GÜNDEM

Fişe bakanlar anlıyor! Kafe ve restoranlarda müşterilere yeni tuzak

Restoran ve kafelerde kuver ve hizmet bedeli uygulamaları tartışma yaratmaya devam ediyor. Masaya herhangi bir ikram sunmadan kuver ücreti talep eden veya self servis hizmette bile ek ücret yansıtan işletmeler, vatandaşların tepkisine neden oluyor. Yetkililer, alınmayan hizmetler için ücret talep eden işletmelere karşı vatandaşların hukuki yollara başvurabileceğini belirtti.

Abone Ol

Restoran ve kafelerdeki fiyat artışları, kuver ve hizmet bedeli uygulamalarıyla birlikte vatandaşların tepkisini topluyor. Birçok işletme, masaya ikramda bulunmadan kuver ücreti talep ederken, faturada yüzde 10-20 arasında değişen hizmet bedelleri de ekleniyor. Ayrıca, self servis olarak hizmet veren bazı kafeler de hizmet bedeli alıyor.

İstanbul’da bir kafe-restoranda yemek yiyen iki arkadaş, 1.100 TL tutması gereken hesaba 200 TL kuver ve yüzde 20 hizmet bedeli eklenerek toplamda 1.560 TL talep edilmesi üzerine şikâyetlerini dile getirdi.

İki makarna iki kolaya 1.100 lira vermeyi kabul edip kuvere itiraz eden müşteriler, "İki kola iki makarna söyledik. Normalde 1.100 TL hesap gelmesi gerekiyor. Ancak faturaya 200 TL kuver eklemişler ve hesap direkt 1.300 TL'ye çıkmış bir de bunun üzerine yüzde 20 hizmet bedeli eklenmiş. 260 TL de oradan gelmiş. Total hesap 1.560 TL'ye çıkartılmış. Biz 'kuver almadık' diye faturaya itiraz ettik üstüne azarlandık. Ödemeyi yaptık ancak bir daha asla oraya gitmeyiz" diye konuştu.

Benzer bir olayda, Bağdat Caddesi’ndeki bir kahveciden kahve alan bir müşteri, 110 TL’lik kahvesine 10 TL “hizmet bedeli” eklenmesini eleştirerek, "Kahve yapılan yerin arka panosunda ücretler yazıyor. 110 TL'ye orta boy bir filtre kahve istedim. Kartı okuttum ancak sonradan fark ettim 120 TL kesilmiş. 'Neden 10 TL fazla kesildi' diye sorduğumda bana 'hizmet bedeli' şeklinde yanıt verildi. İtiraz ettiğimde ise bunun yasal hakları olduğunu savundular. Ben anlamadım neyin hizmetini veriyorlar? Kahveyi ben kendime servis ediyorum. Hizmetten kast edilen makinede yaptıkları kahveyi bardağa doldurmak ise bıraksınlar biz yapalım." dedi.

Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, restoran ve kafelerdeki ücretlerin menülerde belirtilmesi gerektiğini vurgulayarak, menüde yazmayan ücretlerin ödenmesi gerekmediğini söyledi. Bingöl, şikayet edilmesi durumunda işletmelere 3 milyon TL'ye kadar ceza uygulanabileceğini belirtti. Tüketici Konfederasyonu Başkan Vekili İbrahim Güllü ise, sipariş edilmeyen hizmet ve ürünler için ücret alınamayacağını ifade ederek, bu tür ücretlerin bahşiş değil, zorla alınan bedeller olduğunu belirtti. Yetkililer, vatandaşları, alınmayan hizmetler için ücret talep eden işletmelere karşı Tüketici Hakem Heyetlerine başvurarak haklarını aramaya çağırdı.