Beceremiyoruz şu işleri
Modern çağın en büyük savaşları medya üzerinden dönüyor. Olanı, farklılaştırarak kamuoyuna sunmak katili, kahraman, haksızı, haklı çıkartıyor. Sürekli bahsettiğimiz algı operasyonlarının temelinde de medya araçlarının, manipülasyonlar için kullanılmasından ibaret. Son yıllarda internet ve bilgisayar kullanımının artmasıyla gelişen teknoloji, geleneksel iletişim metotlarını da değiştirdi. Artık daha hızlı ve daha çirkin saldırılar düzenleniyor. Etkisi de büyü oluyor.
Gezi Parkında anlaşılan bu durumun örneklerini son dönemde sıkça yaşar olduk.
*
Sarık giydirilmiş bir karakterin Atatürk heykeline zarar verdi.
TÜRKİYE KONUŞTU
*
Ayhan Oğan diye biri çıktı bir şeyler söyledi. TÜRKİYE KONUŞTU
*
TRT ekranlarındaki yarışmada “Hoşaf” finale çıktı. TÜRKİYE
KONUŞTU.
*
Bunların hepsi “sosyal medya” denen “harp argümanları” sayesinde
köpürtülen ve olduğundan farklı gösterilen olaylar. Günlük
hayattaki gelişmeleri alıp, manipüle edip, mavi kuşlarla servis
eden ekipler amaçlarına ulaşıyor.
*
Devamlı AK Parti’nin medyayı etkili kullandığı konuşuluyor. Bence
yanlış!
AK Parti medyayı çok kullanıyor, fakat ne kadar etkili olduğunu
tartışılır. Hatta tartışmayalım, kanaatimce medya, ve “sosyal
medya” alanında yetersiz. Bir gün kalkmışız, pat adamın biri "Şimdi
biz yeni bir devlet kuruyoruz, bu yeni devletin kurucu lideri
Tayyip Erdoğan’dır” diyor.
Haydaaa…
Konu siyasilere, hükümete, başbakana hatta cumhurbaşkanına kadar
gidiyor. Birisi Cumhurbaşkanını “devlet kurmak” ile ithaf ediyor.
Ülkenin lideri böylesine asılsız bir konuda açıklama yapıyor.
Devleti yönetmekle yükümlü kişilerin çalışmalarını aksatmak için
çıkarılan dedikodular ne yazık ki amacına ulaşıyor.
*
Bir diğer olay da TRT ekranlarındaki girişimcilik yarışması…
Yarışmada, girişimcilerin ortaya koyduğu ürünlerin sanayiye ve
endüstriye uygunluğu değerlendiriliyor. Bu bir uzay mekiği de
olabilir, klozet de…
Ama organik hoşafı ile yarışmaya katılan Kübra üzerinden yine büyük
bir algı operasyonu oluşturuldu.
ŞOK ŞOK ŞOK İşte Yeni Türkiye; HOŞAF
Tüm açıklığıyla ortada olan bir konuda böylesine çirkin algı
operasyonlarına girişenler yalanlarının ortaya çıkacağı endişesi
gütmeden “ne kadar kara çalsak kardır” zihniyeti ile çalıştılar.
Kendi sosyal medya hesabımda da şahit olduğum “Türkiye ne hale
geldi” minvalindeki yorumlar, operasyonların ne kadar başarılı
olduğunu gözler önüne seriyor.
Yapımcı şirket işin doğrusunu açıkladı; “Gıda mühendisi olan
Kübra Ağca ise Hoşaf üretim projesiyle finale hoşafı bulduğunu
iddia ederek değil, pastörize etmeden raf ömrünü uzatma ve lojistik
gibi sorulara araştırma geliştirme yaparak aynı ayran gibi hızlı
tüketim ürünü olarak satışa çıkma fikriyle yükselmiş - sonra da
elenmiştir.”
Medyayı sosyal bir silah olarak kullananlar çoğu sefer başarılı oldular. Belirli bir partiyi ya da şahıstan ziyade, ülkemizin huzurunu hedef alınan bu odaların oyunlarına son vermeliyiz. Gerekirse bu konuda bir genel müdürlük kurulmalı ve işin üzerine varılmalıdır. Yoksa yüz çevirdiğimiz yerler bir gün bizi de yerler.