Ticaret Bakanlığı'nın yaptığı açıklamaya göre, bu program, sosyal medya etkileyicilerinin (influencer) faaliyetlerini yasal çerçevede sürdürebilmeleri için Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu işbirliğiyle hazırlandı.

Program sayesinde Ticaret Bakanlığı, sosyal medya etkileyicilerine tüketici hakları ve sosyal medya reklamlarıyla ilgili yasal düzenlemeler, paylaşımlarda dikkat edilmesi gereken noktalar, Reklam Kurulu'nun yapısı, işleyişi ve kararları hakkında kapsamlı eğitim sunuyor.

Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, sosyal medya faaliyetlerinde vergilendirme ve yasal yükümlülükler hakkında bilgi verirken; Reklam Özdenetim Kurulu, pazarlama iletişiminin temel etik ve yasal kuralları, sorumlu reklamcılık ilkeleri, telif hakları ve kişisel verilerin korunması konularında katılımcıları bilgilendiriyor.

Programın ilk aşaması 25 Kasım 2024'te Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı'nın İstanbul'daki ofisinde gerçekleştirilmişti. Tüm gün süren eğitimde 70 sosyal medya etkileyicisi başarılı bir şekilde katılım belgesi almıştı. Eğitime katılanların listesi, ayrıca Reklam Özdenetim Kurulu'nun internet sitesinde yayımlanmıştı.

Bu eğitim, katılımcılara yasal, etik ve sorumlu pazarlama iletişimi değerlerini destekleyerek, sosyal medya etkileyicilerinin markalar nezdinde kendilerini farklılaştırma imkânı sunuyor.

100 BİN VE ÜZERİ TAKİPÇİSİ OLANLAR KATILABİLECEK

Eğitim programının ikincisi, 9 Ocak Perşembe günü Vergi Denetim Kurulu'nun Ataşehir Hizmet Binası'nda gerçekleştirilecek.

Bu yılın sonuna kadar iki ayda bir düzenlenmesi planlanan programa, 100 bin ve üzeri takipçisi bulunan sosyal medya etkileyicileri katılabilecek.

Eğitim programıyla, reklam veren firmalarla çalışan sosyal medya etkileyicilerinin daha şeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayışını benimsemesi hedefleniyor. Programa ilişkin detaylara "smeegitimi.com" adresinden ulaşmak mümkün.

Kaynak: AA