Psikolojik Danışmanlara Yönetmelik Şoku
Okullarda en önemli görevlerden biri de psikolojik danışma ve rehberlik öğretmenlerinin. Diğer öğretmenlerin aksine onlar öğrencilerle birebir görüşüyor. Öğrencilerin dertlerini dinliyorlar.
Psikolojik danışmanlar ruh sağlığı merkezli düşünüyor. Öğrencilerin sorunlarını ciddiye alıyorlar. Bu sorunlar okulla ilgili olabildiği gibi arkadaş ve aile ile ilgili de olabiliyor…
Psikolojik danışmanlar çocuklarımızın sorunlarıyla yakından ilgililer. Ama Milli Eğitim Bakanlığı onların sorunlarıyla ilgiliymiş gibi gözükmüyor. Psikolojik danışmanlığın ruhunu öldürebilecek bir yönetmelik değişikliği peşinde olması da bunu gösteriyor.
Yürürlüğe konması arzulanan taslak tüm PDR çalışanlarının tepkisini çekti. Zira bu taslakta PDR çalışanlarının istismar edilmesini sağlayacak ve PDR öğretmenliğini boş ders öğretmenliğine dönüştürebilecek ibareler var…
Bu yönetmelik değişikliği yapılırsa psikolojik danışmanlara nöbet ve derse girme görevi gelecek. Öğrenciler psikolojik danışmanı odasında bulamayacaklar. Öğrencilerin okulda birebir görüşebildiği tek kişi olan psikolojik danışman başka görevlerle meşgul edilecek.
MEB bünyesinde çalışan öğretmenler haftada en çok 30 saat (40 dakikalık) çalışırken psikolojik danışmanlar rutin olarak 40 saat (60 dakikalık) çalışacaklar. Adil olmayan bir görüntü oluşacak.
Psikolojik danışmanlar 8-5 memur mantığıyla çalışmaya zorlanacaklar. Dersi biten öğretmenler evine giderken onlar okulda bekleyecek. Ayrıca yazın da çalıştırılabilecekler.
Yıllardır teneffüslerini de öğrencilerle görüşme yapmak için feda eden psikolojik danışmanlar nöbet görevlerinden dolayı teneffüste öğrenci görüşmesi yapamayacaklar.
Psikolojik danışmanlar ya derse yetişmek için önemli birebir görüşmelerini yarıda kesecek ya da görüşmeye devam edip dersleri ihmal edecekler.
Görüşmelerinin verimi düşecek. Öğrenciyi eleştirmeden dinleyen psikolojik danışman olmaktan çıkıp derste ve nöbette kontrolü sağlamaya çalışan bir otorite figürüne dönüşecekler.
Öğrencinin sorunlarını tespit etmekte her zamankinden çok daha fazla zorlanacaklar. Öğrenci ile arasındaki “şartsız kabul” tutumu yok olacak. Öğrenciler onlara sorunlarını anlatmaz olacak...
Dünyada branş öğretmenleri öğrenciye salt bilgi vermektense ona rehberlik yapmaya teşvik edilirken ülkemizde psikolojik danışma ve rehber öğretmenleri rehberliği ihmal edip ders anlatmaları için zorlanıyor...