ABD'nin San Francisco eyaletinde 1968 taihinde kurulan Esprit, özellikle 80'ler ve 90'larda gençler arasında ikon olan bir marka olmuştu. Değişen tüketici alışkanlıkları, covid salgını ve ekonomik kriz markayı kötü etkilemişti. Esprit, New York’ta iflas başvurusu yaparak 3 milyon dolardan fazla borcu olduğunu bildirmişti. 


ÇALIŞAN SAYISINI DÜŞÜRDÜ

Manhattan'da bulunan 38 bin metrekarelik genel merkezini kapatan ünlü marka, bu binada çalışan sayısını 115’ten 50’ye düşürdüğünü açıkladı. 

ABD operasyonlarındaki daralmalarla birlikte, Esprit Avrupa’da da ciddi kayıplara uğradı. Almanya, Belçika ve İsviçre’de bulunan toplam 160 mağazasına kilit vuran şirket, online mağazasını ise yeniden tasarım çalışmaları sebebi ile geçici olarak kapattığını duyurdu. 

Esprit’in COO’su Tony Strippoli, artan maliyetler ve Avrupa’daki olumsuz ekonomik koşulların, markanın yaşadığı zorlukları artırdığına işaret etti. 

Esprit, özellikle 1991 tarihinde genç Gwyneth Paltrow’un yer aldığı kampanyasıyla hafızalara kazanmıştı. 


ESPRİT HANGİ ÜLKEYE AİT?

Esprit Holdings Limited, Bermuda'da kurulDUI, küresel çapta halka açık bir perakende şirketİ olup, merkezi Hong Kong, North Point'te ve diğer büyük lokasyonları Almanya, Ratingen; Hollanda , Amsterdam; ve New York City'de yer almıştı. Şirket, Esprit markası altında çeşitli giyim, aksesuar, ayakkabı, mücevher ve ev eşyaların satışını yapıyordu.


1979'da Esprit, ilk Macintosh bilgisayarının marka tescilini tasarlayan grafik tasarımcı John Casado'yu markanın şablon efektli logosunu geliştirmek için işe almıştı. 

Esprit, 2000'li yılların başında Amerika Birleşik Devletleri dışındaki birçok pazarda hızlı bir finansal büyüme gerçekleştirdi. Esprit Holdings'in piyasa değeri 20 milyar dolara ulaşmıştı. 

2008'deki ekonomik krizden sonra Esprit Holdings bir dizi finansal ve pazar payı gerilemesiyle boğuştu. COVID-19 salgınıyla Esprit, Çin, Tayvan, Singapur, Hong Kong, Malezya ve Makao'daki tüm mağazalarını kademeli olarak kapatma yoluna gitti. 


 

Kaynak: Haber Merkezi