FETÖ'nün Türkiye'de eğitim kurumları - 1

Eğitim alanı, örgütün üç temel amacına hizmet etmektedir.

İlk olarak insan kaynağı sağlamaktadır.

İkinci olarak ekonomik kaynak temini için kullanılmaktadır.

Örgütün iyi amaçlar için çalıştığı algısı oluşturmada eğitim kurumlarını öne sürmektedir.

FETÖ'nün Türkiye'deki bütün il ve ilçelerde eğitim kurumları o il veya ilçede kurulmuş şirketlerine aittir.

Okullar, örgütün finans kaynaklarından biri olup ayrıca, öğrenciler ve velilerinden himmet bağış, burs adı altında para toplanıp gazete ve dergi aboneliği yapılmaya zorlanmaktadır.

FETÖ'nün elindeki yurt, dershane ve okulların hiyerarşik bir yapılanması vardır.

Yurt, dershane ve okullar bir imam tarafından idare edilmektedir.

Bu imamlar il dershane, yurt veya okul imamlarına, bölge imamına ve Türkiye dershane, yurt veya okul imamına bağlı olarak faaliyet yürütmektedir.

Milli Eğitim Bakanlığı;

Türkiye genelinde örgüte ait olduğu değerlendirilen anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise ve dershaneler dâhil toplam 1439 eğitim kurumu bulunduğunu, bu kurumların 553‘ünün dershane olduğunu bildirmiştir.

NOT; gözetmek durumunda kalmaktadırlar.

1-) Dershaneler; FETÖ'nün tüm çalışmaları için ana hareket noktası dershaneler olup, örgüt adına ilk tohumlar buralardan atılmış, kamu kurum ve kuruluşlarına sızmalar da yine buralarda yetişen ya da buralara bağlı ışık evlerinde kalan öğrencilerden oluşmuştur.

FETÖ kontrolünde değişik adlarla Türkiye geneline yayılmış çok sayıda dershane vardır.

FEM, Anafen, Körfez, Pi Analitik, Zirve, Maltepe, Sabah ve Işık Dershaneleri bunların asıl merkezleridir.

860 şubesi bulunan söz konusu dershanelere bağlı olarak çalışan personel sayısı ise 13.144 kişi idi.

Dershanelerde gerçeğe aykırı veya ölü kimseler adına kayıtlar yapılmıştır.

Öğrencilerin günlük haftalık veya aylık toplantılara katılması istenerek F. Gülen'e ait video izletilip sohbetleri dinletilmiştir.

Dershanelerde sistematik vergi kaçırıldığı tespit edilmiştir.

2-) Okullar; Dershanelerden sonraki diğer önemli alan ise FETÖ kontrolündeki okullardır.

1986 yılında, getirilen yasal düzenleme ile derneklerin de özel teşebbüs olarak okul açabilmesinin önü açılınca Fetullah Gülen'in İzmir/Bozyaka'da imamlık yaparken Kur'an kursu öğrencileri için 1977'de açtığı yurt, Yamanlar Koleji adıyla okula çevrilmiş ve yıllar sonra tüm dünyaya yayılacak okullar zincirinin de başlangıcı olmuştur.

Örgütün elindeki okullar, Yamanlar Koleji, Samanyolu Okulları, Atlantik Okulları, Fatih Koleji, Coşkun

Koleji, Nilüfer Koleji başta olmak üzere çok sayıda okul açılmış olup, bu okulların günümüz itibarıyla belirlenebilen çalışan sayısı 10.964 kişidir.

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, Fetullahçı terör örgütlenmesinin elindeki özel öğretim kurumları kanununa dayanarak faaliyette bulunan özel okul ve kurumlara ilişkin bilgileri göndermiştir.

Bu yapıya ait Türkiye'deki okullarda;

a-) 2013-2014 eğitim-öğretim yılında 205.044 öğrenci kayıtlı olduğu, toplam kayıtlı öğrencinin % 30.98'ini oluşturduğu,

b-) 2014-2015 eğitim-öğretim yılında 155.824 öğrenci kayıtlı olduğu, toplam öğrencinin % 20.01'ini oluşturduğu,

c-) 2015-2016 eğitim öğretim yılında 160.174 öğrencinin kayıtlı olduğu, toplam öğrencinin % 14.22'sini oluşturduğu bildirilmiştir. (Deliller-15 Kls. 6 Nolu Delil)

3-) Yüksek Öğretim; Süleymanşah, Fatih, Turgut Özal, İpek, İzmir, Gediz, Şifa, Mevlana, Melikşah, Zirve, Kanuni, Hamdullah Emin Paşa, Canik Başarı, Orhangazi, Murat Hüdavendigar, Selahaddin Eyyubi Üniversiteleri adıyla faaliyet yürütmektedir.

Örgütün elindeki bu üniversitelerinde çalışan sayısı 4.967'dir.

FETÖ, dershaneye ya da okullara gelen her öğrenciyi hemen doğrudan FETÖ'ye kazandırmak için harekete geçmemekte, öncelikle şahsın kişisel özelliklerini, davranışlarını, aile durumunu, derslerindeki başarısını, dini değerlerini göz önüne alınmak suretiyle bir yaklaşım tarzı belirlemekte ve şahıslara bu doğrultuda yaklaşmaktadır.