İstanbul Valiliği, ikinci el eşya ve hurda alım satımına dair önemli bir düzenleme getirdi. Yapılan açıklamada, çalıntı eşyalara ve şüphelilere ulaşmayı zorlaştıran belgesiz alım satım işlemlerine karşı işletmelere yeni yükümlülükler getirildiği belirtildi. Artık, İstanbul il sınırlarında ikinci el eşya ve hurda alım satımı yapan işletmelerin, işlemi gerçekleştirdikleri şahıslar hakkında kimlik, adres, eşya miktar ve özelliklerini içeren "İkinci El Malzeme Alım - Satım Belgesi" düzenlemeleri zorunlu hale geldi.

Ayrıca, elektronik eşya ve beyaz eşya alım satımı yapan kişilere ait kimlik bilgileri, işlem tarihi ve eşya özelliklerini belirten belgelerin alınması, bu belgelerin gerektiğinde kolluk kuvvetlerine ibraz edilmesi gerekiyor. Yeni düzenleme ile birlikte, işletmelerin envanter listeleri tutulacak, güvenlik kameraları kurularak, hırsızlıkla bağlantılı işlemler engellenmeye çalışılacak. Seyyar hurdacılık yapan kişilerin de yerel idarelerden gerekli belgeleri alarak faaliyet göstermeleri zorunlu olacak.

Açıklamada, kolluk kuvvetlerinin denetimlerine devam edeceği ve düzenlemelere aykırı hareket eden işletmelere karşı adli ve idari işlemler başlatılacağı da vurgulandı.

Kaynak: İHA