Din büyüklerini ilah edinenler
بسم الله الرحمن الرحيم
Bu makalede:
1.Recebi şerife kalben bedenen temiz girelim diye, TIBBİ NEBEVÎnin (açlık, az yeme ve doğal tedavi, doğal beslenme gibi çok ucuz ve hakikaten şifa ulaşan) usulleri var iken;
Hasta haneleri ilaç şirketlerinin ticaretine hizmet eden mütedeyyin zatlara “cehennemden kork” diyebilmeye yaramayan imanımız(?) bizi sıratı müstakimden geçirmeye yarayacak mı, diye ulemaya soruyoruz…
و بقيت السؤال بلا جواب cevabımı alamıyorsam sevabımı alıyorum
🌿لقوله تعالى: فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ
2.Din büyüklerini ilah edinmek nedir?
Tövbe/31
لقوله تعالى: اتخذوا أحبارهم ورهبانهم أربابًا من دون الله
3. Veraseti tâmme-i Kübra sahiplerinin
”Surî iman sahibi cehenneme bir kere uğrar, temizlendikten sonra cennete girer”
“Hakiki imana seyri sülükü tamamladıktan sonra ulaşılır” gibi tembihleri var iken bizim bu gafletimiz nedir, cihadı ekberden (ıslah cihadından) kaçarak mi cemali ilahiye talibim, denilmekte?
Hayatımızda hak yolu gösteren büyük alimlerin olması emniyet ve saadet olarak büyük nimet olduğu gibi مد ظلهم العالى
Büyük alimlerin de çevresinde hak tavsiyede bulunan dosdoğru derviş zatların bulunması Hak Teâlâ’nın lütfudur.
لقوله تعالى هذا من فضل ربى ليبلونى الايه
Mesela Nebi Süleyman Aleyhisselam’a hüthüt kuşu “bilmediklerinin haberini getirdim” diyordu veya veziri Asef b. Berhiya Belkıs’ın tahtını getirdi
Her Firavun’a bir Musa gönderen Mevla her Süleyman’a da bir Hüthüt ve her Harun er-Reşid gibi rahnümâya da bir Behlül Dânâyı gönderir elbet
Ve işte o derviş zatların bazı tavsiyeleri…
- Ey ulema, ey tarikat ehli, haram ayda da mı domuz kıllı denilen ekmeği yemeye devam edilecek medreselerde? Haram ayda da mı ulema “ zarar şüpheli gıdayı alım satım yemek içmek yasaktır” diye fetva haykırmayacak, haram aylarda da mı aslanlar kükremeyecek, kedi kesilecekler?
🌿şiir:
Tövbe etmezsem fi şehri Receb tövbem ne zaman aceb vâ aceb
Haktan korkmazsam fi şehri Receb korkmam ne zaman aceb vâ aceb
Haram ayların haramiyetini unutmak küfrü ziyade eder:
قوله تعالى:
إِنَّمَا النَّسِيءُ زِيَادَةٌ فِي الْكُفْرِ ۖ يُضَلُّ بِهِ الَّذِينَ كَفَرُوا يُحِلُّونَهُ عَامًا وَيُحَرِّمُونَهُ عَامًا لِّيُوَاطِئُوا عِدَّةَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ فَيُحِلُّوا مَا حَرَّمَ اللَّهُ .. اية
فأحلوا شهر المحرم وأنسئوا تحريمه تفسير مراغىإِنَّمَا النَّسِيءُ زِيَادَةٌ فِي الْكُفْرِ
Recebi şerif, Ramazan’ı şerif aylarını insan suretinde zuhur ederek evlerine teşrif ettiğini gören derviş hocaların beyanına göre,
Recebi şerife bedenen temiz girmek için hacamat, sülük, iki üç gün sadece su sebze ile geçirmek, bağırsakları da bal kabak çekirdeği + sarımsak +çörek otu tohumu ile parazitlerden temizlemek, icap eder.
Beden temizlendiği gibi evi dahi tüm şüpheli gıdalardan temizlemeli.
Evin temizliğinden hanim mesul, dünya evinin temizliğinden alim mesul.
İsraillin GDO’lu tohumlarına, zehir tarım ilaçlarına vs. zarar habis katkılı gıdalara yasak fetvası duyuran bir hoca neden yok bu ülkede?
