Elektrikli araçlarda şarj problemi giderek büyüyor. Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı şarj ünitesi kurulumunu diğer bağımsız bölümler ile ortak alanları etkilememesi şartını koşmuştu.
Türkiye Gazetesi'nden Necmi Çiçekçi'nin haberine göre, bakanlık otoparklara kablo çekmenin doğru olmadığını vurgulayarak "Birçok sitenin elektrik sayaçları konut katlarında bulunuyor, buradan veya elektrik sayacından otoparklara kablo çekmek bakanlığın belirlediği şarta açıkça aykırı bir durum olarak ortaya çıkıyor. Kabloların geçmesi amacıyla bazı alanlarda perde betonların delinmesiyle karşı karşıya kalınabiliyor. Böyle bir işlem binalarımızı deprem açısından riskli duruma getireceği gibi ciddi bir görüntü kirliliği de oluşturuyor” açıklamasını yaptı.
Şarj altyapısı bulunmayan sitelerde trafoların gücünün eksikliği kalacağını ve trafoların hepsine güç artırımı yapılması gerektiğini vurgulayan uzmanlar, bu durumun elektrik tesisatında değişikliğe neden olmasının da yine Bakanlıktan gelecek talimata aykırı bir durum olduğunu aktardı.
Fazlasıyla masraflı bu işlemlerin masrafının, Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre faydalananlarca ödenmesi gerektiğini aktaran uzmanlar “Bunu tespit ve masrafını tahsil etmek oldukça zor olacaktır. Ayrıca siteye sonradan taşınanların da bundan yararlanmak istemesi durumunda sorun daha da büyüyecektir” ifadelerine yer verdi.
ORTAK ALANDAN KAÇAK KULLANIM
Uzmanlar hâlâ otopark ve binalarda kaçak şarj kullanımı yapıldığına dikkat çekerek “Binalarda yangın tehlikesi ciddi boyutta. Elektrikli bir aracın söndürülmesi kolay olmuyor. Ayrıca kapalı otoparklarda yangının tüm araçlara sıçrama riski var. Öte yandan bazı sitelerde ortak alandan şarj kullanımı var. Bu da bina veya sitenin ortak giderlerine yansıyor. Bu durumda kat maliklerinin dava açma hakkı var, ancak ne yazık ki davaların sonuçlanması uzun sürüyor” dedi.