Din ve felsefe konulu videolarıyla tanınan YouTuber Diamond Tema, Yer6 isimli YouTube kanalında sosyal medya fenomeni Asrın Tok ile yaptığı "şeriat" tartışması ve Hz. Muhammed ile ilgili yaptığı açıklamalar nedeniyle “halkın bir kesimini ve dini değerleri aşağılama” suçlarından hakkında soruşturma başlatıldı, yakalama kararı çıkarıldı. Yaşanan olaylar sonrasında yeniden başlayan şeriat tartışmalarına karşı sözde ilahiyatçılardan ortak bir destek açıklaması geldi.

MÜSLÜMANLARIN MANEVİ DEĞERLERİNE NEFRET KUSTULAR

Peygamberimiz Hz. Muhammed'e hakarete siper olan sözde din adamları şeriatı bağlamından koparak azgın azınlığın savunuculuğuna soyundu. Müslümanların manevi değerlerine nefret kusan sözde ilahiyatçı bozuntuları, yayınladıkları ortak bildiriyle “Şeriat İslam değildir” diyecek kadar hadlerini aştılar. 

LAİKLİĞE ÖVGÜ ŞERİATA KARALAMA

Cumhuriyetin 100. yılı üzerinden kendilerine taraf bulmaya çalışan 14 kişilik dini değerleri hedef alan bildirinin imzacıları toplumun kısır ve tehlikeli bir tartışmanın içine çekilmek istendiği öne sürerek değerlerimize yapılan saldırının üstünü örtme gayretine girdiler. Laiklik üzerinden şeriatı karalayan bildiride "Unutulmamalıdır ki, laiklik dinin doğru ve özgürce yaşanabilmesi için de yaşamsal önem taşımaktadır. Devletin dini ancak adalettir anlayışıyla her türlü dinsel ve mezhepsel ayrıma karşı ulusal birlik ve bütünlüğümüzü korumalı ve güçlendirmeliyiz." ifadeleri yer aldı. 

İYİCE ZIVANADAN ÇIKTILAR

Din âlimi kisvesi altında yıllardır gençlerin zihnini bulandıran ve Kur’an-ı Kerim’den başörtüsüne, hadislerden Ezan-ı Muhammediye kadar Müslümanların manevi değerlerine nefret kusan sözde ilahiyatçılar yayınladıkları ortak bildiriyle “Şeriatın haricindeki hiç bir sistemde 6 yaşındaki bir kızla evlenemezsin” diyerek, Peygamber Efendimize pedofili iftirası atan alçak Diamond Tema’ya destek verdiler. 14 sözde ilahiyatçı, “İslam dini, inanç, ibadet ve ahlak esasları olarak şeriattan kesinlikle ayrıdır. Şeriat kurallarının güncel yaşamda insan onuruna yakışır bir karşılığı yoktur” ifadelerini içeren rezil bir bildiriyle imza attı.

"ŞERİAT İSLAM'DAN AYRI" SAFSATASI

Sapkın fikirleriyle bilinen başta Cemil Kılıç ve Prof. Dr. Mustafa Öztürk olmak üzere Prof. Dr. Şahin Filiz, Prof. Dr. Mustafa Öztürk, Prof. Dr. İsrafil Balcı, Dr. Hatice Doğan, İlahiyatçı Hakkı Yılmaz, Dr. Hıdır Temel, İlahiyatçı İdris Şahin, İlahiyatçı Yaşar Koçer, İlahiyatçı Fikret Eroğlu, İlahiyatçı Halis Dinçer, İlahiyatçı Emine Yücel, İlahiyatçı Mehmet Göl ve ilahiyatçı Mustafa Sağer'in imzasını taşıyan bildirgede; İslam’ın inanç, ibadet ve ahlak esaslarında şeriattan kesinlikle ayrıldığı öne sürdüler. İslam'ın özü olan şeriata dil uzatan hoca kılıklı din tüccarları "Şeriat kuralları çağdaş ihtiyaçlara cevap veremez" diyecek kadar ileri giderek dinin temal taşı olan şeriatı toplumun gözünde küçültme yarışına girdi. 

ŞERİATIN ANLAMINI BİLMİYORLAR

Allah’ın emrettiği, Paygember Efendimizin bizlere tebliğ ettiği tüm emir ve yasakların tamamına şeriat denir. Şeriatın İslam'ın özü olmadığını iddia eden skandal bildiri İslam'ın temel prensiplerini göz ardı etme gayretini ortaya koydu. Şeriat, sadece tarihsel bir uygulama değil, aynı zamanda İslam'ın pratik yönlerini belirleyen ve Müslümanların günlük yaşamını düzenleyen bir sistem olduğundan habersiz hadsizler şeriatı sadece hukuki bir terim olarak görme gayretine görerek ve İslam'la bağını koparma alçaklığına imza attılar. Şeriatı İslam'ın özü olarak görmek, dinin bütünsel bir anlayışını yansıtır ve İslam'ın hem bireysel hem de toplumsal yönlerini bir arada ele alır. Bu skandal bildiriye imza atanlar bilmelidir ki Müslümanlık teslimiyetten gelir. Allah’ın dinine, Peygamberin getirdiklerine teslim olmak farzdır.

ŞERİATIN ANLAMI NEDİR?

Şeriat İslâm dininin ana kaynakları olan Kur’ân, sünnet ve icmâ yoluyla belirlenen kesin ve değişmez hükümleri ifade etmek için kullanılır. Aynı kökten türeyen şer’ de şeriat anlamında literatürde yer almıştır. Bu anlamda şer’-i şerif (yüce kanun) tabiri İslâm şeriatına saygının bir ifadesidir. İslâm’ın bir konuyla ilgili hükmünü ifade etmek için “şer’î hüküm” tabiri kullanılır. Meşru, şeriata yani fıkha, hukuka ve kanuna uygun; meşruiyet ise hukuka uygunluk demektir. Şeriat ve fıkıh kelimeleri sıklıkla birbirinin yerine kullanılsa da genellikle şeriat kelimesi fıkhın âyet ve hadis naslarıyla bildirilen kesin ve değişmeyen kısmını, fıkıh ise şeriatın fakihler tarafından geliştirilen yorumunu ve disipline edilip ilim dalına dönüşmüş hâlini ifade etmek için kullanılmaktadır.

Kaynak: istiklal.com.tr