Resmi Gazete'de "Araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" başlığıyla yayımlanan değişiklikle, kayıp tescil plakalarının yenilenmesinde dijital bir döneme geçildi.
Mevcut uygulamada, kayıp plaka sahiplerinin notere giderek, plakanın kayıp olduğunu beyan etmeleri ve Trafik Şube Müdürlüğü'nden işlemleri tamamlamaları gerekiyordu. Bu işlemler sonucunda alınan noter onaylı plaka basım belgesiyle Şoförler Odası'na başvurularak yeni plaka çıkartılıyordu.
ARTIK E-DEVLET ÜZERİNDEN YAPILABİLECEK
Yönetmelikte yapılan değişiklikle, kayıp tescil plakalarının yenilenmesi süreci dijitalleştirildi. Yönetmelikte şu ifadeler yer aldı:
"Kaybedilen bir tescil plakasının yeniden basımı için plaka basım talep belgesi oluşturulması, iletişim bilgilerinin güncellenmesi ve araca ait özet tescil bilgileri raporu oluşturulması işlemleri e-Devlet üzerinden yapılabilir.”