Nice tıp uzmanı millet zehirleniyor diye haykırırken ümmeti Muhammed derdi ile “dertlenen” hocalar neden sükût etmekte.
Zararlı şey yasaktır, şüpheli şeyi yemek yasaktır, domuz kıllı denilen ekmek yasaktır fetvaları unutulmakta. Canan Karatay işlenmiş gıda yeme demesine rağmen, GİMDESin katkılı işlenmiş gıdalarına fetva veriyor Fatih Kalender Hoca Efendi. Hocalar şüpheyi terk hükmünü unuttular, domuz kıllı şüpheli yiyenlerin ise rabıtaları kesik… Şüpheyi ilim dergahından tamamen silelim diyen bir hoca yok mu?
… aman bana zarar gelmesin, derdi …
وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ
“ve onun canından önce kendi canlarını düşünmeleri yakışmaz”
{وَلاَ يَرْغَبُواْ}
ولا أن يضنوا {بِأَنفُسِهِمْ عن نفسه} عما يصيب نفسه أى لا يختاروا بقاء أنفسهم على نفسه
Yani Resulullah’ın canına herhangi bir kasıt olduğunda öncelikle kendi canlarını esirgemeyi, korumayı tercih etmesinler. Tefsiri Nesefi tövbe/120
Hülasa, bir din alimi:
“İlim dergahında domuz kılı ekmek yenilmesin, dindarların marketinde hazır işlenmiş katkılı gıda satılmasın, dindarların hasta hanesinde modern tıbbın zararlı ilaçları ile değil, Tıbbi Nebevi – doğal tedavi ile tedavi edilsin” diye fetva haykırarak- cihadı ekbere atılırsam, beni listeden silerler, cenazeme kimse gelmez” diye kendi nefsini düşünmesin!
Hakiki sadık mürit olan alim zat, sadece nefsine gelecek zarardan kendini korumayı düşünmemeli.
Tüm enbiya asfiya kendini düşünmeden dinini haykırdılar
صلوات الله تعالى عليهم اجمعين
اللهم شفّعهم فينا
Belki, benim şanıma zarar gelse gelsin ama dinime zarar gelmesin, diye dert edinmeli.
“Dini ahkam unutulsa unutulsun, ümmeti Muhammed madden manen zehirlenirse zehirlensin, Rabıta-i şerife ahkamı unutulursa unutulsun, yeter ki benim nefsime zarar gelmesin” diyorsa din alimi ..onun sadakatten nasibi nice?
Şiir: 🌿
Zararıma kararım Hak rızasın ararım
Kâr aramak zararım Hak rızasın ararım
Sen düşün vazifeyi bekleme neticeyi
Nefsten Hakka firarım Hak rızasın ararım
Kula kulluk muvafık menfaat arar münafık
Ahir Hakka vararım Hak rızasın ararım
في الشدائد بل أمروا بأن يصحبوه في البأساء والضراء ويلقوا أنفسهم بين يديه في كل شدة {إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عمل صالح} عن ابن عباس رضى الله عنهما لكل روعة سبعون ألف حسنة
Resul’e ne gelse gelsin biz kendimize bakalım dememeliydiler, belki onlar Resulullah aleyhissalatü vesselam ile her nevi sıkıntıda beraber olmak, her şiddette kendi canlarını Resulullah’ın (sallallahu aleyhi vesellem) önüne atmakla emrolunmuş idiler. İbni Abbas Radiyallahu anhu buyurdular ki her korku için yetmiş bin ecir vardır
Tefsiri Nesefi Tövbe/120
Nice fukara, süfehâ ve hatta ehli sünnet Ulema dahi Aydin Salihin “modern tıp bir yalandır” sözüne rağmen eczane ilaçları pençesine teslim edilmiştir!
Amerikalı ilaç kimyageri Shane Ellison insan sağlığı nasıl paraya kurban edildiğini, kimya ilaçları aslında asla tedavi etmediğini, ilaçlar hastalığı tedavi edemeyen sadece hastalık belirtilerini yok eden (semptomlarını bastıran,) legal uyuşturucu ticareti olduğunu, insanların sağlam olması ilaç şirketlerinin inkırazı olarak hiç istemedikleri bir şey olduğunu
“Modern tıbbın 10 büyük yalanı” kitabında vs. nice kitaplarında bilimsel delilleri ile beyan etmiş iken;
Kardiyoloji Uzm.Dr. Hamit Çelik 32bin kronik hastaya poşet poşet kimya ilacını attırmış ve az yemek- aç kalmak usulü ile sağlığına kavuşturmaya devam ediyor iken,
Canan Karatay Umut Aktaş doğal beslenme ile şifa bulmanın çok kolay olduğunu klinik gözlemlerle ispat etmiş iken…
Dindar Ulemamız neden hala Tıbbi Nebevi olan hakiki tababet merkezi olsun bizim hasta hanelerimiz, diye fetva duyuramamaktalar... CEVAP VERİN NEDEN? SİZİN AHİRET KORKUNUZ YOK MU?
