Türkiye'deki 22 milyon kayısı ağacının yaklaşık 9 milyonuna ev sahipliği yapan Malatya, dünya pazarlarında bir kez daha damakları tatlandırmayı başardı.  

İHRACATIN LİDERİ ABD 

Malatya Ticaret Borsası verilerine göre, 1 Ağustos 2023 - 31 Temmuz 2024 tarihlerini kapsayan dönemde en fazla kayısı ihracatı 10 bin 960 tonla ABD'ye yapıldı. ABD'yi, 5 bin 879 tonla Fransa, 4 bin 626 tonla Almanya, 3 bin 606 tonla Avustralya ve 3 bin 544 tonla Birleşik Krallık takip etti.  

İHRACATTA KISMİ AZALMA, KALİTEDE İSE RAKİPSİZLİK 

Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, geçen sezonun ihracat rakamlarını değerlendirirken, küresel ekonomik kriz ve dünya genelindeki gelişmeler nedeniyle önceki sezona göre ihracatta kısmi bir azalma yaşandığını belirtti. Özcan, "Geçen yıl 80 bin ton ihracatla 434 milyon dolar gelir elde etmiştik, bu sezon ise 66 bin 832 ton ihracatla 398 milyon 809 bin dolar gelir sağladık" dedi. Özellikle Orta Asya pazarında fiyat rekabeti nedeniyle bir düşüş yaşandığını, ancak Malatya kayısısının kalite açısından dünya genelinde hala rakipsiz olduğunu vurguladı.  

HEDEF: 100 BİN TON İHRACAT VE 750 MİLYON DOLAR GELİR 

Özcan, bu yılki hedeflerinin 100 bin ton kayısı ihracatı yaparak 750 milyon dolar gelir elde etmek olduğunu belirtti. İhracat pazarlarını koruma ve genişletme konusunda kararlı olduklarını ifade eden Özcan, "ABD ve Avrupa pazarlarında hem miktar hem de gelir artışı sağlamak için çalışmalarımızı sürdüreceğiz" dedi.  

PAZARLARI KORUMA STRATEJİSİ 

İhracatta yollarına devam ettiklerini ve mevcut pazarları koruma stratejisini benimsediklerini belirten Özcan, "Pazarlarda kısmi gerilemeler olsa da o pazarlardan çıkmıyoruz. 115 ülkeye ihracat gerçekleştirdik ve ABD en önemli alıcılarımızdan biri olmaya devam ediyor. Avrupa'da ise Fransa ve Almanya gibi ülkelerde güçlü varlığımızı sürdürüyoruz" diye konuştu. Özcan, ayrıca Avustralya, Birleşik Krallık, Brezilya ve Hindistan gibi pazarlarda da konumlarını korumak için çalıştıklarını belirtti.

Kaynak: AA