Çokoprens, Ülker’in 1977 yılında piyasaya sürdüğü sandviç tipi bisküvisidir. Çokoprens pek çok kişinin en çok sevdiği atıştırmalıklar arasında yer alıyor. Bu kült ürüne bir arkadaş geliyor. Çokoprens'in akıllara kazınan tasarımını şimdi 10 yaşındaki Defne sayesinde güncellenecek. İşte ayrıntılar…
ÜLKER ÇOKOPRENSE ÇOKOPRENSES GELİYOR!
Çokoprenses ve Defne’nin hikayesi, babası Barbaros Özparlar’ın sosyal medyada yaptığı bir paylaşım ile başladı. Özparlar’ın yaptığı paylaşımda, küçük tasarımcının kendi çizimleri ve detaylı açıklamalarıyla oluşturduğu Çokoprenses yer aldı. Defne, tasarımında pembe çikolata, kalp şekli ve bisküvi dikkat çekti. “Üretilmesini çok istiyorum. Çocuklar buna bayılacak,” diyen Defne‘nin sözleri, samimiyetiyle herkesi etkiledi. 10 yaşındaki Defne Özparlar’ın bu isteğini Ülker geri çevirmedi.
İş insanı Murat Ülker'in sahibi olduğu Ülker grubundan Defne'ye güzel haber kısa sürede geldi. Ülker grubu, sosyal iş ağı LinkedIn'den "Bir prensesin hayaliydi, gerçekleşti" notunu düştüğü bir video paylaştı. Ülker grubu mesajında şunları paylaştı;
"Defne’nin hayal ettiği Çokoprenses’i hazırlamak bizim için büyük bir mutluluktu. Defne’ye hayallerini gerçekleştirebildiği, sağlıklı ve güzel bir ömür diliyoruz."
ÜLKER ÇOKOPRENSİN TARİHİ!
1944 yılında Eminönü Nohutçu Han’da küçük bir atölyede Ülker markalı ilk ürün olan pötibör bisküvi üretildi ve kısa sürede tüketicinin beğenisini kazandı. Ülker Pötibör halen Türkiye’nin en sevilen bisküvi markalarından biri olma özelliğini taşıyor. Topkapı Takkeci semtindeki Sağmacılar Köyü’nde bisküvi fabrikası kuruldu. İmalathaneden bu fabrikaya geçişle, bisküvi üretim kapasitesi önemli ölçüde artırıldı. Sert şeker üretimi de başladı. 1965 yılında Topkapı Davutpaşa’daki fabrikanın hizmete açılmasıyla marka, modern üretim tesisleriyle desteklendi.
Ülker markası için hala unutulmayan çok kıymetli bir slogan gazete ve radyo reklamlarında kullanılmaya başlandı: “Ülkersiz çay saati düşünülemez”. Bu mesaj markayı güçlendirdi. Ülker’in “Akşama babacığım unutma Ülker getir” cıngılı TV reklamlarında sıkça yayınlandı ve bir fenomen haline geldi. 1970’li yıllarda artan ürün çeşitliliği Ülker’in çatı marka olarak konumlandırılması sürecini de başlattı. Ülker Çubuk Kraker 1971, Ülker Çokomel 1972 yılında doğdu.
Bu dönemde Ülker ihracatçı kimliğini kazandı. 1974 yılında 200 bin dolarlık ilk ihracat, Türkiye'de bisküvi pazarının gelişmesine ve uluslararası anlamda pazar kimliğine sahip olmasına işaret ediyordu. 1974 yılında Topkapı Davutpaşa’da bulanan bisküvi fabrikasının yanında Ülker Çikolata Fabrikası kuruldu. Çikolata kaplamalılar Türkiye’de ilk kez Ülker Çokomilk ve Ülker Çokonat markalarıyla tüketicinin beğenisine sunuldu. 1976 yılına gelindiğinde Ülker, en yeni teknoloji çikolata üretim tesislerini getirerek üretime başladı. Tesislerin ilk üretimi Dido oldu. 9 Kat Tat gofret, Napoliten çikolata, Toffe şekerleme raflardaki yerini aldı. Ardından Ülker Çikolatalı Gofret efsanesi doğdu. 1980’li yıllar gelişen modern üretim ve ambalaj teknolojileri sayesinde Ülker markası altında Hanımeller, Çizi, Kremalı, Çokoprens gibi yeni ürünler piyasaya sürüldü.