E-ticaretin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte, tüketicilerin internet üzerinden sipariş verdikleri ürünlerin "stokta yok" gerekçesiyle iptal edilmesi sorunu da artmaya devam ediyor.

Ticaret Bakanlığı, elektronik ticaret ortamında verilen siparişlerin gerekçesiz olarak iptal edilmesiyle ilgili şikayetlerin artması üzerine, bu işlemleri yapan firmalara kanunda öngörülen idari yaptırımların uygulanacağını duyurdu.

Tüketici Konfederasyonu Başkanvekili İbrahim Güllü, satışa sunulan ürünlerin stoklarına ilişkin bilgi verilmesinin zorunlu olduğunu ifade etti. Güllü, tüketicilerin sipariş ettikleri ürünlerin "stokta yok" gerekçesiyle teslim edilmemesi durumunda şikayet etme haklarının doğduğunu belirtti.

Güllü, e-ticaret firmalarının stokları güncel tutarak, her satış işleminden sonra kalan ürün miktarını güncellemeleri gerektiğini vurguladı. Stokta kalmayan ürünlerin ise satış ilan sisteminden kaldırılması gerektiğini belirtti. Eğer bir firma, stokta olmadığı halde tüketicinin siparişini kabul etmişse, bu ürünü başka kaynaklardan temin ederek teslim etmek zorunda olduğunu söyledi.

Tüketiciler, böyle bir durumla karşılaştıklarında Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu'na şikayette bulunabilirler. Ayrıca, ürünün teslimi veya ödemenin iadesi için e-Devlet üzerinden ya da bizzat kaymakamlıklara giderek Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunabilirler.

Kaynak: AA