Tatil sonrası öğrencilerin şüphesiz bir uyum sorunu yaşadığını söyleyen Sevim, "Tatil sürecinde bazı disiplinler devre dışı bırakıldığında, örneğin uyku düzeni bozulduğunda ya da günlük ders çalışma alışkanlıkları kaybolduğunda, okula dönüşte ciddi adaptasyon sorunları yaşanabiliyor" dedi.

Bu bağlamda en yaygın sorunlar; Sabahları erken kalkamama, ders çalışma disiplinini sağlayamama, konuları unutup, eksik konuları toparlama sürecinde zorlanma ve en önemlisi motive olamamak…

Tatil dönüşü öğrencilerin yeni konulara hemen başlamak yerine önce tekrar yapmalarının önemli olduğunu vurgulayan Sevim, "İlk haftalarda yoğun yeni konu anlatımları yerine, daha çok konuları hatırlamalarını sağlayacak tekrarlar ve bol bol soru çözümü yapmak daha etkili olur. Öğretmenlerin ve ailelerin de bu dönemde öğrencilere aşırı baskı yapmadan, dengeli bir tempoyla ders çalışma alışkanlığına geri dönmelerini sağlamaları gerekiyor." İfadelerini kullanan Sevim, ayrıca öğretmenlerin de adaptasyon sürecinde kademeli olarak ödev vermeleri ve öğrencileri tahakküm altına almadan derslere dönüş sürecini yönetmeleri gerektiğini belirtti.

“Sınav öğrencileri için en kritik faktör uyku düzenidir”           

Özellikle LGS ve YKS’ye hazırlanan öğrenciler için tatil dönüşü en kritik zamanlardan biri. Tatil sonrası düzenli bir çalışma rutini oluşturmanın önemini vurgulayan Sevim, "Sınav öğrencileri için en kritik faktör uyku düzenidir. Odaklanma ve başarının temeli yeterli uykuya dayanıyor. Bunun yanı sıra eksik oldukları konuları belirleyip bu alanlara yoğunlaşmaları, günlük soru çözme alışkanlıklarını yeniden kazanmaları gerekiyor” diyen Sevim, uyku ve çalışmanın birlikteliğinin önemini vurguladı.

“İster yürüyüş olsun, isterse spor, fiziksel hareketlilik zihinsel performansı da artırıyor”

Öğrencilerin sadece ders çalışmakla yetinmeyip fiziksel aktiviteleri de ihmal etmemesi gerektiğini belirten Sevim, "İster yürüyüş olsun, isterse spor, fiziksel hareketlilik zihinsel performansı da artırıyor." İfadelerini kullandı.

Tatil dönüşü sadece akademik değil, aynı zamanda sosyal ve duygusal bir adapte olma süreci de gerektiriyor.  Bu noktada ailelere büyük sorumluluklar düştüğünü belirten Sevim, "Öğrencilerle birebir vakit geçirmek, onların okul hayatlarıyla ilgili duygu ve düşüncelerini dinlemek çok önemli. Aileler, çocuklarıyla geçirdikleri vakitleri artırmalı, onlarla okul ve gelecek planları üzerine konuşmalı.” şeklinde konuştu.

“Onlarla birlikte kitap okumak adaptasyonu olumlu yönde etkiler”

Ailelerin, çocuklarıyla birlikte farklı etkinliler yapmasının adaptasyon sürecini kolaylaştırdığını belirten Sevim, "Onlarla birlikte kitap okumak, spor yapmak, gezilere çıkmak ve günlük olaylar üzerine sohbet etmek gibi aktiviteler hem akademik hem de duygusal adaptasyonu olumlu yönde etkiler" dedi.

Son olarak, tatil sonrası adaptasyon sürecinde sabırlı olmanın önemine vurgu yapan Sevim, "Bu sürecin hemen bir gün içinde düzeleceğini beklememek gerekir. Adım adım ilerlemek ve dengeli bir program izlemek, öğrencilerin hem akademik hem de psikolojik olarak daha sağlıklı bir adaptasyon süreci geçirmesini sağlar" diyerek konuşmasını noktaladı.

Kaynak: Haber Merkezi