhlar ile mücadele gayeniz hoş ama usül yalnış
Ok atiyorsunuz ama hedef yalnış
Siz rabıtası kesik olanlara değil, rabıtayı kesen şeylere karşı mücadele vermelisiniz
Halbuki siz "hanımlarınızı arada lokantaya götürün, lokanta yemeği mubahtr " fetvalarınızı ilan ederek asl rabita kesilmesine yol açtınız
(Şu linkte )
https://youtube.com/shorts/2RQ16F0qv2E?si=lYw_l5MiVuKIvFOQ
Bir başka mevzu
Günümüzde nerdeyse cemaatlerde şu bu meselede tefrika şiddetle evc almış, kaynamış vaziyette
Bir şerif sülale fertleri arasında nizalar sosyal medyaya yansıyor
Nedeni olarak söylenilen meseleler eski dönemlerde de var idi, fakat o dönemlerde ekseriyet din uleması hakiki rabıta tutturabilen lokması temiz zatlar idi ki manen fitneyı def edebilen salahiyete sahib idiler
Her fitnenin zuhur sebebi bir dini ahkâmın unutulmasıdır
Fitneyi durdurmanın tek yolu ise o unutulan ahkamı ihyadır
🌿şiir:
Yusuf için varsa yanmış ciğer
Ya Züleyha veya Yakup meğer
Yusuf düştü kuyuya
çıkartmak tek çâredir
Tâ itiraf eden yok
her koşan âvâredir
Tâ ikrar olmaz nefsi
Züleyha buhtanına
Yusuf azad olmadı
gizlendi zindanına
Eya aşık kalbin yansa
diydâr talep diydâr talep
En evvela günahına
ikrâr talep ikrâr talep
Unutulan (mensî ve metruk) ahkamı ihya etmek
Ateşe dökülen su gibi
fitneyi def eder.
Unutulan dini Ahkam ihya edilmezse her yapılan hereket fitne ateşine sadece körük olur .
Geçmiş dönemlerde yaşlı ulema rabıta tutturan, zatlar idi ..şimdi nerde o zatlar ?
ihvan arası nı islah için şüpheyi tâm terk edeyim ki sözüm tesirli olsun, diyen, sonra göz yaşlarıyla ihvan arasını düzeltme mücadelesine aslan gibi atılan ulema nerde ?
Ne imiş " cenazemde gelen olmamasından korkarım, iyisi susayım" ..bu mi sadakatınız ..
Kimse gelmezse melaike ve piran gelse ..size yetmez mi eey sadakat lezzetinden bîhaber ..
Dünyada iken şöhretine zarar verecek mücadelelere atıl ki, evine gelenler azalırsa, cenazene gelecekler azalırsa bile , kabrın kudsî ziyaretgah olur, gelenler madden manen şifa bulur, kabrına gelenin çok olsun, boş versene dünyadaki şöhreti ..yahu nice peygamberler hep kovulmadılarmi ..yalnız gitmedilermi hiç bir iman edeni olmadan ...
عليهم الصلاة و السلام
اللهم صل و سلم و بارك على سيدنا محمد و آدم و نوح و ابراهيم و موسى و عيسى و ما بينهم من النبين و المرسلين
صلوات الله و سلامه عليهم اجمعين (إلى يوم الدين)
قوله تعالى: ( إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ )
Beynel ihvan sadir olan menhiyata susdukları için rabıtaları kesildi !
Çünkü "Cihadi ekber ayni cihadı esgar gibi farzı ayndr".
قوله تعالى: رَضُوا بِأَنْ يَكُونُوا مَعَ الْخَوَالِفِ وَطُبِعَ عَلَى قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لا يَفْقَهُونَ
قوله تعالى: فاما من ثقلت موازينه فهو فى عيشة الراضيه
Medrese sofrasında domuz zarar katkılı denilen şüphe ekmek yerine (her yerde satılan ) siyez karakılçık vs ata tohum bugday unundan dergahta zikirle pişirilen ekmek şart
Bu mücadeleden kaçan ne sadakattan, ne rabıta tutturmaktan hiç bahsetmesin
Hz Aliye kerremellahu vechehu ve radiyallahu anh sordular neden senin zamanında fitne çok, Ebu Bekir ve Ömer zamanında fitne yok idi..diye
رضوان الله تعالى عليهم اجمعين
Şöyle cevab vermiş idi:
- çünkü o zamanlar Halifenin yanında ben ve Osman var idik
Benim yanımda ise siz varsınız
رضوان الله تعالى عليهم اجمعين
Biz sadık ihvan istiyorsak evvela sofrayı temizlemeliyiz ..
