Süper Gençler Aranıyor

Dostlarımdan bir zat, çok kaliteli, çok bilgili, çok ahlaklı ve faziletli, çok güçlü, ileride çok hizmet edecek, ihlaslı, vasıflı, güçlü Müslüman gençler yetiştirilmesi için hizmet etmek ve bu konuda bendenizle işbirliği yapmak istiyor.

Okuyucularımın bir fikir elde etmeleri için kendisine gönderdiğim mektubu aşağıda yayınlıyorum:

***

Muhterem (……) beyefendiye:

Selamdan sonra…

Yazar olmak hasebiyle hayli çevrem olmasına rağmen eğitilmeye, okutulmaya, yetiştirilmeye ehil ve layık süper gençler bulamıyorum.

Ailelerinin baskısıyla ve çevrenin tesir ve telkiniyle Müslüman ve temiz gençler bile dünyaya, paraya, benliğe, rahata, konforlu ve lüks bir hayat tarzına yönelik olarak yetişiyor.

Bugünkü gençlik ile ancak sıradan insanlar yetiştirilebilir, kadrolar kurulabilir.

Biz ise süper, yüksek vasıflı insanlar arıyoruz.

Tekir kediler ile Bengal kaplanları dış görünüm ve post itibarıyla birbirlerine benzer. Lakin bin tekir kedi bir Bengal kaplanı etmez. Bize İslam’a, millete, ülkeye hizmet edecek Bengal kaplanları lazımdır.

Şöyle bir teklifim var:
Yayınlanmadan önce metnini size gönderip tasvibinizi alacağım bir yazı kaleme alayım. Sonra bu yazı gazetede basılsın. Bakalım yetişmeye aday gençler çıkacak mı?

Bu adayların sadece temiz olmaları gerekmez. Zekalarının, ahlak ve karakterlerinin, yapılarının, biogenetik dosyalarının, kereste veya kumaşlarının yüksek süper eğitim almaya müsait olması gerekir. Bu maksatla IQ ve karakter (sekiz ana karakter tipi vardır) yapılması gerekir.

Bu gençlere, bir kuruş bile nakit para, burs verilmeyecektir. Sadece yetişmeleri için para harcanacaktır.

Nasıl yetişecekler? Bu konuda bendenize göre bir proje taslağını yazıp gönderebilirim.

Şunu da belirteyim ki, herhangi bir cemaate veya tarikata mensup bir genci yetiştirmeye kalkmak doğru olmaz. Onların ağabeyleri, üstadları, büyükleri vardır, işlerine karışmak edebe aykırı olur. Yetiştirilecek gençlerin bağımsız olması gerekir.

Gençler hangi branşta yetiştirilecekler? Bu yetiştirme işi birçok branşta olabilir? Din tahsili… Siyasal Bilgiler… Hukuk… ve saire…

Sizin hayır yolunda harcamak istediğiniz bir liranızın bile ziyan olmasını, israf edilmesini istemem.

İstidatlı gençlere ayda şu kadar burs verilecektir başlıklı bir ilan yapılsa, çok müracaat, büyük izdiham olur.

Gerekirse şehrinize gelip bu konuda fikir ve görüş alışverişi yapabilirim. Evvelce beyan ettiğim gibi beyahat masrafları bana ait olur.

Öncelikle, süper hizmet elemanı olmak niyetini besleyen adaylar var mı yok mu, onu öğrenelim.

Selam ve Hürmetlerimle… Mehmed Şevket EYGİ

***

Yukarıda anlattığım şekilde süper hizmet elemanı olarak yetişmek isteyen liseli gençler varsa aşağıdaki adrese el yazılı bir mektupla müracaat etmeleri, kendilerini tanıtmaları rica olunur.
M. Ş. Eygi, Bedir Yayınevi, Cağaloğlu Yokuşu, no. 8, Vilayet civarı İSTANBUL

* (İkinci yazı)

