Emlak vergisi, devlet tarafından belirlenen bir vergi türüdür. Kişinin sahip olduğu ev, bina, arsa gibi mülkler için ödenmektedir. Emlak vergisi, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde yer alan arsa, arazi veya konutların mülk sahipleri ya da arsa sahipleri tarafından ödenmesi gerekir. Peki “Emlak vergisi ödemesi geçti mi? Emlak vergisi ne zaman ödenir? Emlak vergisi 1 ve 2 taksit ne zaman?” İşte bu soruların merak edilen yanıtları…
2024 EMLAK VERGİSİ NE ZAMAN ÖDENECEK?
Emlak vergisi, her yıl 2 taksit şeklinde ödenir. 2024 yılında da 2 taksitle ödeme yapılacak. Emlak vergisinin ilk taksiti 1 Mart-31 Mayıs tarihleri arasında, 2. taksiti ise kasım ayı boyunca ödenebilir. Yani 1 kasım tarihinden 30 kasım tarihine kadar emlak vergisi ödemesi gerçekleştirilebilir.
EMLAK VERGİSİ NASIL ÖDENİR?
Emlak vergisinin birden çok ödeme şekli vardır. Vatandaşlar isterlerse TC kimlik numarası isterlerse de sicil numarası ile vergilere ilişkin online ödemeler yapılabilirler. Ayrıca e-devlet üzerinden de birçok belediyeden sicil, tahsilat ve tahakkuk bilgileri araştırılabilir. Ödemeler ise vezneler ile birlikte posta çeki, e-belediyeden kredi kartı ile ve bankalara havale-EFT ile ödenebiliyor.
EMLAK VERGİSİNİ KİMLER ÖDER?
Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde taşınmazı bulunan her vatandaş emlak vergisini ödemek zorundadırlar. Emlak vergisi her yıl mayıs ve kasım aylarında olmak üzere iki kez ödenir. Bina, arsa ya da arazi gibi taşınmazlara ait bu vergiler belediyeler tarafından tahsil edilir.
EMLAK VERGİSİNDEN MUAF OLMAK İÇİN NE YAPILMALIDIR, HANGİ BELGELER GEREKLİDİR?
Emlak vergisini ödememek için yani muaf olmak için ilgili belediyelere iletilmesi gereken birtakım belgeler bulunmaktadır. Bu belgeler farklılık gösterebilir. Nedeni ise emekliler, engelliler, gazi ve şehit aileleri için farklı belgeler istendiği içindir. İşte emlak vergisinden muaf tutulan kişilerden istenen belgeler şu şekilde sıralanmaktadır;
- Emekliler için emekli olduklarını kanıtlayan belge ve tek evi olan emeklilerin emlak vergisi muafiyeti dilekçesi,
- Engelli vatandaşlar için engelli kimlik kartı fotokopisi ve sağlık kurulu raporu isteniyor,
- Hiçbir geliri olmayan kişiler için vergi muafiyeti olmadığını gösteren belge ve T.C. Emekli Sandığı, Bağ-Kur, SSK gibi kurumlardan alınan aktif sigortasının olmadığını gösteren belge gerekmektedir,
- Şehit ve gaziler için dul, yetim ya da gazi olduğunu gösteren belge olmalıdır,
- Bu belgelerin dışında da belediyelere ibraz edilmesi zorunlu formlar doğru ve eksiksiz bir şekilde doldurularak ilgili belediyelere teslim edilmelidir.