Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, Türkiye'nin havacılık sektöründeki önemli gelişmeleri ve gelecek hedeflerini açıkladı. Kotil, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın talimatıyla 2028 yılında Hava Kuvvetlerine 20 adet KAAN uçağının teslim edileceğini ve bu uçaklardan birinin üzerinde Türk motorunun yer alacağını belirtti. Ayrıca, KAAN projesinin devamı olarak daha fazla uçak üretileceğini ve bunlardan birinin üzerinde de Türk motorunun kullanılacağını ifade etti.
Kotil, Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde düzenlenen "Türkiye'nin Havacılık Vizyonu" programında yaptığı konuşmada, Türkiye'nin havacılık ve uzay sanayisine ilişkin gelecek vizyonunu öğrencilere aktardı. Kotil, KAAN projesinin önemini vurgularken, 2028 yılına kadar hedeflenen uçak sayısını açıkladı ve Türk motorunun bu projedeki rolüne vurgu yaptı.
Ancak Kotil, bu başarının kolay elde edilmediğini belirterek, Türkiye'nin alt sistemlerde yaşadığı sorunlara da değindi. Alt sistemlerin dışarıdan temin edilmesi gerekliliği ve bu süreçte yaşanan zorluklar üzerinde durdu. Türkiye'nin havacılık sektöründeki gelişiminde alt sistemlerin millileştirilmesinin önemine işaret etti.
TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, şirketin iç dinamikleri ve gelecek hedefleri hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Kotil, TUSAŞ'ta 8 yıldır görev yapmış olmasına rağmen, sektörde karşılaşılan zorluklara değinerek, özellikle alt sistemlerin millileştirilmesi gerekliliğine dikkat çekti.
Kotil, Türkiye'nin en büyük havacılık sorununun alt sistemlerin dışarıdan temin edilmesi gerekliliği olduğunu belirtti. Motor, iniş takımları ve yakıt pompaları gibi alt sistemlerin sürekli olarak dışarıdan alınması, sektörün millileşme sürecini engelliyor. Özellikle Gökbey helikopterinin transmisyonu örneğinde yaşanan zorlukları anlatarak, bu tür sorunların nasıl üstesinden gelindiğini açıkladı.
Kotil, şirketin yolcu uçağı projeleri konusunda da önemli bir açıklama yaptı. TUSAŞ'ın, mevcut projelerine odaklanmak ve bu projelerin başarıyla tamamlanmasını sağlamak için yolcu uçağı projelerine odaklanmadığını belirtti. Kotil, bu projelerin büyük bir yatırım gerektirdiğini ve mevcut projelerin bitmesine engel olabileceğini ifade etti. En büyük hedeflerinden birinin 2028 yılında Hava Kuvvetlerine KAAN uçağını teslim etmek olduğunu ve bu uçağın F16'ya en azından Rafale kadar üstün olmasını hedeflediklerini vurguladı.
Kotil, TUSAŞ'ın mevcut ve gelecek projelerine odaklanarak Türkiye'nin havacılık ve uzay sanayisindeki liderliğini sürdürme hedefinde olduklarını belirtti.