Mesela, ehli sünnet hocalarından Cübbeli Ahmet Hoca Efendi üzün senelerdir kimyevi ilaçlar işkencesinde
Hâlbuki ki Dr. Hamid Çelik tedavisine baş vursa idi... Hiçbir ilaç kullanmadan şifaya kavuşur idi BİİZNİLLEHİ TEALA
(Bir de ruhaniyete istigasta bulunarak şifa bulma yolu var kuran kursu sofralarını milletin sofrasını şüpheli zararlı gıda ve ilaçların yalancı şifa terorundan kurtarma diye derdi olmayan ulemanın imdadına ruhaniyet hiç yetişir mi
اللهم انصر من نصرالدين
Âb-i ruyi ulemai Rum Ebu Suud Efendi merhum rahimehullah buğday ununa arpa unu katarak ekmek satan fırıncıyı eşek üzerine ters bindirerek çarşi pazar dolaştırdıysa...!
Medreselerinde domuz kıllı zarar katkılı denilen ekmeği yedirenlere ceza tayun eden fetva yok mu?
Marketlerinde zarar katkılı hazır gıda satan dindarlarımıza Ulemanın hey ‘eti Celile’si ceza fetvası duyurmamasının sebebi nedir... Yoksa rüşvet menfaat ile mi çalışır oldu fetva makamlarımız!
🌿 Şiir:
Zalimi ters bindirmeye eşek mi bulunmuyor
Yoksa kadılara rüşvet- ipek mi bulunmuyor
Hak’tan en çok korkan alim, korkmayanı ne çok zalim
Hak sözü diyen Kul’a destek mi olunmuyor
(İş bize düşüyor, layık değiliz ama yangın beklemez asla, !)
DİKKAT CİMRİLİK MÜNAFIKLIĞA SÜRÜKLER
Ata tohum siyez karakılçık unu pahalı diye sırf ucuz olduğu için medresede domuz kıllı denilen ekmek yedirmek cimriliktir
Ve cimrilik nifaka- münafıklığa sürükler:
{فَأَعْقَبَهُمْ نِفَاقاً فِى قُلُوبِهِمْ} فأورثهم البخل نفاقاً متمكناً في قلوبهم لأنه كان سبباً فيه.
Cimrilik onları kalplerinde yerleşmiş münafıklığa sürükledi. Tefsiri Nesefi. Tövbe/77
Sebebin hususiyeti nassın umumuna mâni değil
Cimrilik kimde varsa bu anlatılan onun hakkındadır
{يا أيها النبى جاهد الكفار} بالسيف {والمنافقين} بالحجة
Kafirlere karşı kılıç ile savaş, (amelî ve itikadi ) münafıklar ile hüccet getirerek savaş.(tefsiri Nesefi tövbe süresi)
Din büyüklerini ilah edinenler
Ehli kitap din alimlerini ilah (rab) edindiler. Yani puta secde etmiş gibi secde ederek değil, Allahın emirlerine ters hükümlerine itaat ederek din alimlerini ilah edinmiş idiler.
Mesela din alimleri domuz eti ve şarabı helal etmişler, çok evlilik onların kitabında yasak değil iken onlar yasaklamış ve Yahudi Hristiyanlar Allahın kitabına değil din alimlerinin yanlış hükümlerine uyarak din alimlerini ilah edinmiş idiler
“ اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ “
"وفسر النبي - صلى الله عليه وسلم - كونهم أربابا لا بأنهم عبدوهم، ولكن
{اتخذوا} أي أهل الكتاب {أحبارهم} علماءهم {ورهبانهم} نساكهم {أَرْبَابًا} آلهة {مِّن دُونِ الله} حيث أطاعوهم في تحليل ما حرم الله وتحريم ما أحل الله كما يطاع الأرباب في أوامرهم ونواهيهم
Tefsiri Nesefi ( tövbe/31)
فأحلوا لهم الخنزير وشرب الخمر،
DİN ALİMLERİ hınzır eti ve sarhoş eden içkileri helal ettiler ve ehli kitap o hükümlere uyarak din alimlerini ilah edinmiş oldular.
