Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı ile entegre olacak Ankara-Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı'nın Düver Mahallesi'ndeki şantiyesinde yaptığı incelemeler sonrası projede gelinen son durumu paylaştı. Bakan Uraloğlu, saha programı düzenleyerek güzergah boyunca incelemelerde bulunduklarını ve projeyle ilgili detaylı bilgi aldıklarını belirtti.
PROJENİN DETAYLARI BELLİ OLDU
Bakan Uraloğlu, Yerköy Cakcak ve Kayseri Düver bölgelerindeki şantiyelerin kurulduğunu, Yenifakılı bölgesindeki şantiyenin kurulumunun ise devam ettiğini söyledi. Yerköy-Kayseri hattının uzunluğunun 142 kilometre olduğunu belirten Uraloğlu, bu güzergahta saatte 250 kilometre hız yapabilen yeni çift hatlı, elektrikli ve sinyalli bir tren hattı inşa edildiğini vurguladı. Proje kapsamında Şefaatli, Yenifakılı ve Himmetdede istasyonlarının tasarlandığını belirten Uraloğlu, çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü ifade etti.
ANKARA-KAYSERİ ARASI 1 SAAT 45 DAKİKAYA İNECEK
Projenin tamamlanmasıyla Ankara-Kayseri arasındaki seyahat süresinin 1 saat 45 dakikaya ineceğini belirten Bakan Uraloğlu, şu anda 7 saat süren bu yolculuğun büyük ölçüde kısalacağını vurguladı. Ayrıca, bu hızlı tren hattının İstanbul'a seyahat süresini de 5,5 saate indireceğini ifade eden Uraloğlu, projenin hem turizm hem de ticaret faaliyetlerine büyük katkı sağlayacağını söyledi.
EKONOMİYE BÜYÜK KATKI
Projenin tamamlanmasının ülke ekonomisi üzerinde de büyük katkıları olacağını belirten Bakan Uraloğlu, "İşletme bakım maliyeti açısından 115 milyon avro, yolcunun zaman kazancı bakımından 90 milyon avro, yük taşımacılığındaki zaman kazancı bakımından 5 milyon avro ve karbon salınımının azaltılmasından 32 milyon avro olmak üzere yılda yaklaşık 242 milyon avro kazanç sağlamış olacağız." dedi.
HIZLI TREN HATLARINDA 89 MİLYONDAN FAZLA YOLCU TAŞINDI
Uraloğlu, 2002-2024 yılları arasında demir yollarında ciddi yatırımlar gerçekleştirildiğini ve Türkiye'nin demir yolu hat uzunluğunun 10 bin 948 kilometreden 13 bin 919 kilometreye çıkarıldığını belirtti. Yüksek Hızlı Tren hatlarının Türkiye'yi Avrupa'da 6'ncı, dünyada 8'inci hızlı tren işletmecisi yaptığını da vurgulayan Uraloğlu, bugüne kadar yüksek hızlı tren hatlarında 89 milyondan fazla yolcu taşındığını belirtti.
2053 HEDEFLERİNİ PAYLAŞTI
Bakan Uraloğlu, 2053 yılı hedefleri doğrultusunda demir yolu taşımacılığının artırılacağını, yük taşımacılığındaki payın yüzde 22'ye çıkarılmasının planlandığını ifade etti. Ayrıca, yolcu taşımacılığındaki yıllık ortalama yolcu sayısının 270 milyona çıkarılmasının hedeflendiğini belirtti.
Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı projesinin gündeme alındığını ve bu hattın tamamlanmasıyla Ankara-İstanbul arasındaki seyahat süresinin 80 dakikaya indirileceğini açıklayan Uraloğlu, Türkiye'nin demir yolu ağının gelişimi için çalışmaların hızla devam edeceğini söyledi.