Domuz eti İslam’a göre haramdır. Domuz etinin neden ve niçin haram olduğuna dair pek çok kaynak vatandaşlar tarafından araştırılıyor. Şimdi ise yaşanan Köfteci Yusuf vakasından sonra bu durum daha çok göz önünde olmaya başladı. Peki “Bilmeden domuz eti yemek günah mı? Domuz eti yemek dinden çıkartır mı?” İşte ayrıntılar…
BİLMEDEN DOMUZ ETİ YEMEK GÜNAH MI?
Domuz eti yemek, İslam dinine göre büyük bir günah olarak tanımlanıyor. Ancak bilmeden bu eti tüketen kişi için durum farklı. Bilmeden yapılan bazı hatalar, kasıtlı olarak işlenen günahlar kadar ağır nitelendirilmez. İslam alimleri, bu tür durumlarda kişiye günah yazılmadığını söylüyor. Ama kişi yasak olan bir şeyi yaptığını öğrendiği andan itibaren daha dikkatli ve tedbirli olmalıdır.
DOMUZ ETİ YEMEK NEDEN HARAM?
Domuz, bilindiği üzere pis olan gıdaları sevdiği için vücudunda fazla miktarda mikrop alır. Bu yüzden de bu bahsedilen mikropların başında trişin ve tenya gelir. Bunlar da insan sağlığı için çok tehlikelidir. Tıp açısından bakıldığında ise domuz etinin her iklimde, bilhassa sıcak bölgelerde insan sağlığı için çok zararlı olduğunu aktarılır.
Domuz etinin haram olma durumuna bakıldığı zaman kesin olarak bilinen ve inanılan bir şey vardır ki o da, Allah’ın haram kıldığı şeyin bizim için zararlı olduğudur.
DOMUZ ETİ YEMEK GÜNAH MI?
Alimlerden Muhammed Takî el-Osmânî de isim vermeden günümüzde bazı kimselerin sadece putperest Araplar’ın kestiğinin haram, onların dışında kalan kafirlerin putperest, mülhid, dehrî veya ateperest olsun kestiklerinin mubah olduğunu söylediklerinden bahsetmiştir.
Osmânî’ nin verdiği bilgilere göre; “Ehl-i kitabın dıında kalan kafirlerin kestiğinin haram olduğunu gösteren herhangi bir ayet veya hadis yoktur. Eyada aslolan da ibâha olduğuna göre onların kestiğini yemekte bir sakınca yoktur” demektedirler. 1176 Bu iddialara cevap olarak Osmânî de hayvanlar konusunda aslolanın ibâha değil tahrîm olduğunu, helal olduğuna dair hakkında delil bulunmayan hayvanların haram olacağını, Allah Teâlâ’nın özellikle ehl-i kitabın yiyeceğinin helal olduğunu bildirdiğini, bunun dışında kalanların yiyecekleri helal olsaydı onları da bildireceğini söylemiştir. O, son olarak sadece Müslüman ve ehl-i kitap olan kişilerin kestiğinin helal, bunların dışında kalanlarınkinin haramlığı konusunda ümmetin icmâ ettiğini karı bir delil olarak getirmiştir. Reid Rıza da cumhûrun Mâide suresi 5. ayetinin mefhûm-u muhalifinden hareketle ehl-i kitabın dışında kalan kimselerin yiyeceklerinin haram olduğunu söylediğini, halbuki Kur’an’ın Arap müşriklerinin de diğer putperestlerin de yiyeceklerini haram kılmadığını söylemiştir.
O, devamla Kur’ an’ da onların Allah’ tan bakasının adını anarak kestiklerinin ve bazılarının yediği meyte, kan ve domuz etinin haram kılındığını vurgulayarak kesim işleminin ve kesilen hayvanın önemli olduğunu vurgulamıştır.
Katar’ da Dinleri ve er’ î Mahkemeler başkanlığı yapmış olan Abdullah b. Zeyd Âl-i Mahmûd (ö. 1417/1997) son dönem Lübnanlı âlimlerden Faysal Mevlevî (ö. 1432/2011) ve Türkiye’ den Abdulaziz Bayındır da hayvan kesiminde kişilerin dini kimliğinin önemli olmadığını, hayvanın dinen haram kılınan hayvanlardan olmaması, kesilmiş tezkiye edil mi ve bu esnada Allah’ tan bakasının adının anılmamı olmasının helallik için yeterli olduğunu söylemilerdir ki biz de aynı kanaati paylamaktayız. Zira haram olan hayvansal gıdaların anlatıldığı dört ayette ki bunlardan Mâide suresi 3. ayet en son inen ayet olarak bilinmektedir sadece meyte, akıtılımış olan kan, domuz eti ve Allah’ tan bakasının adı anılarak kesilen hayvanların haram olduğu bildirilmiş, kesen kişinin Müslüman veya gayrimüslim olup olmamasından bahsedilmemiştir.