Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin ev sahipliğinde bir eğitim programı gerçekleştirildi. Yapılan programın adı "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" idi.

Ticaret Bakanlığı bu program üzerine yaptığı açıklamada "Günümüzde dijitalleşmenin ve sosyal medya kullanımının artışıyla birlikte sosyal medya mecraları üzerinden yapılan reklam ve paylaşımların tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını ve satın alma tercihlerini doğrudan etkilediği görülmektedir.

Tecrübe etmekte olduğumuz bu dijital gelişmeler; tüketicilerimizin sosyal medya reklamları yoluyla daha fazla mağdur edilmesi riskini de beraberinde getirmektedir," ifadelerine yer verdi.

Yapılan bu programla "sosyal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli bilincin kazandırılması" amaçlanıyor.

FENOMENLERİN EĞİTİMİ 1 YIL SÜRELİ

Duyuruya göre, eğitimde tüketici haklarından vergi mevzuatına, sosyal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda kişisel verilerin korunmasına kadar geniş bir portföyde birçok bilgi aktarılacak.

Program, sosyal medyada çok takipçili hesapların daha şeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayışını benimsemesini hedefliyor. Bu çalışmaya ilk etapta 300.000'den fazla takipçiye sahip kişiler katılabilecek.

İlki 25 Kasım'da düzenlenecek ve bir yıl boyunca iki ayda bir yüz yüze yapılacak eğitimi tamamlayan katılımcılara, katılım belgesi verilecek ve isimleri Reklam Özdenetim Kurulu'nun internet sitesinde yayınlanacak.

Kaynak: HABER MERKEZİ