UEFA tarafından yapılan açıklamaya göre, Nielsen Sports tarafından hazırlanan rapor, EURO 2024'ün Almanya ve turnuvaya ev sahipliği yapan 10 şehir için sağladığı ekonomik katkının 7,4 milyar avroya ulaştığını ortaya koydu. Bu ekonomik katkının yüzde 90'ından fazlası, 2,7 milyon bilet sahibinin (yüzde 44'ü yurt dışından gelen) yaptığı harcamalardan ve bu harcamaların yol açtığı dolaylı ekonomik etkilerden kaynaklandı.
EN ÖNEMLİ HARCAMA KONAKLAMA
Raporda belirtilen en önemli harcama kalemleri arasında konaklama, ev sahibi şehirlere ve şehirler içinde yapılan seyahatler ile stadyumlar çevresinde tüketilen yiyecek ve içecekler yer aldı. Ayrıca, bilet sahiplerinin yaklaşık üçte ikisi ev sahibi şehirlerde toplu taşımayı tercih etti.
571 MİLYON AVROLUK REKLAM DEĞERİ ELDE EDİLDİ
EURO 2024'ün küresel medyada yer alması ve ev sahibi şehirlerin tanıtımı sayesinde, Almanya ve ev sahibi şehirler için toplam 571 milyon avroluk reklam değeri elde edildi.
TURNUVAYA BÜYÜK İLGİ: 2,7 MİLYON SEYİRCİ KATILDI
Turnuva boyunca oynanan 51 maça toplam 2,7 milyon seyirci katıldı. Seyircilerin yüzde 23'ü ev sahibi şehirlerden, yüzde 33'ü Almanya'nın diğer bölgelerinden ve yüzde 44'ü yurt dışından geldi. 1,7 milyon kişi ise en az bir maç için bilet satın aldı.