Giderek daha fazla ilgi çeken "Boeing uçaklarının güvenlik sorunları" konusu, Federal Havacılık İdaresi'nin 737 Max jetlerinin üretimini araştırması sırasında, şirketin üretim tesisindeki 89 ürün denetiminden 33'ünde başarısız olduğunu tespit etmesiyle ciddi bir boyuta ulaştı. 8 Mayıs 2024 günü İstanbul Havalimanı'na iniş yaparken ön iniş takımı açılmayan bir Boeing 767, gövdesi üzerine iniş yaptı. İki gün sonra, 10 Mayıs 2024 tarihinde, bir Boeing 737-800 yolcu uçağı Antalya Havalimanı'na iniş esnasında lastiği patladı. Yine aynı gün, Senegal'de bir Boeing uçağı kalkış esnasında pistten çıktı.
Kanada Silahlı Kuvvetleri'nde görev yapmış, havacılık mühendisi ve karmaşık sistem arızaları ile adli soruşturmalar konusunda uzman olan Matthew Oliver, bu durumu "Boeing'in başarısızlığı birçok katmana sahip bir soğan gibi" diye tanımlıyor. 2018 ve 2019'da 737 Max uçaklarının düşmesine neden olan uçuş kontrol özellikleri ile Ocak ayındaki uçak kazasında kapı tapasının fırlamasına yol açan eksik cıvatalar tamamen farklı olsa da, şirkete yönelik eleştirilerde ortak bir tema var: Araştırmacılar ve gazeteciler, Boeing'in bazen çalışanlarının itirazlarına rağmen maliyetten kısmayı güvenlikten önce tuttuğunu söylüyor. Yöneticiler ve hissedarlar zenginleşirken, sıradan çalışanlar, şirketin uçakları üreten ve güvenliklerini sağlayan personele daha fazla yatırım yapması gerektiğini savunarak gerginlik yaşıyor.
Boeing mühendisleri 2000 yılında bu nedenle greve gitmişti. Ayrıca şirket, 2019-2020 yılları arasında binlerce kişiyi işten çıkarmış ve bu durum, şirketin pandemi sonrası yeniden işe alım yaptığında yeni çalışanların deneyimi konusunda endişelere yol açmıştı. Çalışanlardan ihbarcılara dönüşen John Barnett, Boeing’e karşı açılan davada ifade vermesi beklenirken mahkemeye gelmemesinin ardından aranmaya başladı ve kaldığı otelin otoparkında kendi aracında şüpheli bir şekilde ölü bulundu.
ABD'nin Güney Carolina eyaletindeki adli tıp kurumu, 62 yaşındaki eski Boeing çalışanının cumartesi günü hayatını kaybettiğini doğruladı. Bir adli tıp yetkilisi, Boeing’in fabrikalarındaki güvenlik ihlallerine dikkat çeken John Barnett’in aracında başına silahla ateş edilmiş halde bulunduğunu açıkladı. Boeing, 2017’ye kadar şirket için çalışan Barnett’in vefatından duyduğu üzüntüyü dile getiren bir açıklama yaptı.
Barnett, 2010 yılından itibaren uzun mesafeli rotalarda kullanılan "787 Dreamliner"ı üreten North Charleston fabrikasında kalite müdürü olarak görev yapıyordu. Boeing’de 32 yıl çalışan Barnett, 2016'da South Carolina’daki fabrikada çalışırken yaptığı kalite kontrol testlerinde, "787 Dreamliner" acil durum oksijen sistemlerinin dörtte birinin düzgün çalışmadığını ve oksijen maskelerinin doğru zamanda çıkmadığını tespit ettiğini belirtmişti. Uçakla seyahat hâlâ en güvenli ulaşım aracı olsa da birçok deneyimli pilot Boeing ile uçmaktan kaçınıyor. Öyle ki Havacılık Güvenliği Vakfı'nın web sitesinde 737 Max ile uçmaktan kaçınmak isteyenlere tavsiyelerde bulunan bir sayfa bulunuyor.