Bakan Gebauer: Dijital ileri eğitim saldırısı, kapsam ve biçim açısından benzersizdir. Mart ayında, Okullar ve Eğitim Bakanlığı, Kuzey Ren-Vestfalya'daki bütün okulların ve öğretmenlerin, dijitalleşmiş bir dünyada, öğretme ve öğrenme adına sistematik olarak daha fazla nitelikli hale getirileceği, büyük dijital ileri eğitim saldırısını başlattı.
Bakan Gebauer: Dijital ileri eğitim saldırısı, kapsam ve biçim açısından benzersizdir.
Mart ayında, Okullar ve Eğitim Bakanlığı, Kuzey Ren-Vestfalya'daki bütün okulların ve öğretmenlerin, dijitalleşmiş bir dünyada, öğretme ve öğrenme adına sistematik olarak daha fazla nitelikli hale getirileceği, büyük dijital ileri eğitim saldırısını başlattı.
Eyalet hükümeti, bu amaçla, toplam 18 milyon avro sağlıyor. Okul ve Eğitim Bakanı Yvonne Gebauer bunu şu şekilde açıklıyor: 'Dijital ileri eğitim atağı ile öğretmenlik mesleği, gerçek bir dijital güncelleme alıyor.
Okullar ve Eğitim Bakanı olarak, güncel öğretim ve öğrenimi mümkün kılmak adına göreve başladığımdan beri, okullarımızda sürekli olarak dijitalleşmeyi teşvik ettim. Bu dijital eğitim saldırısı, kapsam ve biçim açısından benzersizdir. Kuzey Ren-Vestfalya'daki okullar adına dijital stratejimizin merkezi bir parçası olarak, okullarımıza muazzam bir dijital destek sağlıyor. İyi yetişmiş öğretmenler, çocuklarımızın ve gençlerimizin eğitim başarısının anahtarıdır.'
Dijital ileri eğitim saldırısı, her biri adına, okul yönetimine, öğretmenlere ve devlet öğretmen eğitimi moderatörlerine göre uyarlanmış üç bölümden oluşur. 30 Mart 2022'de dijital başlangıç etkinliğinin bir parçası olarak okul yönetiminin yeterliliği ile başlayacaktır. Öğretmenlere ve devlet öğretmen eğitimi moderatörlerine yönelik teklifler, Nisan ve Mayıs aylarında Paskalya tatilinin hemen ardından başlayacaktır.
Teklifler, okul yönetimi, öğretmenler ve moderatörlerin farklı bilgilerini dikkate alacak şekilde tasarlanmıştır. Toplamda yaklaşık 5.500 okul yöneticisi, 200.000 öğretmen ve 3.300 moderatör, önümüzdeki dokuz ay içinde, dijital ileri eğitim atağının tekliflerine katılabilecektir.
Okul yönetimi, okullarını modern öğrenim yerleri haline getirebilecek nitelikte olmalıdır. Özünde, çağdaş okul gelişimi ve öğretim kadrosunun yenilikçi pedagojik liderliği ile ilgilidir.
Öğretmenlere ve diğer okul personeline yönelik teklif hem dersleri tasarlamak ve düzenlemek hem de derslerin dışında daha da iyi çalışmak adına dijital medyayı kullanmayı amaçlamaktadır. Bu arka plana karşın, en azından gerekli dijital medyanın güvenli bir şekilde kullanılmasını teşvik etme meselesi söz konusu değildir.
Moderatörler adına ileri eğitim teklifi, onları dijitalleştirme alanında daha fazla öğretmen yetiştirmede desteklemeyi amaçlamaktadır. Devlet öğretmen eğitiminin tüm moderatörleri, öğretmenlere yönelik eğitimi, dijitalleşen dünyada öğretmeye ve öğrenmeye hazır olacak şekilde tasarlayabilmelidir.
Eğitim şirketi ML Consulting ve Okul Geliştirme ve Üniversite Didaktiği Enstitüsü, moderatörler adına ileri eğitim önlemlerinden sorumludur. Okul idareleri ve öğretmenlere yönelik teklifler, Klett yayıncılık grubunun deneyimli şirketleri tarafından gerçekleştirilmektedir.
Seçilen tüm ortaklar, kendilerini çok aşamalı bir ihale süreciyle, Avrupa çapında bir ihale sürecinde en iyi sağlayıcılar olarak sundular. 'Dijital ileri eğitim atağı ile en iyi eğitime giden yolda önemli bir adım daha atıyoruz.'
Bakan Gebauer, okul yönetimine ve öğretmenlere yönelik ileri eğitim teklifleri, öğrencileri dijitalleştirilmiş bir dünyadaki yaşamlarına hazırlamak adına çok sayıda bakış açısı sunuyor' dedi.
Eyalet hükümeti, federal hükümet ve belediyeler ile birlikte, öğretmenler ve öğrenciler adına ilk kapsamlı ekipman programlarını 2020 yazında zaten başlattıktan sonra, Bakan Gebauer, Eylül 2021'de NRW'deki okullar için dijital stratejiyi sundu. Dijital dünyada öğrenme kararlı bir şekilde ilerletilmelidir.
Bunlar, üç eylem alanından oluşur:
1 Eylem Alanı: Dijitalleştirmenin pedagojik ve didaktik fırsatlarına odaklanın. Okulları ve öğretimi daha da geliştirin.
2 Eylem Alanı: Öğretmenleri destekleyin ve kalifiye edin.
3 Eylem Alanı: Dijital medya ve dijital altyapı oluşturun. Bunlara erişimi sağlayın.
2020-2025 dönemi için Kuzey Ren-Vestfalya'daki okulların dijitalleştirilmesi, diğer unsurların yanı sıra yaklaşık 200.000 öğretmenin ve 700.000'den fazla öğrencinin dijital cihazlarla donatılması adına toplam yaklaşık iki milyar Euro mevcuttur.