Reklam Kurulu, 12 Kasım’da gerçekleştirdiği toplantısında, tüketicileri aldatan ve yanıltan reklam ile haksız ticari uygulamaları inceledi. Toplantıda, 164 dosyadan 151’i mevzuata aykırı bulunarak, toplam 19 milyon 616 bin 776 lira idari para cezası verildi. Bu cezaların yanı sıra, alışveriş tercihlerinde etkili olan yanıltıcı reklamlar için durdurma cezası uygulandı. Ayrıca, eksik bilgilendirme nedeniyle müdahale edilmesi gereken 2 dosya tedbiren durdurulurken, 29 dosya hakkında ise erişimin engellenmesi kararına varıldı.

223 MİLYON 939 BİN 186 MİLYON LİRA CEZA

Yılın ilk 11 ayında toplam bin 704 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunan Kurul, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen bin 509 dosya hakkında durdurma cezası ve toplam 223 milyon 939 bin 186 lira idari para cezası ile erişimin engellenmesine karar verdi. Reklam Kurulu tarafından kasım indirimlerinin de devam ettiği dikkate alınarak, tüketicilere uyarılarda bulunuldu.

Yapılan açıklamada  "Tüketicilerin alışveriş öncesi ihtiyaçlarını doğru belirlemeleri, satıcı/sağlayıcı hakkında ön inceleme yapmaları, satın alınacak mal veya hizmetin emsallerine göre fiyatını araştırmaları, indirim tutarına veya oranlarına dikkat etmeleri, internet sitesi adresinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığını kontrol etmeleri, sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen sayfalara karşı dikkatli olmaları, internet sitesinde SSL sertifikası, 3D security gibi güvenlik unsurlarının olup olmadığını kontrol etmeleri, ödeme yapmadan önce tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgileri ayrıntılı okumaları büyük önem arz ediyor." ifadeleri kullanıldı.
 

Kaynak: İHA