İşte bunun gibi tüm âfâki ve enfûsi ilahlardan nefsi tezkiye* etmek ile yegâne Allahu Teâlâ’ya ubudiyet ve hakiki iman mümkün olur.
Bu hususu İmamı Rabbani Hz. leri şöyle ifade etmektedir:
اِعْلَمْ أَنَّ الْمَقْصُودَ مِنَ السَّيْرِ وَالسُّلُوكِ تَزْكِيَةُ النَّفْسِ الأَمَّارَةِ وَتَطْهِيرُهَا حَتَّى يَتَيَسَّرَ النَّجَاةُ مِنْ عِبَادَةِ الآلِهَةِ الْبَاطِلَةِ النَّاشِئَةِ عَنِ الْهَوَى النَّفْسَانِيِّ
Seyri sülükten maksat nefsi emmareyi tezkiye ve tathirdir, tâki nefsani hava ve hevesten neşet eden bâtıl ilahlara ibadetten necat müyesser ola.
وَلاَ تَبْقَى قِبْلَةُ التَّوَجُّهِ فِي الْحَقِيقَةِ غَيْرَ الْمَعْبُودِ الْوَاحِدِ الْحَقِيقِيِّ تَعَالَى وَتَقَدَّسَ،
Ve yegâne mabudi hakiki olan Allahu Teâlâ ve tekaddes’ten başka kıbleyi teveccüh filhakika kalmasın
🌿şiir
Şükür kıbleme dönüm başka tarafa dönmem
Sövmemi lütuf bilsin gafil alimi övmem
Şimdi günümüzde de domuz kılını mubah diyen din hocalarına uyanlar var, bu durumun dinen yanlış olduğunu bile bile susanlar var
Halbuki domuz kılı necistir yenilmesi haramdır (el hidaye)
رتبة العلم اعلى الرتب
İlim en âlî rütbedir.
Süleyman Aleyhisselam’ın Belkıs’ın diyarına teslim olun diye mektup gönderdiği gibi, bir din alimi dahi kendi ihvanına ZARARLI, HABİS, ŞÜPHELİ, GDO’LU, KATKI MADDELİ, İŞLENMİŞ gıdaları ve modern tıp ilaçlarını kullanmayın diyorsa nice meşhur hekimler dinen dahi yasaktır! ATATOHUMUMUZU, TEMİZ TOPRAKLARIMIZI KORUYALIM,TEMİZ GIDA YİYEREK RABITAİ ŞERİFE AHKAMINI İHYA EDELİM..” mektup göndermeli cümle talebelerine, sevenlerine sevmeyenlerine
Alim zatlar fitneleri def etmeye yaramayacaklarsa ne güne duruyorlar
Zikri kalbi ne mümkün domuz kılı yenilen medreselerde
Domuz kılı yiyerek mi manevi dengeyı koruyacaksınız alim efendiler يضحك الصبيان
Haramı mubah eden fetvalara tabi olarak din alimini rab edinmekten dinimiz o derece sakındırıyor ki
Müftiler fetva verse de sen kalbine fetva sor, buyuruldu
Ebu Bekir Sıddık Hz.leri Emirül müminin iken Hz. Ömer ra onun ef’âli kulub’a ganimetten bir mikdar ayırın, diyen emrine karşı geldi, artık onlara ganimetten vermeyelim, diyebildi
Zira Ebu Bekir Sıddık ra nın halifeliği kabul ederken ilk talimatı da şu idi:
يا أيُّها الناس، قد وُلِّيت عليكم ولست بخيركم، فإن رأيتموني على حقٍّ فأعينوني، وإن رأيتموني على باطل فسدِّدوني. أطيعوني ما أطعتُ الله فيكم، فإذا عصيتُه فلا طاعة لي عليكم
“Ey insanlar... beni hak üzere görürseniz bana yardım edin ve eğer beni batıl üzere görürseniz (o batıldan beni engelleyin) bana doğru yolu gösteriniz “
وَلَا تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِنْهُمْ مَاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَى قَبْرِهِ إِنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ (84)
وسأل ابن عبد الله بن أبي وكان مؤمنا أن يكفن النبى عليه السلام أباه في قميصه ويصلي عليه فقبل فاعترض عمر رضى الله عنه في ذلك
Münafıkların reisi Abdullah b. Übeyin oğlu mümini müvehhid idi. Babasına Resulullah’ın sallallahu aleyhi vesellemın gömleği ile kefenlemesini ve Peygamberimiz aleyhissalatü vesselam babasının cenaze namazını kıldırmasını rica etti.
