Yum! Brands'in geliri, söz konusu dönemde 1,8 milyar dolar olan piyasa beklentisinin altında kaldı. KFC'nin satışları, ikinci çeyrekte Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika'da yüzde 11 azalırken, Pizza Hut'ın da Orta Doğu ve Afrika'daki satışları yüzde 6 düştü.
Gazze'de yaşanan soykırım karşısında elleri kolları bağlı duran Müslüman liderler, vatandaşların gerçekleştirdiği boykotların etkisini görmeye başladı. Siyonist İsrail'e maddi destek verdiği bilinen firmalara uygulanan boykotlar sonrası ABD'nin en büyük fast food zincirlerinden olan KFC ve Pizza Hut'ın Orta Doğu'daki satışları sert bir şekilde düştü.
Yum! Brands'in Mali Durumu
KFC, Pizza Hut ve Taco Bell restoranlarının sahibi olan ABD'li restoran işletmeciliği şirketi Yum! Brands, bu yılın ikinci çeyreğine ait bilançosunu açıkladı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Yum! Brands'in geliri ikinci çeyrekte yüzde 4 artarak 1,76 milyar dolara çıktı. Ancak, bu artış piyasa beklentilerinin altında kaldı ve şirketin net karı yüzde 12 azalışla 367 milyon dolara geriledi. Geçen yılın aynı döneminde 1,46 dolar olan hisse başına kar da bu yılın aynı döneminde 1,28 dolara düştü.
KFC ve Pizza Hut'ın Orta Doğu'daki Satışları
Yum! Brands'in küresel aynı mağaza satışları bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 1 azalış kaydetti. KFC ve Pizza Hut'ın aynı mağaza satışları ise yüzde 3'er azaldı. Kısaca "KFC" olarak bilinen Kentucky Fried Chicken'ın satışları, ikinci çeyrekte Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika'da yüzde 11 azaldı. Pizza Hut'ın da Orta Doğu ve Afrika'daki satışları yüzde 6 düştü.
Boykotların Etkisi Devam Ediyor
İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırıları nedeniyle boykotların hedefi haline gelen firmalardan KFC ve Pizza Hut'ın satışları, geçen yılın son çeyreği ile bu yılın ilk çeyreğinde de Orta Doğu'daki çatışmalardan olumsuz etkilenmişti. Geçen yılın son çeyreğinde KFC'nin satışları Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika'da yüzde 5 azalmış, Pizza Hut'ın da satışları yüzde 3 düşmüştü. Bu yılın ilk çeyreğinde de KFC'nin satışları yüzde 5, Pizza Hut'ın ise yüzde 8 düşüş kaydetmişti.
Bu gelişmeler, KFC ve Pizza Hut'ın boykotlar karşısında ne kadar zorlandığını ve Müslüman vatandaşların tepkilerinin ekonomik olarak etkili olduğunu gösteriyor.