Günümüzde unutulan dini ahkam
TAYYİB TEMİZ ZİKİR İLE pişen lokma ve zararlı, şüpheli olan gıdayı terkdir
TayIb TEMIZ lokmadan temiz çocuk doğacağı
Habis lokmadan habis çocuk doğacağı ..Tayyib lokma yiyen kişinin tabiatı hulku hey'eti fıtratı temiz olacağı
"Ruhul beyan"da zikredilmekte:
والاغذية مؤثرة فى البدن. فمن كان غذائه حلالا طيبا وهيآت نفسه فاضلة نورانية ونياته صادقة حقانية جاء ولده مؤمنا صديقا او وليا او نبيا. ومن كان غذائه حراما وهيآت نفسه خبيثة ظلمانية ونياته فاسدة رديئة جاء ولده فاسقا او كافرا او زنديقا إذا لنطفة التي يكون الولد منها متولدة من ذلك الغذاء مرباة فى تلك النفس فيناسبها ولهذا قال رسول الله صلى الله عليه وسلم (الولد سرابيه) وكان صدق مريم ونبوة عيسى ببركة صدق نيتها إِذْ منصوب باذكر قالَتِ امْرَأَتُ عِمْرانَ وهى امرأة عمران بن ماثان أم مريم البتول جدة عيسى عليه السلام
Unutulan ahkami ihya derdi olanlara soralım :
Şu kavilleri derd edinen vaizi hiç gördünüz mi ?
Unuttuk, yandık, diye saçı başını yolan bir sadık gördünüz mi ?
Belki görmuşsünüzdür insafla okuyun:
"MUTMAİNNE MAKAMINA ÇIKMAK SALİKLER İÇİN FARZI AYNDIR"
(Farzın terki haram)
Aslî esasî ilahi emanet-
- FEYZİ İLAHÎDİR
O da rabıta yolu ile kalbe iner
Rabıta tutturabilenler bilir, sıcak çay içerken boğazından geçtiğini nasıl fark edersin, feyzi ilahi dahi öyle ,
Rabita tutturan kişi
Sadrında yanan kandilleri görür, Feyz güneşi zuhur eder,
Mürşidi kamil zuhur eder
(ki günümuzde hazr gıdayı tâm terk eden ve rabıta tutturmanın bu alametlerini müşahede eden genç müritleri vardr Süleyman Hilmi Tunahan ks hz lerinin )
Rabıta tutturamayan feyzinin kesildiğini ve ya geldiğini ne fark eder ne dert eder, şüpheli lokmayı düşünmeden yer de yer
Rabıtanın sureti kaldı hakikati kayıp oldu ...çoğu müritlerde. Fakat itiraf eden nerde
Rabıtada feyzi ilahi bol akarsa ülkede bereket huzur bol olur, liderler muzaffer olur ..
Feyiz kesilirse belalar artar ..millet zelil olur
Rabıtayı tam tutturan kişinin yalana iftiraya hiç ihtiyacı olmaz, belki tiksinir ve çok uzak durur.
Kulubuhum ale kalbi raculin vahidin ...
Kalbi bir derdi bir olur rabıta tutturabilenlerin
Sözde rabıtalı birbirinden miras çalanlar... ihvan arasındaki tefrika ya binlerce misaller var
Tüm bunlara dur demenin tek yolu önce medrese dergahı, hoca talebe sofrası sonra tüm milletin sofrasını tüm zarar habis katkılı tozlardan temizlemektir
Hem de
Dinimizde "zarar yasak" idi
"Şüphe yasak idi "
" Tarikat ehline gaflette yapılan lokma yasak idi "
لا تأكل الا طعام تقى
Ancak takva ehlinin taamini yiyin...
Bu hadisi şerifi unutturuyorsunuz da
Azizun zuntikam olan Allah sizden beynel ihvan fitneler ile intikam alacak tabi ki
Size atılan iftiraları
" o bir münafık, o daha müridi müptedi bile değil"
" o daha kendini bilmez bir çocuk, münafıkların oyunu ediyor kendini" gibi ifadeler ile değil
Unutulan dini tasavvufi ahkamı ihya ile defedin eeey ulul elbab ...
Peygamberimize sallallahu aleyhi vesellem amellerimiz arz olunuyor hatta mescidinden silinen bir toz bile ...
Ravzai Mutahharanın şüpheleri olan medrese sofralarındaki domuz zarar tozları da arz olunuyor tabi ki
قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: عُرِضَتْ عَلَيَّ أُجُورُ أُمَّتِي حَتَّى الْقَذَاةُ يُخْرِجُهَا الرَّجُلُ مِنَ الْمَسْجِدِ
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Ümmetimin amellerinin sevaplarının tamamı bana arz olundu. Hatta bir kimsenin mescitten alıp attığı ufak bir toz sevabı dahi bana gösterildi.” (Sünen-i Tirmizî)
اللهم صل و سلم و بارك على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلم بعدد ما علم الله