Peygamberimiz aleyhissalatü vesselam buna razı olmuş iken Hz. Ömer radıyallahı anh itiraz etti
Demek ki domuz kıllı ekmeğe mubah diyen büyüklerden hiç kimse hakikatten daha büyük değildir, diyebilmektir din alimlerini ilah edinmemek!
İşte Hz Ömer radiyallahu anhu Hakikata o kadar müftekir idi ki bir Peygambere ve bir Sıddık-i Ekbere dahi itiraz edebildi
Günümüzde sahte şeyhleri, domuz kılı ekmeği yiyen rabıtası kesik hocaları ilah edinmemek için
“ sen sahte şeyhsın”, “ilim dergahında domuz kılı ekmeği, Ayçiçek yagı vs şüpheli gıdayı yasak ilan et” diyebilmelisin ki yegâne Allaha ubudiyetin hakiki ola
Muvafakatı Ömer ayeti celilerini ve tövbe/31 ayeti kerimeyi çok iyi ezberlemeli ki “hocana mi itiraz ediyorsun” diyenlere reddiye olarak hüccet ola
Dünyada hakikatı dillendirmeye lisanın zorlamasın ki son nefeste ve kabrinde şehadet kelimesini kolayca söyleyebilsin
Hakikat şü:
“ülkemizde temiz un yok, onun için domuz kılı katkılı un mubahtır” diyen hocalar yalan mazeret söylüyorlar – ülkemizde her aktarda var ATA TOHUM SİYEZ KARAKILÇIK BUĞDAY UNU !”
Yalan mazeret söyleyib te “ruhsat ile amel ediyoruz”,”umumbelva” diyen hocalara şü ayeti kerimeyi, oku:
{لاَ تَعْتَذِرُواْ} لا تشتغلوا باعتذاراتكم الكاذبة فإنها لا تنفعكم بعد ظهور سركم
(مدارك التنزيل وحقائق التأويل) أبو البركات عبد الله بن أحمد بن محمود حافظ الدين النسفي
Yalan mazeret ile meşgul olmayın, ki sırrınız aşikar olunca yalan mazeretler size fayde vermez.
قال رسول الله صلى الله عليهو على آله و سلم :
من لم يتورع فى تعلمه ابتلاه الله تعالى بأحد ثلاثة أشياء: إما أن يميته فى شبابه، أو يوقعه فى الرساتيق، أو يبتليه بخدمة السلطان
مِن ضَرْبِ سَيْفِنا فى حَرْبِ شَيْخِنَا
şiir 🌿
Sagır sultan duymazsa daha sert vur davula
Vur ellerin kanasın hem bedenin yorula
-“Medresende zehir nân yedirme kız-ogula”
Nas uyuyor sen haykır tadarruan boğula
Belki cihattan sonra şayan duan kabula
Summun bukmun duymuyor daha sert vur davula
“مِن ضَرْبِ سَيْفِنا فى حَرْبِ شَيْخِنَا سلمان فانى.”
Hakkikatı haykırmaktan maksat Hak teala huzurunda hüccetimiz ola, hem belki de duyunlar ittka ederler:
قوله تعالى: وَإِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنْهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْمًا ۙ اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ قَالُوا مَعْذِرَةً إِلَىٰ رَبِّكُمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ
A’râf Suresi 164. Ayet.
