11 yıldır tamamlanamamıştı, projenin yüzde 95'i bitti
Karadeniz’i Sivas üzerinden Akdeniz’e bağlayacak olan Geminbeli Tüneli’nin yapımına başlanalı 11 yıl oldu. Sonunda ışık göründü.
Abone Ol
Sivas’ın Zara ve Suşehri ilçeleri arasında, İç Anadolu’yu Karadeniz’e, Karadeniz’i ise Akdeniz’e bağlaması planlanan Geminbeli Tüneli’nin yapımı, 2013 yılında Bayburt Group tarafından başlatılmıştı.
Geminbeli Tüneli, Bayburt Group tarafından yürütülen inşaat sürecindeki aksaklıklar nedeniyle adeta yılan hikayesine döndü. Yüklenici firma değişiklikleri, yeniden yapılan ihaleler ve duraksayan çalışmalar, projenin ilerleyişini olumsuz etkiledi.
Toplam uzunluğu 8,6 kilometre olan ve özellikle kış aylarında zorlu şartlarda güvenli ulaşım sağlama amacıyla projelendirilen tünel, bölgesel kalkınmaya da katkı sunmayı hedefliyor.
Sivas Valisi Yılmaz Şimşek, Geminbeli Tüneli ve bağlantı yollarını yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı.
Vali Şimşek, tünel bittiği zaman sürücüler ve vatandaşlara önemli katkılar sağlayacağını söyledi. Vali Şimşek "Hem zaman hem de yakıt tasarrufu sağlanmış olacak. Mesafe olarak 3 kilometrelik bir kısalma söz konusu olurken zaman olarak ise 10-15 dakikalık bir tasarruf sağlanacak" dedi.
Adını, Karadeniz ile iç bölgelerin bağlantı yolu olarak bilinen Suşehri-Sivas kara yolu güzergahındaki 2 bin 10 rakımlı Geminbeli Geçidi'nden alan tünel, tamamlandığında Karadeniz’i Akdeniz Bölgesi'ne bağlayacak.
Gelişmelerden haberdar olmak istiyor musunuz?
Google News’te İstiklal Gazetesi sitemize
abone olun.