Bunaltıcı hava sıcaklıklarının devam ettiği şu günlerde araç servis uzmanı İsa Mermer, sıcak havalarda araçlarını kullanan vatandaşlara güvenli ve konforlu bir seyahat için uyarılarda bulundu.

A W255919 05

Araç bakımlarının ihmal edildiğinde büyük hasarlı sonuçların oluşabileceğini belirten Mermer, motor ve sıvı bakımları ile lastik bakımlarının önemli olduğunu söyledi. Motor bakımında sıvı ve periyodik bakımların araçların verimli kullanılabilmesi için önemini vurgulayan İsa Mermer, şunları kaydetti:

“Antifriz, araçlarda yaz kış olması gereken bir malzemedir. Su gibi 90 derecede kaynama yapmaz. 120 dereceye kadar kendini korur ve araç içerisinde radyatörün ve soğutma sisteminin içinde korozyon oluşmasını engeller. Diğer bir nokta, kıştan çıkıldığı için fren balataları, fren diskleri suya maruz kaldığından deforme olur. Onların da kontrol edilmesi gerekir. Araç hidroliğinin belli bir periyotta değiştirilmesi gerekir. Bütün fren sistemi, yağ özelliğini kaybettikten sonra paslanmaya, korozyona neden olur. Bu da frende sıkıntılara yol açar. Özellikle fren hidroliği ve antifrizin belli bir süre sonra değiştirilmesi gerekir. Bunlar vatandaşlar tarafından pek öngörülmez; eksilmeyince ya da derecesi düşmeyince değiştirilmez. Ancak antifriz ve fren hidroliği de zamanla özelliklerini kaybeder ve değiştirilmesi gerekir.”

DEĞİŞİMİ YAPILMAYAN MALZEMELER ARAÇ PATLAMASINA NEDEN OLABİLİR

Özellikle benzinli araçların yakıt sistemindeki parçaların kontrolünün önemine değinen İsa Mermer, “Benzinli araçlarda ayrıca LPG takılı oluyor. Özellikle enjeksiyonlu modellerde benzin pompası dediğimiz malzeme var, onu da benzin soğutur. İçerisine yakıtın belli bir seviyede olmaması nedeniyle benzin pompası yaz aylarında ısınır ve arızalanır, hatta bazen yanar. Allah korusun aracın patlamasına veya yangın çıkmasına sebep olabilir. Bu nedenle yaz aylarında yakıt ışığının yanmaması, çeyrek veya yarım depoda kalması gerekiyor. Karbüratörlü modellerde ara ara benzine geçilmesi gerekiyor. Geçilmediği takdirde karbüratör üzerindeki diyaframlar ve benzin hortumları uzun süre benzin geçmezse çürür, kurur ve dökülür. İhtiyaç olduğunda araç benzine alındığında bu çatlayan yerlerden benzin kaçar ve ısınan motorda yangın çıkma ihtimali artar” şeklinde konuştu.

A W255919 06

“ZARAR GÖREN MOTORU SIFIRLAMANIN MALİYETİ 130 BİN LİRA”

Aksatılan bakımların büyük masraflara neden olabileceğini söyleyen İsa Mermer, “Araç bakım takibini yapmazsanız, 10 binlik bir yağı 20 bin kilometre kullanırsanız bu yağ motorun içinde korozyona neden olur, çamurlaşma yapar. Zamanla motorun içindeki parçalara hasar verir, yağ yakma yapar, turbo arızalanır. Motorun içindeki aksamlarına zarar verir. Zarar gören motoru sıfırlamanın maliyeti yaklaşık 130 bin lira. Bu nedenle her 10 bin kilometrede bakım yapılması hem araç için hem de cebiniz için iyidir. Araca ne kadar bakarsanız, o da sizi yolda bırakmaz. Bütün filtre ve yağ değişimi 3 ila 5 bin lira arasında değişir. Motorun triger kayışı ve ağır bakımının maliyeti ise 13 bin lira civarındadır. Bakım defterlerinin müşteri tarafından takip edilmesi önemlidir. Bu bakımların ihmal edilmesi büyük hasarlara sebep olabilir” diye konuştu.

Kaynak: İHA