Ey tarikat ehli olan hoca kardeşim seyri sülükten maksat batındaki nefsani ilahlara tapmaktan nefsi tezkiye etmektir:
اِعْلَمْ أَنَّ الْمَقْصُودَ مِنَ السَّيْرِ وَالسُّلُوكِ تَزْكِيَةُ النَّفْسِ الأَمَّارَةِ وَتَطْهِيرُهَا حَتَّى يَتَيَسَّرَ النَّجَاةُ مِنْ عِبَادَةِ الآلِهَةِ الْبَاطِلَةِ النَّاشِئَةِ عَنِ الْهَوَى النَّفْسَانِيِّ
Mektubati Rabbani. 35mektup
İmami Birgivi hz El makamat risalesinde kemalatın 40 makamından biri eksik olursa seyri sülük tamamlanmayacağını bildirmektedir:
و لو كان واحد من هذه المقامات الاربعين ناقصا لا يتم السلوك و لا يصل الى الحق لأنه نكون شراىطه ناقصا
O makamlarıdan biri ilmi leduniye sahibi olmak, diğeri fenafilleh makamına ermek:
المشاهدة بعين الباطن و تعلم علم اللدنى لقوله تعالى:"و علمناه من لدنا علما
و رابعها:كون العبد فانيا عن نفسه قبل موته لقوله تعالى:" ما عندكم ينغد و ما عند الله باق"
Bustanul arifin’de diyorki:
ورويناعن سهل التسترى قال "من زهد فى الدنيا اربعين يوما صادقا من قلبه مخلصا فى ذالك ظهرت له الكرامات و من لم يظهر له فانه عدم الصدق فى زهده فقيل لسهل كيف تظهر له الكرامات قال ياخذ ما يشاء كما يشاء من خيث يشاء"
Kim dünyada kırk gün tüm kalbiyle muhlis ve sadık olarak zühd ile geçirirse kerametler zuhur eder ve eğer kime kerametler zuhur etmezse onun zühdünde ihlas ve sıdk yok demektir. Sordular: ona keramet nasıl zuhur eder?”.
- İstediği şeyi istediği gibi dilediği zaman alır
قال سهل بن عبد الله التستري: "
نظر الأكياس في تفسير الإخلاص فلم يجدوا غير هذا: أن تكون حركته وسكونه في سره وعلانيته لله تعالى، لا يمازجه شيء، لا نفس، ولا هوى، ولا دنيا"
Ulema ihlasın tefsirinde şündan başka bir tarif bulamadılar : ihlas – gizli ve aşikare hareketi ve sükünetinin Allahu Teala için olması, ne nefis ne heva ve ne de dünya hiçbir şey karışmamasıdır
يقول الله تعالى:
﴿قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
[الأنعام:162]
و ثانيها: أن ينظر إلى جميع الخلاىق نظرة واحدة و لا يقول إن عمل هذا خير, و إن عمل هذا شر بل ينظر إلى الخير و الشر فى نفسه لأنه لا يذب أحد لأحد و لا يثاب
لقوله تعالى: " و لنا اعمالنا و لكم أعمالكم"
15 dakika rabıta kalp ruh sır hafi ahfa vs letaifi ısıtmaya yetmez, ( rabitası daimi yakini kavi yüce makam sahibleri zaten daimi rabıta halindedirler)
Nefsi dizginlemek için en az bir deveyi dizginlemek ve sağacak kadar vakit lazim olduğunu erbabi tasavvuf şü hadisi şerifi istinaden beyan ettikleri menkuldur:
” من رابط سواق ناقة حرم الله جسده على النار “
Kim deve dizginleyecek ( sağacak) kadar zaman nöbet tutarsa ( rabıta yaparsa) Allah onun cesedini cehenneme haram eder
Hadisi şeriflerin işari manasına mebniyen, vucud dahi bir memlekettir ve onu nefis ve şeytan askerlerinin tasallutundan koruyarak nöbet tutmak, rabıta tutturarak süt sağmak – feyzi ilahiyi indirmek ile meşgul olursa Allahu Teala onun cesedini cehenneme haram kılar.
اللهم صلى على سيدنا محمد و على آله و صحبه و سلم
***(((Tezkiyei nefis iki kısım:
1.Tezkiyei mahmude(övülen)- fiilî tezkiye; evâmir ve nevâhiy hükümlerine tam riayet , nefse muhalefet, rabita tutturmak, feyzi ilahi nuru ile, hakiki tövbe ile nefsi fiilen terbiye ve tezkiye eylemek.
ِِ A'lâ/14. ( قوله تعالى : ﴿قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّى
2.Tezkiyei mezmume(kötülenen)- kavlî tezkiye; kişi kendi nefsinin temiz olduğunu iddia etmesidir ki caiz değildir.
)))لقوله تعالى: فَلَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ. Necm/32