Boykot, bir ülkenin veya markanın ekonomik ve ticari açıdan protesto edilmesi amacıyla ürünlerinin satın alınmaması, ilişkilerin askıya alınması anlamına gelir. İsrail’e yönelik boykot çağrıları ise Filistin destekçileri tarafından dünya genelinde başlatıldı. Bu boykotlar bazı markalar üzerinde etkili olurken, uzun vadede ekonomik ve politik baskı oluşturmada fayda sağladığı gözlemlenmiştir. Ancak etkinliğini koruyabilmesi için geniş çaplı ve süreklilik gösteren bir katılım gereklidir. Peki, Nissan boykot ürünler listesinde mi yer alıyor?
Nissan boykot mu?
Son dönemde Nissan’ın boykot edilip edilmediği sıkça sorgulanan konulardan biri. Ancak şu an için Nissan boykot listelerine eklenmiş bir marka değil. İsrail’e ihracat veya destek faaliyetleri nedeniyle boykot edilen birçok marka bulunurken, Nissan herhangi bir resmi boykot çağrısına tabi olmamıştır.
Nissan nerede ne zaman kuruldu?
Nissan Motor Co., Ltd., Japonya'nın en köklü otomobil üreticilerinden biri olarak 1933 yılında kuruldu. Şirketin kökeni, 1911'de Kenjiro Den, Rokuro Aoyama ve Meitaro Takeuchi tarafından Japonya'da kurulan Kwaishinsha Motorcar Works adlı otomotiv firmasına dayanır. Bu firma, Japonya'nın ilk seri üretim aracı olan DAT otomobilini üreterek sektörün öncülerinden oldu. 1931'de DAT'ın küçük arabalar üretmeye başlamasıyla, bu araçlar İngilizce’de "küçük kardeş" anlamına gelen "Datsun" adıyla tanıtıldı.
1933 yılında Yoshisuke Aikawa'nın liderliğinde yeniden yapılandırılan şirket, Nissan Motor Co., Ltd. adını aldı. Şirketin adı, "Nippon Sangyo" kelimelerinin kısaltması olan "Ni-San"dan türemiştir ve Japonya Endüstrileri anlamına gelir. 1934 yılında Yokohama’da inşa edilen Nissan fabrikası, büyük ölçekte araç üretimine geçerek Japon otomotiv sanayisini şekillendirmeye başladı.
Nissan’ın Küresel Genişlemesi ve İttifaklar
1960'larda Nissan, ABD pazarına açılarak küresel bir marka haline geldi. Datsun markasıyla tanınan Nissan, ekonomik ve dayanıklı araçlarıyla hızla büyüdü. 1980'lere gelindiğinde "Nissan" markasını ön plana çıkararak Datsun ismini geride bıraktı. 1999 yılında Nissan, Fransız otomotiv devi Renault ile ittifak kurarak ekonomik krizden çıktı. 2016’da Mitsubishi'nin de bu ittifaka katılmasıyla "Renault-Nissan-Mitsubishi İttifakı" doğdu. Bu ittifak, dünya otomotiv pazarında önemli bir yer edinmiş ve birçok teknolojik gelişmenin öncüsü olmuştur.
Nissan’ın Yenilikçi Yaklaşımları ve Elektrikli Araç Hamlesi
Nissan, özellikle çevre dostu teknolojiler geliştirme konusunda öncülük etmektedir. 2010 yılında tanıttığı Nissan LEAF, dünyanın en çok satan elektrikli aracı oldu ve elektrikli araçlar alanında bir dönüm noktası yarattı. Bu modelle birlikte Nissan, sürdürülebilir ulaşım çözümlerine olan bağlılığını artırarak çevre dostu teknolojilere yatırım yapmaya devam etti.
Japonya merkezli Nissan, günümüzde dünya genelinde 160'tan fazla ülkeye araç satışı yapmakta ve farklı kıtalarda üretim tesisleri bulundurmaktadır. SUV, binek otomobil, ticari araç ve elektrikli araç segmentlerinde geniş bir yelpazeye sahip olan marka, sektörde güvenilirliği ve yenilikçiliği ile tanınmaktadır.
Boykot Edilmeyen Otomotiv Markaları ve Sahipleri
Tofaş: Türkiye’de üretilen ve Fiat Chrysler Automobiles ile ortaklaşa yürütülen Tofaş, geniş kullanıcı kitlesi ile bilinir ve boykot dışı markalardandır.
Ford: ABD merkezli bu dev marka, dünya çapında popüler olup İsrail boykotları dışında kalmıştır.
Fiat: İtalyan markası Fiat, Tofaş aracılığıyla Türkiye’de üretim yapar ve boykot kapsamında yer almayan bir markadır.
Chevrolet: General Motors çatısı altındaki Chevrolet, ABD kökenlidir ve boykot edilen markalar arasında değildir.
Peugeot: Fransız markası Peugeot, güvenilir araçları ile dikkat çeker ve boykot edilen markalar arasında yer almamaktadır.
Ferrari: Lüks otomobil segmentinde İtalyan markası Ferrari, İsrail boykot listelerinde bulunmaz.
Toyota: Japon otomotiv devi Toyota, Türkiye’de de popülerdir ve boykota dahil edilmemiştir.
Honda: Honda, dünya çapında bilinen bir Japon markası olup boykot listelerine dahil olmamıştır.
BMC: Türkiye merkezli BMC, askeri ve ticari araç üretimi ile bilinir ve boykota dahil edilmemiştir.
Anadolu Isuzu: Türkiye’de üretilen Japon-Türk ortaklığı markasıdır ve boykot listelerinde bulunmamaktadır.
Otokar: Savunma sanayinde güçlü olan Türk markası Otokar, boykota tabi olmayan yerli bir markadır.
TOGG: Türkiye’nin yerli elektrikli otomobili TOGG, gurur kaynağı bir projedir ve boykot listelerine dahil edilmemiştir.
Petlas: Lastik üreticisi olan yerli marka Petlas, Türkiye pazarında öncüdür ve boykot kapsamında değildir.