Gıda etiketlerinde haksız rekabeti önlemek amacıyla yeni düzenlemelere gidildiği öğrenildi. Özellikle süt ürünlerinde “köy”, “ev”, “geleneksel”, “çiftlik” ve “%100” gibi yanıltıcı ibarelerin kullanımı yasaklandı. Soya, yulaf, badem ve fındık gibi bitkisel kaynaklardan üretilen içeceklerde ise artık “süt” yerine yalnızca “içecek” ifadesine yer verilecek.
AMAÇ KÖY ÜRÜNÜ ALGISINI YOK ETMEK
27 Kasım’da Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan yeni yönetmelik, gıda etiketlerinde ürün adları ve içerik bilgilerinde önemli revizyonlar getirdi. Tüketicinin “köy ürünü” algısıyla yanıltılmasının önüne geçmek amacıyla, süt ürünlerinde “köy”, “ev”, “geleneksel”, “çiftlik” ve “%100” gibi ifadelerin kullanımı tamamen kaldırıldı.
Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, ise yönetmeliğe ilişkin detayları Dünya gazetesine değerlendirdi. Altuntaş, yeni hükümlere uygun olmayan ürünlerin 31 Aralık 2026’dan sonra piyasada bulundurulmayacağını vurguladı.
“SÜT” İBARESİ ARTIK KULLANILAMAYACAK
Bitkisel kaynaklarla üretilen içeceklerde “süt” ifadesinin yasaklandığını belirten Altuntaş, bu ürünlerin artık yalnızca “içecek” olarak adlandırılacağını ifade etti. Türk Gıda Kodeksi İçme Sütleri Tebliği’ne göre “süt” tanımının yalnızca inek, koyun, keçi ve manda sütü için yapılabileceğini hatırlatan Altuntaş, bitkisel içerikli ürünlerde bu ifadenin yanıltıcı olarak değerlendirildiğini söyledi.
Yeni düzenlemeyle bu ürünlerin etiketlerinin mevzuata uygun şekilde güncellenmesi gerektiğini belirten Altuntaş, firmaların bu süreçte yeni bir tanıtım stratejisi oluşturmak zorunda kalacaklarını ifade etti.
‘LEZZETİ’ VE ‘KEYFİ’ İFADELERİ DE KALDIRILMIŞTI
Daha önce de Tarım ve Orman Bakanlığı, tüketicilerin korunması amacıyla gıda etiketlerinde düzenlemeler yapmıştı. Bu kapsamda, aroma verici içeren ürünlerde gerçek gıda görsellerinin kullanımı yasaklanmış ve “…tadında”, “…lezzeti” veya “…keyfi” gibi ifadelerin kullanılmasına izin verilmemişti.