İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde (İBB) billboard ve reklam panolarına yönelik yapılan bir ihalenin piyasa değerinin altında bir bedelle gerçekleştirildiği iddia edildi.

İBB Meclisi tarafından 40 milyon TL bedelle Kültür A.Ş.'ye devredilen reklam alanlarının, Vizyonkent Reklam firmasına piyasa koşullarına kıyasla düşük bir fiyatla ihale edildiği öne sürüldü. 

RAYİÇ BEDELİN ALTINDA İHALE

İhale sürecinde usulsüzlük yapıldığına dair iddialara binaen, billboard ve reklam panolarının sözleşmeye uygun olmayan şekilde kullanıldığı öne sürüldü. Ayrıca, gelir getiren noktaların özel firmalar lehine değerlendirildiği ve sözleşmeye aykırı uygulamalardan doğan cezaların kesilmediği iddia edildi.

Haber 7’nin aktardığı bilgilere göre, reklam alanlarının piyasa değerinin altında bir bedelle ihale edilmesi nedeniyle kamu zararının arttığı belirtiliyor. İlk üç yıl sonunda bu zararın 1 milyar 189 milyon TL + KDV’ye, sözleşme süresinin sonunda ise 2 milyar 574 milyon TL + KDV’ye ulaştığı öne sürüldü.

İHALE SÜRECİYLE İLGİLİ İDDİALAR

İBB Medya A.Ş. ve Kültür A.Ş. aracılığıyla yürütülen ihale sürecine bazı isimlerin dahil olduğu öne sürüldü. İhalenin belirli firmalara yönlendirildiği ve sözleşme şartlarının belirli toplantılarda belirlendiği iddia edildi.

Kaynak: HABER MERKEZİ