Kur’an’a Uymak Aziz Kılar Kur’an’a Sırt Çevirmek Zelil Kılar

1. KUR’AN-I KERİM öyle büyük bir nimettir ki, Müslüman, mânasını anlamadan bile, ihlasla okursa sevap kazanır.
2. En büyük fazilet, Kur’an’ın emirlerini yerine getirerek, yasaklarından kaçınarak, öğütlerini tutarak okumaktır.
3. Ümmetin en şereflileri Kur’an hâmilleridir. Onlar Kur’an’ı bilirler ve hükümlerini hayata uygularlar.
4. Kur’an parayla okunmaz.
5. Kur’an ticarete, zenginleşmeye, bezirgânlığa alet edilmez.
6. Kur’an şifadır.
7. Kur’an hikmetler hazinesidir.
8. Kur’an Müslümanın anayasasıdır.
9. Müslüman hayatını Kur’an’a göre tanzim eder (düzenler).
10. Kur’an’ın emirlerini yerine getirmeyen, yasaklarından kaçınmayan, öğütlerini tutmayan kimseler fâcir, fâsık, kötü olur.
11. Kur’an’a aykırı inançlara sahip olan, ameller=işler yapanlar sapıtır.
12. Bir konuda Kur’an’da kesin bir hüküm varken, o hükme aykırı ve zıt bir iş yapan ve bu yaptığının doğru olduğunu sanan Müslüman, bilgisi varsa kafir olur, yeni Müslüman olmuş yahut cahil kalmış biriyse onun hemen uyarılması, gerçeğin ona öğretilmesi gerekir.
13. Dünyevîleşmek, Kur’an’dan uzaklaştırır. Bu ise küfre yol açar.
14. Kur’anda bir konuda kesin bir hüküm varsa, Müslümanların ona uymaktan başka bir tercihleri yoktur.
15. İcazetli ve ehliyetli üstadlardan âlet ilimlerini ve `âli ilimleri okuyup müfessirlik icazeti almamış kimseler, Arapça bilseler bile Kur’anı yorumlayamaz, ondan hüküm çıkartamaz.
16. Resulullahın (Salat ve selam olsun ona) Sünnetini bilmeden Kur’an yorumlanamaz.
17. Kur’an’a iman edenler, Kur’an’ın ahkamını hayata uygulayanlar aziz olur; Kur’ana hıyanet edenler, Kur’an’a sırt çevirenler zelil ve rezil olur.
18. Kur’an’ın Müslümanlara amelle ilgili birinci emri beş vakit namazı dosdoğru kılmaktır.
19. Beş vakit namazı dosdoğru kılabilmek Sünneti bilmekle mümkündür.
20. İlim icazeti olmayan Müslümanlar Kur’an’ın emirlerini, yasaklarını, öğütlerini; râsih, ihlaslı, gerçek alimlerin yazdığı ilmihallerden ve ahlak kitaplarından öğrenir.
21. Böyle çok kitaplar vardır. Listenin başında İmamı Gazalî’nin İhyau Ulumi’d-Din’i vardır.
22. Zina Kur’anda yasaklanmış, büyük günah olarak zikr edilmiştir. Peygamber, zina ettikleri kesin şekilde sabit olmuş (başlarından evlilik geçmiş) zanilere recm cezası vermiştir.
23. İsraf (savurganlık) Kur’an’da zemmedilmiştir, büyük günahtır.
24. Riba Kur’an’da kötülenmiştir, çok büyük bir günah ve isyandır.
25. Allah’ın ayetlerini ucuza veya pahalıya satanlar alçaktır.
26. Müslümanları Kur’an’dan, Kur’an yolundan ayırmaya çalışanlar hâindir, Cehennemliktir.
27. Kur’an, mü’minleri Resulullaha iman etmeye, onun yolundan gitmeye, ona itaat etmeye çağırmaktadır. Ona isyan edenler, onun Sünnetinden yüz çevirenler dinden ve yoldan çıkar.
28. Müslüman kişi günlük, haftalık, yıllık hayatını Kur’an’a, Sünnete, bu ikisinden çıkartılmış Şeriat hükümlerine göre tanzim etmekle yükümlüdür.
29. Kur’an hükümlerinden ve öğütlerinden uzaklaşma, İslam’dan uzaklaşmadır.
30. Kur’an Müslümanların kardeş olduğunu beyan etmektedir.
31. Kur’an’a göre Müslümanlar birbirlerine şefkatle, merhametle muamele etmelidir.
32. Kur’an Müslümanlar arası birliği, ittihadı, vifakı, tesanüdü emr ediyor.
Ümmeti birliğini sarsmak, tefrika, nifak şikak, fitne fesat çıkartmak haramdır.