Sosyal medya platformlarındaki reklamları analiz eden Kurul, "influencer" olarak bilinen sosyal medya etkileyicilerinin faaliyetlerini denetlemek amacıyla Mart 2022'de Sosyal Medya Reklamlarının Yapay Zeka ile Taranması Projesi'ni başlatmıştı. Bu proje sayesinde, influencer paylaşımlarında reklam olduğunun açıkça belirtilmemesi oranı yüzde 57'den yüzde 11'e düştü.
Kurul, bu yılın ilk 6 ayında influencerlara 39 durdurma cezası ve 11 idari para cezası verdi. Durdurma cezasıyla, mevzuata aykırı reklamların düzeltilmesi veya kaldırılması talep edildi. Ceza miktarları, paylaşımların içeriği, tekrarı, takipçi sayısı, influencerın elde ettiği menfaat ve ekonomik durumu gibi unsurlara göre belirlendi.
Geçen yıl 5 influencera 1 milyon 352 bin 808 lira ceza kesilirken, bu yılın ilk yarısında 11 influencera 5 milyon 35 bin 994 lira ceza uygulandı. 2023'te toplam 77 sosyal medya hesabına idari yaptırım uygulanırken, 2024'ün ilk yarısında bu rakam 50'ye ulaştı.
İdari yaptırımlar, reklamın açıkça belirtilmemesi, sağlık beyanları, yasaklı ürünlerin tanıtımı ve mevzuata aykırı ifadeler gibi nedenlerle uygulandı.