Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın yeni uygulamasıyla vatandaşların vergi ihbarlarını sosyal medya üzerinden yapabileceklerini duyurdu. Şimşek, sosyal medya hesabı X üzerinden, GİB'in yeni devreye aldığı kanallara ilişkin paylaşımda bulundu. Vergi kayıp ve kaçağıyla etkin mücadelelerinin devam ettiğini belirten Bakan Şimşek, vatandaşların vergi ihbarlarını daha kolay ve hızlı bir şekilde yapabilmeleri için Gelir İdaresi Başkanlığı'nın yeni kanalları devreye aldığını açıkladı.
Gelir İdaresi Başkanlığı'nın internet sitesinde yer alan duyuruya göre, Bakanlıkça yürütülen kayıt dışı ekonomi ile mücadele çalışmaları kapsamında, vatandaşların ihbar ve şikayetlerini kolay, hızlı ve istedikleri her an (7/24) yapabilmelerine imkan sağlamak amacıyla GİB'in internet sayfası, Dijital Vergi Dairesi, GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi (VİMER) (189) hizmetleri güncellendi.
Başkanlık, 'BİP Vergi İhbarı Servisi', X ve Instagram ihbar hesapları ('gibihbar' üzerinden 'DM-Direkt Mesaj' yoluyla) ve WhatsApp İhbar Hattı (05521890189) yollarını da hizmete açtı. Vatandaşlar, düşük KDV oranı uygulaması, IBAN/PTT çeki yolu ile ödeme talep edilmesi, fiş/fatura verilmemesi, başka işletmenin POS cihazının kullanılması, mükellefiyet kaydının olmaması, sahte/yanıltıcı belge düzenlenmesi veya kullanılması, personel ücretinin elden ödenmesi, kira gelirinin beyan edilmemesi, tapu harcının eksik ödenmesi, kaçak ürün satışının yapılması gibi konu başlıklarında vergi ihbarında bulunabilecekler.
Vatandaşlar, vergi ihbarlarını VİMER ihbar hattını (189) arayarak ya da gib.gov.tr veya Dijital Vergi Dairesinde yer alan Vergi İhbarı bölümünden kayıt numarası alarak yapabilecekler. Bu yeni uygulama ile vergi kayıp ve kaçakçılığına yönelik mücadelenin daha etkin ve hızlı bir şekilde sürdürülmesi hedefleniyor.