Eyigün, metro istasyonunda raylara indirilen metro vagonlarını inceleyerek, aracın özellikleri hakkında bilgi verdi. Bu yerli ve milli metro aracının sürücüsüz olarak kullanılabilen bir araç olduğunu belirten Eyigün, aynı zamanda iç hacminin oldukça geniş olduğunu ve bir seferde normal bir yoğunlukla 1,150 yolcu taşıyabileceğini ifade etti. Yapımı devam eden 15.4 kilometrelik metro hattının depo sahasında bulunduklarını ve bu sahada araçların günlük bakımlarının gerçekleştirildiğini söyledi. Ayrıca, bu metro aracının sinyalizasyon sisteminde de yerli teknoloji kullanıldığını ve bu konuda ASELSAN ve TÜBİTAK ile işbirliği yapıldığını açıkladı.
Yalçın Eyigün, son 20 yılda yerlilik oranının yüzde 63'e yükseldiğini ve metro aracının birçok parçasında yerli ekipmanın kullanıldığını vurguladı. Bu projenin tamamen yerli mühendislik ürünü olduğunu belirten Eyigün, projenin tasarımından inşasına kadar yerli kaynaklarla gerçekleştirildiğini ifade etti.
Ayrıca, metro aracının iç tasarımında Kocaeli'nin yöresel ürünü olan Hereke halısının desenlerinin kullanıldığını da belirtti. Bu proje, yerli üretim ve mühendislik yeteneklerinin vurgulandığı bir örnek olarak dikkat çekiyor.