Avrupa Komisyonu’nun Ulaştırma Komiseri Apostolos Tsitsikostas, Brüksel’de gerçekleştirdiği açıklamada, 2035 hedefinin değişmeyeceğini net bir şekilde aktardı. Erteleme tartışmalarını rafa kaldıran Tsitsikostas, “Takvim belli, planımız değişmeyecek” diyerek kararın kesinliğini vurguladı.
Emisyon sınırları sıkılaştırılıyor
AB, 2026’nın ikinci yarısında emisyon politikalarını tekrar gözden geçirecek olsa da içten yanmalı motorlu araçların 2035 itibarıyla Avrupa pazarından tamamen çekileceği kesinleşti. Bu karar, karbon nötr hedeflerine ulaşmak amacıyla atılan en önemli adımlardan biri olduğu belirtiliyor.
Otomobil üreticilerine kısmi esneklik
AB, otomobil üreticilerinin 2025 emisyon hedeflerine yönelik esneklik taleplerine kısmi bir yanıt verdi. Üreticilere 3 yıllık ek süre verilceği açıklanırken, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin (ACEA) aktardığı ‘borçlanma usulü’ emisyon sistemi de devreye giriyor. Bu model sayesinde firmalar, belirlenen emisyon limitlerini aşmaları durumunda fazla emisyonlarını ilerleyen yıllara borç olarak kaydedebilecek.
Avrupa’dan dev yatırım hamlesi
AB, Çinli rakiplerle rekabeti yükseltmek ve yerli üreticileri güçlendirmek için 1,8 milyar euroluk yeni bir fon paketi açıkladı. Bu yatırım, Avrupa’daki batarya üretim kapasitesini artırarak sektördeki dönüşümü hızlandıracak. Böylece, Avrupa’nın küresel otomotiv pazarındaki rekabet gücü daha da pekiştirilecek.