Geçen hafta Ankara’da önemli bir ziyaretim vardı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, iki dönemdir kabinesinde yer verdiği Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile görüştüm.

Sayın Bakan Mehmet Nuri Ersoy, bakanlığa çok hâkim bir isim.

Kendisi aslen de Turizmci ve iş adamı, yani işin mutfağından gelen bir isim.

Bakan bey ile çalışmaları hakkında bilgi alışverişi yaparken, ilk önce kendisi “Cihan Bey biz bu yıl turizmde 60 milyar dolar gibi bir rakamı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. Kendisini çok rahat olarak gördüğümü söylemeden geçemem. Yani inanarak konuşan bir hedef bu

Yapılan çalışmalar hakkında projelerini dinlerken kendisinden uzun uzun bilgi notları aldım.

-------------------

Bakan Ersoy, Türkiye’nin 2024 yılına çok başarılı bir başlangıç yaptığını ifade etti.

-2024’ün ilk çeyreğinde geçen yıla oranla yaklaşık yüzde 17’lik artışla 9 milyon 68 bin turistin Türkiye’yi ziyaret ettiğini,

-Turizm gelirinin de yine ilk 3 ayda 8,8 milyar dolar olarak gerçekleştiğini,

-Turizmde 2024 yıl sonuna bakıldığında 60 milyon turist, 60 milyar dolar gelir hedeflendiğini,

-İlk 3 aylık rakamların bu hedefe başarıyla ulaşılacağını ortaya koymakta olduğunu,

-2024 yılının ilk üç ayında, geçtiğimiz yılın ilk üç ayına oranla geliştirilen hedef pazarlarda kaydedilen büyüme oranlarının dikkat çekici noktada olduğunu,

-Sene başında Kültür ve Turizm Bakanlığı olarak geliştirilecek pazarlar olarak, İskandinav ülkeleri, Kuzey Amerika, Çin, Hindistan ve Avustralya açıklanmıştı. Bu pazarlarda yüzde 17 ile yüzde 133 arasında büyüme elde edildiğini,

-Bunu hayata geçirirken de proaktif bir akılla projeler planlandığını,

-Turizmde ürün çeşitliliğini çoğaltacaklarını,

-Deniz-kum-güneş turizminin yanı sıra, gastronomi, inanç, spor, arkeoloji, kültür-sanat, doğa, sağlık turizminde de yeni ürünler hayata geçirileceğini,

-Bunların yanında turizm destinasyonları için yeni markalar da yarattıklarını, İstanbul is the New Cool, Turkaegean, Turkish Riviera, Cappadoccia - Land of Fairy Tales, Turkish Black Sea gibi markalarımızın Türkiye’nin küresel çaptaki önemli markaları haline geldiğini,

-Öte yandan ülkemiz, Türk Arkeoloji Tarihinin altın çağını yaşıyor. “Geleceğe Miras” projesi kapsamında, arkeolojik çalışma sayısı yıllık 720'ye yükseltildi. Bunun daha da arttırılacağını,

-Dünyada en fazla arkeolojik kazı çalışması gerçekleştiren ülkelerin başında Türkiye’nin geldiğini,

-Bir diğer önemli başlık reklam ve tanıtım başlığı oldu. Bu sene TGA aracılığıyla 62 ülkeden 1068 basın mensubu, influencer ve kanaat önderinin Türkiye’de ağırlandığını,

-Bunların sonucunda da ülkelerin en etkin yayınlarında Türkiye ile ilgili haberlerin, milyonlarca kişiyi ulaşan sosyal medya paylaşımlarında yer aldığını

-Sosyal medyada da Go Türkiye hesaplarımızla, Nisan sonu itibarıyla 9 ayrı mecrada toplam 14,8 milyon takipçi olduğunu,

-Şu anda TikTok hesabı rakip ülke hesapları arasında birinci, Instagram ise ikinci sırada yer aldığını,

-Youtube hesabının da yine en çok takip edilen ülke hesabı durumunda olduğunu,

-Resmi turizm platformu Go Türkiye 10 ayrı dilde yayın yaparken, bu platformda tarih, sağlık turizmi, doğal güzellikler, inanç turizmi, bisiklet ve golf turizmi ve gastronomi gibi 60’dan fazla konuda deneyim başlığı bulunduğunu,

-Bu platformun alt yapısındaki yapay zeka sayesinde Go Türkiye’ye farklı ülkelerden giriş yapanların karşısına kişiselleştirilmiş içerikler yer aldığı şeklinde uzun uzayan yapılan yapılacak hizmetlerin devrede olduğunu ifade etti.