Belçika'da, Microsoft'un siber güvenlik hizmetlerini sağlayan CrowdStrike'tan kaynaklanan küresel iletişim kesintisi nedeniyle çeşitli sektörlerde ciddi aksaklıklar yaşanıyor.
Demiryollarında Yaşanan Sorunlar
Belçika Demiryolları (SNCB), teknik sorunlar nedeniyle çevrim içi bilet işlemlerini gerçekleştiremiyor ve satış ile iletişim kanalları çalışmıyor. SNCB'den yapılan açıklamada, "Bu sabahtan beri genel bir IT sorunuyla karşı karşıyayız. Sorunu mümkün olan en kısa sürede çözmek için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz." denildi. Bu teknik sorun nedeniyle SNCB'nin internet sitesi ve uygulamasında yer alan gecikmeler, güzergah değişiklikleri ve doluluk bilgileri güncel olmayabilir. Tren istasyonlarında yolculara duyurular yapılarak bilgilendirme sağlanıyor.
Havacılık Sektöründeki Aksaklıklar
Brüksel Havalimanı sözcüsü Ihsane Chioua Lekhli, küresel kesintinin Brüksel Havalimanı'nı da olumsuz etkilediğini belirterek, "Check-in sistemimiz Microsoft üzerinde çalışıyor ancak bir yedek sistemimiz var. Havalimanında uzun bekleme süreleri yaşanabilir." dedi. Yolcuların erken gelmeleri tavsiye edildi. Charleroi Havaalanı'nda da sistem kesintileri nedeniyle bekleme süreleri uzarken kuyruklar oluştu.
Belçika'nın bayrak taşıyıcı firması Brüksel Havayolları, internet sitesi veya uygulamasını kullanan yolcuların profillerini yüklerken veya rezervasyonlarını yaparken teknik sorunlarla karşılaşabilecekleri konusunda uyardı.