Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yayınlanan raporlara göre, geçen yıl Türkiye'deki posta sektörüne 13,3 bin şikayet, mobil iletişim sektörüne ise 52 bin 919 şikayet geldi. Şikayetlerin dağılımına göre, posta sektöründe en fazla şikayet personel hizmetleriyle ilgiliyken, mobil iletişim sektöründe ise faturalandırmayla ilgili sorunlar öne çıktı.
Posta sektöründeki şikayetlerin yüzdelik dağılımı şu şekilde:
Şube/Acente/Personel hizmetleri: %46,4
Geç teslim: %16,8
Kayıp-Çalıntı: %13,4
Hasarlı teslim: %4,8
Yanlış adrese/kişiye teslim: %3,4
Yanlış-eksik bilgilendirme: %2,1
Ücretlendirme: %1,9
Veri gizliliği: %0,6
Diğer kategoriler: %10,6
Bilişim teknolojileri alanında ise BTK Online Tüketici Şikayet Sistemi üzerinden bu yılın birinci çeyreğinde toplam 52 bin 919 şikayet alındı.
Şikayetler hizmet bazında şu şekilde dağıldı:
İnternet Servis Sağlayıcıları (İSS) hizmetleri: %51,4
Uydu platform hizmetleri: %15,1
Kablo TV hizmetleri: %4,0
Sabit telefon hizmetleri: %4,0
Mobil hizmetler: %3,9
Mobil iletişim sektöründe en fazla şikayet faturalandırma konusunda gelirken, İSS hizmetlerinde bağlantı ve hizmet kalitesi en çok şikayet edilen konular arasındaydı. Uydu platform hizmetlerinde ise abonelik işlemleriyle ilgili şikayetler öne çıktı. Sabit telefon hizmetleri alanında da abonelik işlemleri en fazla şikayet konusu oldu.