Turizm uzmanları, doluluk oranlarının düşmesinin nedenlerinden biri olarak sosyal medyada yayılan olumsuz yorumları gösteriyor. Son dakika tatil planı yapan turistlerin sosyal medyada ‘her şeyin pahalı’ olduğuna dair yorumları okuduktan sonra Türkiye'ye gitmekten vazgeçtikleri belirtiliyor.
Otelciler, doluluk oranlarını artırmak için özel teklifler sunmanın zor olduğunu çünkü maliyetlerin hızla arttığını ve karlılığın düştüğünü ifade ediyorlar. Antalya Turizm İşletmeleri Derneği (ANTOP) Başkanı Alp Özel, bu sezon düşük nitelikli işlerde çalışan personelin bile 40 bin lira (107 bin ruble) maaş beklentisi içinde olduğunu söylüyor.
Antalya sahilinde turizmin, ‘her şey dahil’ sisteminde hizmet veren 400-450 en popüler 5 yıldızlı otelin sayesinde ayakta kaldığı belirtiliyor. Bu otellerin doluluk oranları, yüksek fiyatlarına rağmen piyasa ortalamasının üzerinde seyrediyor.
Türk otelciler, resmi istatistiklerde rekor seviyede yabancı turist geldiği belirtilmesine rağmen otellerin doluluk oranlarının düşük olmasını anlamakta zorlanıyor. Bu uyumsuzluk, sektörde daha fazla araştırma ve stratejik planlama yapılması gerektiğini ortaya koyuyor. (Haber Merkezi)