İslam alemi için en faziletli günlerden olan biri olan arefe günü en iyi şekilde geçirilmesi için neler yapılmalıdır, hangi ibadetler yerine getirilmelidir? bu konu üzerinde sıkı bir araştırma yapılıyor. Arefe günü sabah namazı ile başlayan Teşrik Tekbiri ile arefe günün idrak edilmelidir. Bugünün en faziletli ibadetlerinden biri de ihlas süresi okumaktır. Peki “Arefe günü ihlas suresi ne zaman okunur? Arefe günü İhlas süresinin okunmasının faziletleri nelerdir?” İşte araştırılan ayrıntılar…
AREFE GÜNÜ İHLAS SÜRESİ NE ZAMAN OKUNUR?
İslam dünyasının bayramdan bir gün önceki gün olan arefe gününde yapılacak ibadetler arasında 1000 ihlas suresi okumak yer alıyor. Peygamber Efendimizin "En hayırlı, kabulü şayan olan yakarışlar, af dilemeler, Arefe Günü meydana getirilen duadır" şeklinde bir Hadisi vardır.
Arefe günü 1000 İhlâs süresi okurken, ihtiyaç durumunda, arada konuştuktan ya da zaruri başka bir iş yaptıktan sonra devam etmenin bir mahzuru yoktur. Yani peş peşe okumak şart değildir. Örneğin, bir bölümü sabahtan, bir bölümü de öğleden ya da ikindiden sonra okunabilir.
Arefe günü bin İhlâs süresini yetiştiremeyenler olursa, akşamdan sonra da devam edebilir, okuyabilir.
AREFE GÜNÜ İHLAS SÜRESİ OKUMANIN FAZİLETLERİ NELERDİR?
Arefe günü 1000 ihlas okuyan kişinin bütün günahları affolur ve her duası kabul olur. Hepsini besmele ile okumalıdır. Peygamber Efendimiz bugün yani arefe günü için "En hayırlı, kabulü şayan olan yakarış, Arefe Günü meydana getirilen duadır" şeklinde bir Hadis söylemiştir.
Bir Hadis-i Şerifte;
"Kim ihlâs suresini Arefe gününde öğle ile akşam arasında bin defa okursa Allah (cc), ona ne isterse verir." buyrulmaktadır.
Hadis-i şeriflere göre; "İhlâs suresini okumak kul hakkı hariç diğer bütün günahların affına vesiledir." (Ebu-ş şeyh)
İHLAS SURESİ NASIL OKUNUR?
Bismillahirrahmânirrahîm.
- Kul hüvellâhü ehad Allâhüssamed Lem yelid ve lem yûled Ve lem yekün lehû küfüven ehad.
İhlas Suresi Anlamı:
İhlas Suresi Anlamı Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle. De ki; O Allah bir tektir. Allah eksiksiz, sameddir (Bütün varlıklar O'na muhtaç, fakat O, hiçbir şeye muhtaç değildir). Doğurmadı ve doğurulmadı. O 'na bir denk de olmadı