İsrail'in Gazze’deki soykırımına destek veren uluslararası şirketlere yönelik boykot küresel çapta devam ederken, bu firmaların siyonist rejime bağlılığının devam ettiği belirtiliyor.

Küresel boykot listesinde gösterilen belli başlı firmalardan bazıları şunlar:

Starbucks, Burger King, McDonalds, KFC, Coca Cola, L’oreal, Lipton, Nescafe, Gloria Jeans, Jacobs, Caffe Nero, Nespresso, Nestle, Danone, Erikli Su, Hayat Su, Sırma Su, Cappy, Caprisun, Fuse Tea, Damla Su, Schweppes, Tropicana, Doğadan, Algida, Çerezza, Kent, Popeyes, Komili, 7Days, First Sakız, Lays, Domino’s Pizza, Unilever, Falım Sakız, Sbarro Pizza, Milka, Cheetos, Doritos, Pepsi, Activia, Yedigün, Pepsi, Sana Yağ, Magbum, Danone, Toblerone, Oreo, Pringles, Snickers, Olips, Subway, Albeni, Aptamil, Knorr, Oneo, Kitkat, Polo, Carte Dor, Fruko, Rocco, Danette, Cornetto, Algida, Burn, Ice Tea, Sprite, Nesquik, Tofita, Dove, Kotex, Bayer, Durex, Johnson’s Baby, Pfizer, Barbie, Lego, Colgate, Sensodyne, Flormar, Rossman, Elidor, İpek, Loreal Paris, Schwarzkopf, Hacı Şakir, Neutrogena, Blendax, Vaseline, Clear, Rexona, Dove, Gillette, Elseve, Bebelac, Maybelline, Calvin Klein, Johnson&Johnson, Permatik, Prima, Rejoice,

Marka İletişim Stratejisti ve Bilişim Vadisi Kurumsal İletişim Koordinatörü Leyla Gök, Anadolu Ajansı'na yaptığı değerlendirmede, İsrail ürünlerine uygulanan küresel boykotun markalar üzerinde uzun süreli etkilerini değerlendirdi.

Gök, İsrail'in Filistinlilere yönelik insanlık dışı saldırılarına karşı verilen tepkinin oldukça etkili bir yöntem olduğunu söyledi. Markaların satışlarının düşmesi ve bazı şubelerini kapatmak zorunda kalmalarının, bu tepkinin ne kadar güçlü bir etki alanı oluşturduğunu gösterdiğini belirtti. Müşterilerin sadece maddi değil, aynı zamanda manevi olarak da tatmin duygusu yaşamak istediğine dikkat çeken Gök, markaların müşterilere verdikleri sözlere sadık kalmalarının önemli bir şirket stratejisi olduğunu vurguladı.

Gazze saldırılarında boykot edilen markaların bu durumu kısa süreli bir zarar olarak görmelerinin yanlış olduğunu ifade eden Gök, markaların bu boykotla aslında marka değerlerini zedelediklerini ve uzun vadeli olarak müşteri güvenini kaybettiklerini belirtti.

Gök, markaların çıkarları için müşterilere yalan söylediğini ve bu şekilde suçluyu desteklediğini vurgulayarak, müşterilerin bu markalara güvenmemesi gerektiğini ifade etti. Gazze saldırılarına destek veren markaların, insanlık ve vicdan değerlerini bir kenara bırakarak suça ortak olduğunu belirten Gök, bu sebeple boykotun devam etmesi gerektiğini söyledi.

Kaynak: AA