Koronavirüs dünyanın dengesini değiştirdiği gibi alışveriş alışkanlıklarını da değiştirdi. Online alışveriş pandemi dönemiyle beraber ilk tercihte yer aldı. Ticaret pazarında ise işletmeler E-ticarete kadınları ilgilendiren ürünlerle giriyor.
Açıklama, sosyal medya pazarlama stratejisti Furkan Talay'dan geldi. 2023 verilerine göre Türklerin e-ticaret pazarına kadınlara yönelik ürünlerle girdiğini belirten Talay, 'Özellikle pandemiden sonra online mağazaların gelirleri fiziksel mağazaların giderini karşılayacak duruma geldi. E-ticaret pazarına ciddi bir yönelim söz konusu. Var olanlarla birlikte sektöre yeni girenlerin sayısı da ciddi boyutlara ulaştı. Türk halkının internet üzerinden en fazla sattığı ürünleri ise 2023 yılı itibarıyla toplam hacmin yüzde 35'ini ise kadın giyim, takı, aksesuar ürünleri oluşturuyor. Çocuk giyim de yine e-ticaret pazarının en vazgeçilmez ürünleri arasında yer alıyor' dedi.
KOZMETİK ÜRÜNLER İÇİN DE SANAL MAĞAZALAR
Talay, kadınların sadece giyimde değil kişisel bakım ürünlerinde de sanal alışveriş platformlarını tercih ettiğini belirterek, 'Kozmetik ürünler ve kişisel bakım da kadınların en çok internetten almayı tercih ettiği ürünler arasında…Hem çeşitlilik yani geniş bir ürün yelpazesi hem de fiyat karşılaştırma imkanı bulmaları onları kozmetik ürünlerde de sanal alışveriş platformlarına yönlendirdi. Bu amaçla çok sayıda kadın müşteri kozmetik firmalarını da online mağazalarsa daha aktif satış yapmaya yönlendirdi. O yüzden e-ticaretçilerin satmaktan vazgeçemediği ürünler arasında başı çekiyor' diye konuştu.
İNDİRİMLERİ DE BİLİYORLAR KAMPANYALARI DA
E-ticaret sektörünün kadınları merkeze almadan başarı göstermeyeceğini belirten Talay, 'Çünkü kadınlar online alışveriş platformlarından nasıl alışveriş yapacaklarını erkeklere oranla daha iyi biliyor. Kadınların; online alışveriş platformlarındaki indirimlerden, kampanyalara kadar e-ticaret sektörünün satış ve pazarlama stratejisine bu kadar hakim olmaları, Türklerin e-ticarette başarısına da doğrudan etki anlamına geliyor' dedi.