1. Light ve ılımlı İslam Projesi: Bunu ABD Evangelistleri,
İsrail, Siyonistler ve diğer İslam karşıtı güçler çıkartmış olup;
içi boş, Şeriatsız fıkıhsız bir din türetmek, gerçek İslam’ın
yerine beşerî bir hümanizma ve ideoloji getirmek için
planlanmıştır.
2. Sünnet düşmanlığı. Sünnet karşıtları, Sünneti ya tamamen inkar
ediyor, yahut sahih hadislerin bir kısmını inkar ediyor.
3. Sünnet ayıklama hıyaneti: Bunlar, AB kriterlerine uymayan sahih
hadisleri inkar edip ayıklamışlardır.
4. Fazlurrahmancılık: Bu cereyan Kadiyanilik gibi İslam dışı bir
akımdır. Bin dört yüz küsur yıllık İslam tarihinde görülmüş en
yıkıcı bid’at fırkasıdır. Bunların tezleri kabul edilip yayılırsa
ortada din diye bir şey kalmaz.
5. Kemalizme uygun bir din çıkartma ve uydurma faaliyetleri:
Kemalizm ile gerçek İslam temelden birbirine aykırı olup
birbirleriyle bağdaşmaz ve uyuşmazlar.
6. Kenan Evren Paşanın okullara koydurduğu aldatmaca din
derslerinde okutulan, öğretilen İslam.
7. Sünniliği Şiiliği bırakalım, bütün Müslümanlar Kur’anda
birleşsin ütopyası.
8. Mısır’da, Pakistan’da, şurada burada zuhur etmiş, İslam dinini
siyasetle özdeşleştiren aktivist İslamcılık cereyanları.
9. M. Kemal’i veli ilan eden bazı bozuk Kemalist tarikatlar.
10. Müslümanları sekülerleştirerek, dünyevileştirerek din ile
hayatı birbirinden ayırt etmeye çalışan sinsi faaliyetler ve
cereyanlar.
11. Ümmeti birbirinden kopuk bin parçaya ayıran İslamcılıklar,
İslam Protestanlığı projesi.
12. Dinde reform, dinde değişim, dinde yenilik cereyanları.
13. İranlı olduğu halde kendini Afgan, Şiî olduğu halde Sünnî
gösteren, taqiyyeci, kitmancı, azılı Farmason Afganînin ekolü.
Yukarıda on üç bid’at cereyanını saydım. Bu listeye bazı ilaveler
yapılabilir.
Bütün bunlar Kur’ana, Sünnete, Şeriata, icmâ-i Ümmete, cumhur-i
ulemanın ittifakına dayalı gerçek İslama zarar vermektedir.
a. Gerçek İslamda din dünya ayırımı yoktur.
b. Peygamberimizin (Salat ve selam olsun ona) Sünneti olmadan
Kur’an doğru şekilde yorumlanamaz. Sünnet müfesserdir.
c. Fıkıh olmadan iki rekat namaz bile doğru şekilde kılınamaz.
ç. İslam bir ideoloji değildir, bir hümanizma da değildir. Hak
dindir.
d. Dinî konularda ihtilaf ve tefrika çıktığı vakit Sevad-ı Âzama
tâbi olmak gerekir. Sevad-ı Azam Ehl-i Sünnet ve cemaattir.
e. Bütün mü’minlerin tek bir Ümmet oluşturmaları gerekir.
f. Ümmetin başında râşid ve âdil bir Halife bulunması ve
mü’minlerin ona biat ve itaat etmesi gerekir.
g. Halifenin Ümmet işleri meşveretle, ehliyetli ve güvenilir
isimlerden oluşan Şûraya sorarak görmesi gerekir.
h. Ümmet bünyesinde emr-i mâruf ve nehy-i münker yapan heyetlerin,
hisbe teşkilatının olması gerekir.
i. İcazetli râsih alim ve fakih olmayan kimseler Kur’andan ve
Sünnetten kendi re’y ve hevalarıyla hüküm çıkartamazlar, yorum
yapamazlar. Herkes eline bir Kur’an tercümesi alsın ve dinini kendi
kafasına göre anlayıp yorumlasın demek dini sinsice yıkmak
demektir.
Bütün mü’min kardeşlerimi yıkıcı bid’at cereyanlarından uzak
durmaya, Ehl-i Kur’an ve Sünnet dairesi içinde bulunmaya, İslamı
Resulullah Efendimizin anlattığı ve öğrettiği şekilde anlayıp
yorumlayan Selef-i Sâlihîn içinde yürümeye min gayri haddin dâvet
ederim.